Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Gediplomeerden in de spotlight – Rutger Meijer De redactie

Ieder jaar starten honderden professionals met een NIMA Opleiding. Om een felbegeerd NIMA Diploma te behalen, studeren deze ambitieuze carrièretijgers maandenlang naast hun werk. Ze volgen de lessen (online of in de schoolbanken), maken de examens en laten zien wat ze kunnen. Wanneer ze dit alles succesvol afronden, ontvangen ze het Europees erkende diploma. Het …

Lees meer
Monitor Consumentengedrag: streamingdiensten in beweging De redactie

Netflix is al lang niet meer het enige streamingplatform. Nieuwe streamingplatforms schieten namelijk als paddenstoelen uit de grond. Hoe gaat de markt zich ontwikkelen en komen podcasts straks achter een betaalmuur? Als gevolg van de moordende concurrentie met platforms als Videoland en Disney+, verloor Netflix voor het eerst in tien jaar abonnees. Als het gaat om …

Lees meer
Dennis van Evert van Bol.com en Koen van Lunteren van WUA: ‘Hoe je optimaal aan je klantreis bouwt door naar buiten te kijken’ De redactie

Dennis van Evert, manager customer journey bij Bol.com, presenteert samen met Koen van Lunteren, digital research consultant bij WUA, tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Van Evert: ‘Om te laten zien hoe belangrijk het is om naar buiten te kijken, en niet …

Lees meer
NIMA in actie voor Oekraïne: van marketeers voor marketeers  De redactie

Al bijna 20 jaar werkt NIMA samen met buitenland partner ETCN voor NIMA Opleidingen in centraal en Oost-Europa. Ook in de Oekraïne werden jaarlijks tientallen mensen opgeleid voor het NIMA A en B Diploma. NIMA is ook daar een erkend en zeer gewaardeerd diploma. Crowdfunding actie van marketeers voor marketeers  Nu de oorlog is uitgebroken …

Lees meer
Gwenda van Vliet van G-Star Raw: ‘We willen de sustainable leader in de markt blijven’ De redactie

Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, spreekt samen met Elske Vugts van La Trappe op donderdag 16 juni 2022 in DeFabrique te Utrecht tijdens NIMA Marketing Day over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken. Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?Dat de mooiste campagnes ontstaan vanuit verrassing en een authentieke …

Lees meer
Het Rendement van Geluk – 3 takeaways De redactie

Door: Deborah Pluijmaekers Vacatures staan lang open en het personeelsverloop is hoog. Wat doe je dan als werkgever of intermediair? Vanuit deze gedachte schreef ik me in voor de NIMA Masterclass: Het Rendement van Geluk. Ik was werkzaam binnen de arbeidsbemiddeling en zocht naar nieuwe manieren om professionals te werven voor opdrachtgevers. De masterclass heeft …

Lees meer
Roderik Sorbi van DVJ Insights: ‘Online heeft zijn eigen wetmatigheden’ De redactie

Roderik Sorbi is senior client consultant bij marktonderzoeksbureau DVJ Insights. Hij spreekt op donderdag 16 juni in DeFabrique te Utrecht tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Met volle overtuiging vind ik dat wij als marketingonderzoekers onze rijke kennis en ervaring van de …

Lees meer
[NMD22] Elske Vugts van La Trappe: ‘Commercie gebruiken we als ruilmiddel om het goede te doen’ De redactie

Elske Vugts is marketing- en communicatiemanager bij Bierbrouwerij de Koningshoeven en eindverantwoordelijk voor de global merkstrategie en waardepositionering voor La Trappe Trappist. Daarnaast is zij bestuurslid bij NIMA Zuid en werd zij vorig jaar de eerste Beste Brabantse Marketeer. Tijdens NIMA Marketing Day 2022 spreekt zij samen met Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, over …

Lees meer
Hoe sensory branding bijdraagt aan merkbeleving en merkperceptie De redactie

Op donderdag 31 maart 2022 vond de SWOCC bijeenkomst ‘Sensory Branding’ plaats. Tijdens het event werden de uitkomsten van de nieuwste publicatie 84 ‘Sensory branding’ gepresenteerd en vertelden praktijksprekers over de toepassingen van sensory branding voor je merk. Geluid, geur, smaak, kleur en tast stonden centraal tijdens de bijeenkomst. Hoe kunnen deze sensorische kenmerken bijdragen …

Lees meer
‘Liever beetje reclame en minder betalen voor Video on Demand’ De redactie

Het nieuws dat CNN+ gaat sluiten, volgde snel op de aankondiging van Netflix dat er een daling van het aantal abonnees is ingezet. Dat werpt de vraag op of de abonnement-video-on-demand (SVOD)-bubbel misschien gebarsten is. Cijfers van Morning Consult suggereren dat dit het geval zou kunnen zijn. Netflix reageerde na een soort melt down van …

Lees meer
De 5 klantvoordelen van Web3 De redactie

De afgelopen weken heb ik veel gelezen over Web3, een onderwerp dat mij erg bezighoudt. Waar ik het vandaag over wil hebben, is over de kruisbestuiving tussen mijn eigen passie CX en de trending technologie van Web3. Dus lees vooral door als je benieuwd bent wat de voordelen van Web3 voor klanten kunnen zijn. Voor …

Lees meer
Wie is de Beste Brabantse Marketeer van 2021? De redactie

Op woensdag 25 mei a.s. wordt de Beste Brabantse Marketeer verkozen in het Parktheater te Eindhoven. De titel Beste Brabantse Marketeer wordt in drie categorieën uitgereikt. De stichting Beste Brabantse Marketeer, opgericht door de Brabantse bedrijven Licht, Studio Lauda, EnoRm en Markteffect, biedt met deze award een podium aan de beste Brabantse marketeers. Uit de …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.