Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
What makes a good marketing employer? Alva van Beek

It is vital for brands to differentiate in today’s increasingly crowded consumer space but the same principles apply to the employer and employee relationship, where brand communications and marketing are just as important to retain and attract talent. The reasons for marketers rating their workplace highly are varied, and not always what you might expect. …

Lees meer
How to Write a Style Guide for Your Brand Alva van Beek

Sometimes branding fails are caused by something getting lost in translation. For example, when Coors translated its slogan, “Turn It Loose,” into Spanish, it used a colloquial term for diarrhea. More often, though, branding fails happen because of a lack of a clear style guide, which can result in inconsistency or miscommunication among your content …

Lees meer
Ryanair CMO on why brands don’t need to be loved Alva van Beek

Ryanair’s outspoken CMO Kenny Jacobs admits to being “a bit of a bad boy in the industry” but believes brands don’t need to be loved, they just need to stand out enough and retain a healthy dose of common sense. Ryanair CMO Kenny Jacobs is a great believer in common sense marketing. “Do I believe …

Lees meer
‘Adverteerders zijn verantwoordelijk voor de inhoud’ Alva van Beek

Tweederde van de Nederlandse bevolking heeft weinig of geen vertrouwen in de pers, zo bleek uit cijfers van het CBS eind 2016. Het verwondert denk ik vrijwel niemand. Je kunt op je vingers natellen dat commerciële inmenging van bedrijven geen positieve invloed heeft op de onafhankelijkheid van de pers. Bedrijven stellen steeds vaker zelf redacteuren en …

Lees meer
How Direct Mail Is Winning in the Age of the Internet Alva van Beek

Contrary to popular belief, advertisers will be using direct mail marketing even more in the future,” says an infographic released by the Experian Data Quality group. If you’re wondering how that can be possible, consider these stats noted in the infographic: • Some 70% of Americans say physical mail is “more personal” than email. • …

Lees meer
Wees op je hoede voor elke marketeer die zegt dat hij weet wat zijn klant beweegt Alva van Beek

Freud schreef ooit dat weten geen enkel effect heeft op waarheid. Je kunt een neuroticus nog zoveel inzicht geven in zijn symptomen en waar ze vandaan komen, het heeft geen effect. Omdat de waarheid is dat zijn fobieën of dwangbeelden – hoe disfunctioneel ze ook lijken – een rol spelen in het bedwingen van angst, …

Lees meer
Marketing Video: Basic Email-Design Decisions That Matter Alva van Beek

So… you are running an email campaign, and you’ve planned your schedule. That’s great! You’ve developed a campaign plan and you’ve segmented your list. Even better! But now it’s time to craft the actual emails. You send emails every day, you’ve been practicing for this since you got your first AOL account, it should be …

Lees meer
Now Is the Time for Developing Your Personal Brand: 26 Tips Alva van Beek

I’m going to give myself a letter grade in personal branding: F. F is for failure. Yeah, if I’m to look back on my career from a personal branding point of view, I deserve the harsh grade. Why? I was a laggard. I failed to get serious about developing my personal brand until I was …

Lees meer
Five Ways to Make the Most of Video for Marketing Alva van Beek

Let’s face it, making a viral brand video is a marketer’s Holy Grail. From the classic sneezing baby panda to the more recent human Gumby dog toy, viral videos pop up out of nowhere and swiftly take the Web by storm, amassing millions of views, shares, and press hits along the way. With that much …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.