Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Groot, groter, grootst. Het gaat al lang niet meer op als we het over een zinvol leven hebben. Zijn we als marketeers in staat de gangbare definitie van groei te herdefiniëren? Er is iets aan de hand in marketingland. Aan de posts en reacties op LinkedIn zie ik dat steeds meer marketeers zich in een …
Elke marketeer weet dat de 4 P’s in de marketingmix staan voor product, prijs, plaats van distributie en promotie. Pricing is dus een belangrijk marketinginstrument. Toch draagt maar 21% van marketingdirecteuren de verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie binnen de onderneming. Tijs Rotmans, Adjunct Professor bij TIAS School for Business and Society en Managing Partner van The …
In een interview met CNBC over Meta en de aanstaande Metaverse maakte Mark Zuckerberg de volgende opmerking. ‘In principe stappen we af van het idee dat de meeste inhoud die je op Facebook en Instagram ziet, afkomstig is van vrienden of van de mensen die je volgt, en stappen we over op het idee dat je in …
Vier op de vijf Nederlanders zijn bang voor misleidende online reviews. Ondanks dat annuleert 84 procent van hen annuleert weleens het aankoopproces op basis van een slechte review. Dat stelt. Dat stelt Trustoo naar aanleiding van onderzoek onder 1.075 Nederlanders van zestien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Vooral hoogopgeleiden lijken gevoelig voor online reviews. …
Marketeers zijn vatbaar voor impostor syndrome schrijft Mark Ritson. Een gedegen training en een meer realistisch beeld van de prestaties van collega vakgenoten zullen aantonen dat je zorgen ongegrond zijn. Lees verder op Marketingweek.
Kim Putters was tot medio 2022 directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Daarnaast heeft hij in vele gremia zitting, zoals de SER. In zijn meest recente boek Het einde van de BV Nederland geeft hij zijn ervaring en visie weer, omdat ‘er veel behoefte is aan duiding in een steeds meer verdeelde samenleving, waarin het …
NIMA biedt per ieder jaar ruim 130 trainingen aan in de NIMA Academy. Om ervoor te zorgen dat het aanbod aan ieder jaar vernieuwd wordt en dat de trainingen gegeven worden door de best beoordeelde docenten verhogen we de tarieven. Deze wijziging gaat in per 1 juli 2022. Het gaat om een stijging van 7% …
TikTok moet de Europese consumentenregels beter naleven. Europese consumentenbonden hadden geklaagd over het feit dat het platform geen duidelijk onderscheid maakt tussen commerciële content en niet-commerciële content. Omdat het platform vooral gebruikt wordt door kinderen, een kwetsbare doelgroep, is het belangrijk dat er een duidelijk onderscheid is. Na gesprekken met Europese consumententoezichthouders, waaronder de Nederlandse …
NIMA houdt het hele jaar de vakliteratuur in de gaten. Soms zitten daar echte pareltjes tussen, dat zijn de marketingboeken die je als professional in dit vak niet mag missen. Iedere drie maanden roepen we zo’n must-read uit tot het marketingboek van het kwartaal. Voor het tweede kwartaal van dit jaar is de keuze gevallen …
William van Vessem: ‘Marketing is mijn lust en mijn leven.’ NIMA is al sinds jaar en dag bekend van de NIMA A, B, C Diploma’s. Voordat je zo’n diploma kunt behalen, rond je eerst een opleiding af bij één van onze Education Partners. De examens leg je daarna af bij NIMA. Je kunt ons daardoor …
Hét handboek voor marketingprofessionals Het NIMA Marketingfacts Jaarboek is een unieke samenstelling van hoofdstukken en hot topics over onderwerpen en deelgebieden van marketing. Met de meest recente trends, cijfers en best practices. Studieboek, naslagwerk, update Alles in dit boek is marketing en de inhoud is zéér actueel, met stats, onderzoek en cases van nú. Het …
UTRECHT – Vorig jaar hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidige tij en de mogelijke scenario’s voor events nopen tot een strategische heroriëntatie en hebben de organisatie doen besluiten niet door te gaan met de prijzen en het evenement in de huidige …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.