Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De zomer is bijna begonnen en dat is hèt moment om aan je marketingkennis te werken. Bij NIMA krijgen we de zomerkriebels nu al te pakken en daarom hebben we een prachtig Summer School-programma voor je samengesteld. Ter verdieping, om de breedte op te zoeken, of gewoon als prima gelegenheid om je basics te actualiseren. …
Waar Customer Experience vroeger nog weleens als een ondergeschoven kindje werd gezien, is het nu de belangrijkste bijzaak in de boardroom. Hoe integreer je CE in alle onderdelen van het bedrijf? De sleutel ligt in handen van de medewerkers, want iedereen zou zich moeten realiseren dat de klant centraal staat. De georganiseerde chaos van Design …
Een sterk merk hebben is van levensbelang. Maar hoe bouw je zo’n merk en hoe zorg je ervoor dat het ook sterk blijft? V&D of The Free Recordshop waren ooit grote merknamen, maar hebben intussen al hun glans verloren. En waar OMO ooit een A-merk was, staat het wasmiddel nu bijna anoniem in het schap …
MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat vieren we! Ontdek alles op het gebied van Data en Insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens deze MIE-jubileumeditie kun je genieten van meer dan 70 kwalitatieve lezingen, workshops, silent seminars, Round Tables en masterclasses. Met uiteenlopende onderwerpen, onderverdeeld …
Gea Barth, voorzitter van het NIMA Senior Professionals-bestuur, heeft afgelopen januari de Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen gevolgd. In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt. We hebben haar gevraagd om een eerlijk oordeel te geven over de workshop. Hieronder lees je waarom ze voor de …
In deze live CIM Marketing Podcast bespreken Emilie Stephenson (Head of Force for Good UK bij Innocent Drinks) en Richard Code (senior trendconsultent bij Mintel) de geheimen van succesvolle duurzame marketing. Beluister de podcast hier.
Els Dijkhuizen is sinds januari 2021 marketingdirecteur Heineken Nederland. Met haar spreken we over een aantal opvallende ontwikkelingen binnen het concern zoals de sponsoring van de Dutch Grand Prix F1, de komst van Birra Moretti naar Nederland, de introductie van Gen Z-biertje Silver, de mediakracht van het bushokje, het 150-jarig bestaan van Heineken in 2023 …
New research shows marketers are terrible at briefing agencies. To start putting that right, ask yourself whether your marketing strategy meets these criteria. The IPA has been knocking around for over a century and, throughout that time, it has done incredibly important and useful work for advertising agencies. I did a couple of courses with …
Tijdens de coronapandemie was er een hotelketen waar we niemand over hoorde. Waarom niet? Omdat The Student Hotel niets veranderde in de gang van zaken en daarmee ook 70 procent van de gasten wist te behouden. Een strategie die nog steeds zijn vruchten afwerpt, aldus Mark Liversidge, CTO en CIO van de hotelketen, tegenover Business …
In een artikel uit het NRC van 27 juni pleit duurzaamheidsexpert Ronald Rover voor slechts één mogelijke oplossing voor een leefbare toekomst: minder kopen, minder reizen, minder groei. En Ronald is hierin zeker niet de enige die deze oplossing aandraagt. We moeten gewoon minder spullen kopen. En daar zit je dan als marketeer met je nieuwe producten …
We hebben natuurlijk het jaarlijkse overzicht van Google-zoekwoorden dat laat zien welke termen populair zijn en – in het verlengde hiervan – iets zeggen over de tijdsgeest. Maar er is ook een duurzamere variant van dit trendonderzoek, namelijk welke woorden populair zijn om te gebruiken in een domeinnaam. Onlangs analyseerden we welke woorden aan populariteit …
Meta, het moederbedrijf van onder meer Facebook, start een test waarbij geselecteerde gebruikers tot maximaal vijf profielen kunnen aanmaken vanuit één account op Facebook. Dat meldt nieuwswebsite Bloomberg.com. Gebruikers mogen nu maar één account aanmaken waar één profiel aan vastzit. Met meerdere profielen kan een gebruiker een profiel aanmaken voor familie, voor collega’s en voor …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.