Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
#NIMAMD Interview Teun van de Keuken: ‘Misschien hebben marketeers een masochistische inslag?’ Alva van Beek

‘Als mensen denken dat ik veel positiefs over hun werk te vertellen heb, dan vrees ik dat ik ze moet teleurstellen.’ Teun van de Keuken is één van de topsprekers op de aanstaande NIMA Marketing Day. ‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alle …

Lees meer
Columns SMP in MarketingTribune Alva van Beek

Elke twee weken wordt door een Senior Marketing Professional een prikkelende column geschreven over wat hem/haar bezig houdt in de dagelijkse marketingpraktijk. De columns zijn hier te downloaden. Ben je zelf SMP en wil je ook schrijven? Stuur dan een mailtje naar members@nima.nl.

Lees meer
Dit is waarom reclamebureaus journalistieke redacties beginnen Alva van Beek

Steeds meer bureaus gaan aan de slag met een eigen journalistiek team. Op welke manier doen ze dat en is dat wel zo’n goed idee? Dept Agency’s Second Degree opent deze maand officieel de deuren van Newsroom, een journalistieke redactie. Aan het hoofd staat geen marketeer, maar een ervaren journalist: Freek Staps, voormalig Amerika-correspondent van NRC en oud-chef …

Lees meer
‘Purpose marketing is prima, maar predik met mate’ Jeroen Bartels

Vage beloften over een betere wereld en duurzaamheid zijn niet langer genoeg, merken moeten partij kiezen, doelen stellen, daadwerkelijk verandering teweegbrengen. Budweiser diste Trump, Apple en andere techbedrijven zwaaiden met de regenboogvlag, en onlangs deed ook ons eigen Heineken een duit in het wereldverbeterende zakje. In Worlds Apart, gemaakt door Publicis London, laat het mensen …

Lees meer
Marketingkomeet Jeroen Hubert van IKEA doet Top Marketing CMO’s duizelen Alva van Beek

Wie als marketeer niet van zichzelf een soort ongeremde nieuwsgierigheid bezit, hoeft het van IKEA’s Jeroen Hubert niet eens te probéren om een plek in zo ongeveer het mooiste marketingcommunicatieteam van Europa te bemachtigen. Als een echte predikant van het ‘Testament van een Meubelhandelaar‘ zette de Nederlandse Global Marketing Communication Manager bij IKEA Group uiteen wat …

Lees meer
Six Digital Marketing Trends to Budget for Today Alva van Beek

Considering the rapid pace of change in the digital marketing world, knowing what trends to pay attention to can be tricky. Luckily, the team at MDG Advertising has put together an infographic illustrating the six main areas on which marketers should focus. Here are some highlights from the ad agency’s infographic: • Data cleansing and quality …

Lees meer
The big debate: Is coding a must-have skill for marketers? Alva van Beek

Highly creative, commercially savvy and digitally literate – just some of the attributes required of marketers in 2017. And it doesn’t stop there. Over the past few years there have been a growing number of calls for marketers to add ‘competent coder’ to their skill set. But is coding really intrinsic to a marketer’s job, and if not, …

Lees meer
Platform Content zoekt marketeers voor Contentmarketingonderzoek – doe mee! Alva van Beek

Het Content Marketing Onderzoek 2017 – het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt – is gestart. Doel van het onderzoek is om in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van de Nederlandse brancheorganisatie Platform Content, …

Lees meer
Antiradicaal Rudy Moenaert predikt gezond verstand op NIMA Management Journey Alva van Beek

Niet alles wat radicaal is, is automatisch goed. Marketingmanagers doen er goed aan om de hypes en de trends die het vak alle kanten op lijken te trekken te wegen op relevantie. Vooral de radicale en ‘disruptieve’ ideeën over innovatie of agile marketing mogen met de nodige terughoudendheid worden benaderd. Als een echte ‘Last Man …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.