Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Gwenda van Vliet van G-Star Raw: ‘We willen de sustainable leader in de markt blijven’ De redactie

Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, spreekt samen met Elske Vugts van La Trappe op donderdag 16 juni 2022 in DeFabrique te Utrecht tijdens NIMA Marketing Day over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken. Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?Dat de mooiste campagnes ontstaan vanuit verrassing en een authentieke …

Lees meer
Het Rendement van Geluk – 3 takeaways De redactie

Door: Deborah Pluijmaekers Vacatures staan lang open en het personeelsverloop is hoog. Wat doe je dan als werkgever of intermediair? Vanuit deze gedachte schreef ik me in voor de NIMA Masterclass: Het Rendement van Geluk. Ik was werkzaam binnen de arbeidsbemiddeling en zocht naar nieuwe manieren om professionals te werven voor opdrachtgevers. De masterclass heeft …

Lees meer
Roderik Sorbi van DVJ Insights: ‘Online heeft zijn eigen wetmatigheden’ De redactie

Roderik Sorbi is senior client consultant bij marktonderzoeksbureau DVJ Insights. Hij spreekt op donderdag 16 juni in DeFabrique te Utrecht tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Met volle overtuiging vind ik dat wij als marketingonderzoekers onze rijke kennis en ervaring van de …

Lees meer
[NMD22] Elske Vugts van La Trappe: ‘Commercie gebruiken we als ruilmiddel om het goede te doen’ De redactie

Elske Vugts is marketing- en communicatiemanager bij Bierbrouwerij de Koningshoeven en eindverantwoordelijk voor de global merkstrategie en waardepositionering voor La Trappe Trappist. Daarnaast is zij bestuurslid bij NIMA Zuid en werd zij vorig jaar de eerste Beste Brabantse Marketeer. Tijdens NIMA Marketing Day 2022 spreekt zij samen met Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, over …

Lees meer
Hoe sensory branding bijdraagt aan merkbeleving en merkperceptie De redactie

Op donderdag 31 maart 2022 vond de SWOCC bijeenkomst ‘Sensory Branding’ plaats. Tijdens het event werden de uitkomsten van de nieuwste publicatie 84 ‘Sensory branding’ gepresenteerd en vertelden praktijksprekers over de toepassingen van sensory branding voor je merk. Geluid, geur, smaak, kleur en tast stonden centraal tijdens de bijeenkomst. Hoe kunnen deze sensorische kenmerken bijdragen …

Lees meer
‘Liever beetje reclame en minder betalen voor Video on Demand’ De redactie

Het nieuws dat CNN+ gaat sluiten, volgde snel op de aankondiging van Netflix dat er een daling van het aantal abonnees is ingezet. Dat werpt de vraag op of de abonnement-video-on-demand (SVOD)-bubbel misschien gebarsten is. Cijfers van Morning Consult suggereren dat dit het geval zou kunnen zijn. Netflix reageerde na een soort melt down van …

Lees meer
De 5 klantvoordelen van Web3 De redactie

De afgelopen weken heb ik veel gelezen over Web3, een onderwerp dat mij erg bezighoudt. Waar ik het vandaag over wil hebben, is over de kruisbestuiving tussen mijn eigen passie CX en de trending technologie van Web3. Dus lees vooral door als je benieuwd bent wat de voordelen van Web3 voor klanten kunnen zijn. Voor …

Lees meer
Wie is de Beste Brabantse Marketeer van 2021? De redactie

Op woensdag 25 mei a.s. wordt de Beste Brabantse Marketeer verkozen in het Parktheater te Eindhoven. De titel Beste Brabantse Marketeer wordt in drie categorieën uitgereikt. De stichting Beste Brabantse Marketeer, opgericht door de Brabantse bedrijven Licht, Studio Lauda, EnoRm en Markteffect, biedt met deze award een podium aan de beste Brabantse marketeers. Uit de …

Lees meer
[enquête] ‘Zeg marketeer, ik wil iets van je weten…’ De redactie

Netwerkclubs, borrels en classes – wil je die en wat mag dat kosten? We lijken makkelijker dan ooit lidmaatschappen af te sluiten voor werkelijk van alles en nog wat. Naast dat we graag films en series streamen, podcasts luisteren en naar de sportschool gaan, nemen we tegenwoordig zelfs huishoudelijke apparaten via een abonnement in huis. …

Lees meer
[NMD22] Martin Huisman van Johnson Factory deelt zijn kijk op automotive tijdens NIMA Marketing Day 2022 De redactie

Martin Huisman RM is Managing Director van Johnson Factory, gespecialiseerd in het organiseren en verbeteren van verenigingen en stichtingen. Tevens is hij oud-voorzitter van NIMA en werkt hij al zijn hele leven in de automotive. Over dat laatste gaat dan ook zijn presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een tipje van de sluier… Als Register …

Lees meer
[NMD22] Gemeente Den Haag: ‘Geluk is het belangrijkste streven van de mens’ De redactie

Ernst van den Berg SMP (rechts op de foto) is Chief Brand Officer bij Gemeente Den Haag. Samen met Luuk Helleman, Programmamanager Citybranding Gemeente Den Haag, verzorgt hij een van de presentaties tijdens NIMA Marketing Day. Samen reageren zij op een aantal steekwoorden. MOTIVATIE‘Het is gaaf om kennis te delen, maar ook om tijdens een …

Lees meer
[interview] ‘We hebben nog lang niet alle antwoorden, maar er wordt wel ontzettend veel onderzoek naar gedaan’ De redactie

Neuromarketingtechnieken geven inzicht in de vaak onbewuste en emotionele invloed van marketing. Deze kennis maakt het makkelijker om consumentengedrag te voorspellen en wordt marketingcommunicatie efficiënter en effectiever. Tijdens de nieuwe NIMA Masterclass Neuromarketing – De Invloed van Communicatie in het Brein, krijg je een introductie in neuromarketing & -onderzoek en wordt er verder gekeken naar gedragspsychologie. …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.