Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Martijn Keesmaat is Directeur Marketing, Sales en Innovatie bij Familiedistilleerderij Hooghoudt. Tijdens NIMA Marketing Day 2022 spreekt hij over ‘hoe een fout een meesterzet bleek’. Ter kennismaking reageert hij op een aantal steekwoorden. FEESTJEHet is een feestje om weer écht met vakgenoten te kunnen connecten tijdens NIMA Marketing Day. Om nieuwe mensen te leren kennen, …
Product owner Brand bij Validators Marceline Veen en promovendus VU/Validators Noud Schartman spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Schartman: ‘Ik denk dat ons onderwerp (mentale beschikbaarheid) voor alle merken erg relevant is, maar nog niet door iedereen wordt toegepast. Persoonlijk …
Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 11 april zijn Marieke Romano – van den Hoek (links) en Door Plantenga (rechts) toegetreden tot de Raad van Toezicht. Dat vraagt om een korte kennismaking. Marieke is hoofd commercie bij De Correspondent. Daarnaast is ze commissaris bij Univé Zuid Nederland en oprichter van SUPERNOVA Sportswear. Hiervoor was ze onder …
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Dit jaar is onze kenner …
Afgelopen dinsdag 17 mei is de marketingvakblog Marketingfacts in een geheel nieuw jasje gestoken. De site is vernieuwd en ook de Marketingfacts-nieuwsbrief heeft een nieuw design. NIMA heeft als beroepsvereniging een belang van 50 procent in Marketingfacts, dat twintig jaar geleden is opgericht met hetzelfde doel als NIMA ooit: Professionals in marketing, communicatie en sales …
Jelmer Wit (links op de foto), Client Consultant, en Bart Massa (rechts op de foto), Business Manager, spreken samen namens communicatie- en merkonderzoekbureau Validators tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Massa: ‘Het ontmoeten van klanten en prospects en praten over het vak …
Na twee min of meer gemankeerde edities, als gevolg van de corona-uitbraak gaat het op 16 juni as eindelijk weer gebeuren: Een gewone NIMA Marketing Day rond work life en marketing. Intussen is ruim driekwart van het programma gevuld, zijn de keynotes bekend en stromen de aanmeldingen binnen. Voor NIMA Leden wordt het tijd te …
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. De eerste die we dit …
Schrijf je gratis in: Webinar met auteurs Echt Nep, HU en Philadelphia Zorg over inzet AI en innovatie Het hele jaar door blijven we bij NIMA onze leden inspireren met lunchbreak webinars over de Toekomst van Marketing. Zo blijf je op een leuke én makkelijke manier bij in het marketingvak. In de webinars komen uiteenlopende …
Chantalle Weemaes spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 namens marketing- en fulfilmentbureau Sidekix. Haar topic? Energiemanagement: ‘Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald.’ Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Veel bevlogen professionals halen niet het maximale uit hun werk en leven omdat ze stoeien met hun hoeveelheid energie. …
Ha, de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Of daar. Nou ja. Marketingfacts heeft eindelijk een nieuwe site. HIHAAAAA! Vandaag of morgen is er ook een nieuwe nieuwsbrief en eind deze week brengen we ook nog een nieuw Marketingfacts Jaarboek naar de drukker. Dikker en drukker dan ooit. We houden niet …
Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek het in deze 5 neuromarketing do’s & dont’s. Doe niet aan bangmakerij, maak het gemakkelijk en maak het persoonlijk. Maak mensen niet bang als het gaat om global warming Dat gobal warming een issue is …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.