Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Onderzoek: 80% van Europeanen verkiest CTV boven lineair De redactie

Ruim 80% van de Europeanen verkiest connected TV (CTV) – het on demand kijken van videocontent via een internetverbinding op de ‘normale’ tv – boven lineaire tv. Kijkers hebben ook een duidelijk grotere interesse en aandacht spanne (12,2 seconden) voor advertenties binnen CTV dan bij lineaire tv (9,4 seconden) en YouTube (2,1 seconden). Dit en …

Lees meer
Simply the best – Jocelyn Rebbens Alva van Beek

Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Onze held op het gebied …

Lees meer
Philadelphia Zorg: ‘Hoe beweeg je in een wereld waarin vraag en aanbod onder spanning staan’ De redactie

Bas Bodzinga RM EMP, directeur klantbelang/DigiContact bij Stichting Philadelphia Zorg, en Astrid de Groot-de Meijer van Pro Persona spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. De titel van hun presentatie luidt ‘Wat marketeers moeten weten over innovatie in de zorg’. Een korte kennismaking. Philadelphia Zorg is een van de grootste zorginstellingen in Nederland voor mensen …

Lees meer
Jurjen Worp van Makro: ‘Eén set persona’s voor het hele bedrijf’ De redactie

Jurjen Worp is directeur marketing & communicatie van zelfbedieningsgroothandel Makro spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 over de inzet van persona’s. Een korte kennismaking. De titel van zijn presentatie is: Persona’s? Doe het groots! ‘Bij Makro doen we de dingen ‘groots’. Zo ook toen CMO Jurjen Worp besloot de klant nu echt centraal te zetten in de …

Lees meer
KEYNOTE NMD 2022: Wat werkt wel en wat werkt niet als we willen veranderen? De redactie

In een humoristische keynote gaat filosoof en cabaretier Paul Smit in op diverse aspecten van menselijk gedrag en de werking van ons brein. Zijn verhaal bevat de nieuwste inzichten. Daarmee belooft de openingskeynote van NIMA Marketing Day 2022 vermakelijk én leerzaam te worden. Een korte kennismaking. Het menselijke brein is eigenlijk een buitengewoon krachtige computer …

Lees meer
‘YouTube wordt vaak gebruikt als archief of voor doorplaatsing van tv-commercials’ De redactie

Peter Minkjan is co-founder & chief product officer bij Team5PM. Samen met Lisa de Wachter, Industry Manager bij YouTube, verzorgt hij een van de presentaties tijdens NIMA Marketing Day 2022. De titel van de presentatie luidt: ‘Succes op YouTube: hoe data & creativiteit de winnende formule is.’ Minkjan: ‘Ondanks de enorme populariteit van YouTube zetten …

Lees meer
Simply the best – Danielle Meijer Alva van Beek

Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. Onze kenner op het gebied …

Lees meer
Supernova Sportswear: ‘Hoe je missie te vertalen op het gebied van merk, product, prijs en promotie’ De redactie

Marieke Romano-van den Hoek (links) en Elise Althoff (rechts), oprichters van Supernova Sportswear, verzorgen samen één van de sessies tijdens NIMA Marketing Day 2022. Zij spreken over de dilemma’s en ervaringen van startende impact-ondernemers. Een korte kennismaking. Elise Althoff werkt daarnaast als freelance business consultant en interim manager en heeft veel ervaring in de sociale, …

Lees meer
Marieke Heesakkers is Beste Brabantse Marketeer 2021 De redactie

Marketing & culture manager bij Berkvens Deursystemen Marieke Heesakkers is woensdagavond uitgeroepen tot winnaar van de Beste Brabantse Marketeer 2021. Onze Luuk zat namens Marketingfacts en NIMA ook in de jury. In totaal gingen er drie prijzen gingen uit: een voor Marieke Heesakkers (Berkvens Deursystemen) voor Beste Brabantse Marketeer, een voor Michelle de Bresser (Attractiepark …

Lees meer
Hartstichting: ‘Lef in positioneren maakt impact’ De redactie

Fleur de Bruijn en Richard van Nijkerk, respectievelijk Manager Strategische Relaties en Campagnemanager bij de Nederlandse Hartstichting, spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. De Nederlandse Hartstichting, kortweg de Hartstichting, werd in 1964 opgericht voor de bestrijding van hart- en vaatziekten en voor de verbetering van de overlevingskansen en de kwaliteit van …

Lees meer
KRO-NCRV: ‘Factchecken en debunken misinformatie van levensbelang’ De redactie

Ali Haselhoef en Rosanne van de Leemkolk, respectievelijk Conceptontwikkelaar Innovatie en Creative bij KRO-NCRV, spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Ali Haselhoef onderzoekt en implementeert nieuwe tools en technieken voor journalistiek: ‘Met onze vernieuwende journalistieke concepten hebben we prijzen gewonnen bij de DIA’s, SpinAwards en de Tegel.’Rosanne van de Leemkolk krijgt …

Lees meer
Philip Morris Benelux: ‘Wij richten ons op een rookvrije toekomst’ De redactie

Magali Braet is Consumer Centric Organization Head bij Philip Morris Benelux. De titel van haar presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022 luidt ‘De transformatie van Philip Morris: Gaan duurzaamheid en de tabaksindustie samen?’ Een korte kennismaking. Magali Braet studeerde Rechten aan de Universiteit van Antwerpen en begon in 2003 als Marketing & Sales Trainee bij …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.