Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
KRO-NCRV: ‘Factchecken en debunken misinformatie van levensbelang’ De redactie

Ali Haselhoef en Rosanne van de Leemkolk, respectievelijk Conceptontwikkelaar Innovatie en Creative bij KRO-NCRV, spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Ali Haselhoef onderzoekt en implementeert nieuwe tools en technieken voor journalistiek: ‘Met onze vernieuwende journalistieke concepten hebben we prijzen gewonnen bij de DIA’s, SpinAwards en de Tegel.’Rosanne van de Leemkolk krijgt …

Lees meer
Philip Morris Benelux: ‘Wij richten ons op een rookvrije toekomst’ De redactie

Magali Braet is Consumer Centric Organization Head bij Philip Morris Benelux. De titel van haar presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022 luidt ‘De transformatie van Philip Morris: Gaan duurzaamheid en de tabaksindustie samen?’ Een korte kennismaking. Magali Braet studeerde Rechten aan de Universiteit van Antwerpen en begon in 2003 als Marketing & Sales Trainee bij …

Lees meer
Frank Tebbe en Pauline Wielens over Giro555: ‘Een uitzonderlijk merk’ De redactie

Frank Tebbe en Pauline Wielens zijn respectievelijk actie-coördinator en communicatie-coördinator Giro555. Samen spreken zij tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Frank Tebbe werd als hoofd communicatie van het Nederlands Rode Kruis voor het eerst gestrikt als actiecoördinator van Giro555. Nu is hij werkzaam bij de Koninklijke Jaarbeurs als Head of Corporate Communications en …

Lees meer
Onno Koole van Losberger De Boer over het implementeren van value based pricing De redactie

Onno Koole is Group Marketing Director bij Losberger De Boer, een van de grootste leveranciers van tijdelijke en permanente modulaire gebouwen ter wereld. Hij is een van de sprekers tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Koole is sinds 2015 Group Marketing Director bij Losberger De Boer, waar hij sinds 2003 in dienst is …

Lees meer
Ewa Skotnicki van Fairphone: ‘Fysieke ontmoetingen zijn de bakermat van creativiteit’ De redactie

Ewa Skotnicki is Head of Brand Fairphone. Zij spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. 1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Ik heb NIMA Marketing Day al vaak bezocht en ben dus ook vaak geïnspireerd door andere merken. It’s pay back time 😉 Dit artikel is geschreven door Nanny …

Lees meer
Docent aan het woord: Christaan Knopper NQL Alva van Beek

NIMA is al sinds jaar en dag bekend van de NIMA A, B, C Diploma’s. Voordat je zo’n diploma kunt behalen, rond je eerst een opleiding af bij één van onze Education Partners. De examens leg je daarna af bij NIMA. Je kunt ons daardoor beschouwen als het CBR van marketing, communicatie en sales. Maar …

Lees meer
KEYNOTE NMD 2022 Dr. Grace Kite: ‘We are data people with people skills’ De redactie

Dr. Grace Kite is Founder & Managing Director van Magic Numbers, auteur op marketingweek.com en WARC én openingskeynote van NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Kite behaalde een doctoraat in de economie, waarna zij haar carrière begon met het analyseren van marketingeffectiviteit. Kite heeft onder meer gewerkt voor Mindshare, Millward Brown, Holmes & Cook, …

Lees meer
Marketing begint met Dorkas en eindigt met Dorkas De redactie

Register Marketeer Dorkas Koenen (51) van Rabobank Nederland is gekozen tot CMO of the Year 2022. Hij kreeg de award voor zijn werk waarin hij de Rabobank heeft teruggebracht naar de kern: een coöperatieve bank met zijn wortels in de samenleving. Hij was niet de enige die het nieuws gisteren schaterend heeft vernomen. Het aanstaande …

Lees meer
Martijn Keesmaat van Hooghoudt: ‘Merken vinden het lastig om in deze tijd relevant te zijn’ De redactie

Martijn Keesmaat is Directeur Marketing, Sales en Innovatie bij Familiedistilleerderij Hooghoudt. Tijdens NIMA Marketing Day 2022 spreekt hij over ‘hoe een fout een meesterzet bleek’. Ter kennismaking reageert hij op een aantal steekwoorden. FEESTJEHet is een feestje om weer écht met vakgenoten te kunnen connecten tijdens NIMA Marketing Day. Om nieuwe mensen te leren kennen, …

Lees meer
Validators: ‘Vergroot je mentale marktaandeel met branded content en adverteren’ De redactie

Product owner Brand bij Validators Marceline Veen en promovendus VU/Validators Noud Schartman spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Schartman: ‘Ik denk dat ons onderwerp (mentale beschikbaarheid) voor alle merken erg relevant is, maar nog niet door iedereen wordt toegepast. Persoonlijk …

Lees meer
Marieke Romano – van den Hoek en Door Plantenga versterken NIMA Raad van Toezicht De redactie

Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 11 april zijn Marieke Romano – van den Hoek (links) en Door Plantenga (rechts) toegetreden tot de Raad van Toezicht. Dat vraagt om een korte kennismaking. Marieke is hoofd commercie bij De Correspondent. Daarnaast is ze commissaris bij Univé Zuid Nederland en oprichter van SUPERNOVA Sportswear. Hiervoor was ze onder …

Lees meer
Simply the best – Adriaan Oomen Alva van Beek

Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Dit jaar is onze kenner …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.