Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Internationale B2B marketing in een wereld van verschil De redactie

‘The world mag dan our market zijn, maar die is dan misschien wel wat groot’ In Rotterdam gingen tien internationaal opererende B2B-marketeers in gesprek over de weerbarstige praktijk waarin zij opereren. Doel was kennisuitwisseling. Over hoe om te gaan met ‘maar hier is alles anders’, vertaalproblemen, de volgorde van prioriteiten en er volgde een bruikbare …

Lees meer
[NMD22] Jiffy Group en BTM: ‘Brand Design is meer dan een mooi plaatje’ De redactie

Global Marketing Manager van Jiffy Group Chantal Oostvogels en Directeur/partner Bataafsche Teeken Maatschappij Ruud Boer RM verzorgen samen een presentatie tijdens Nima Marketing Day met de titel ‘Brand Design als aanjager organisatiecultuur in B2B’. Een korte kennismaking. 1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?CA: ‘Ik geloof dat kennis en …

Lees meer
[onderzoek] Digitale martech trends voor 2022 volgens Oracle De redactie

47% zou AI inzetten voor het targeten van advertenties Welke uitdagingen, kansen en martech-oplossingen, digitale tactieken en performance metrics zijn in de ogen van 853 marketeers wereldwijd het belangrijkst voor 2022? Maar ook: hoe schatten marketeers hun kansen in dit jaar wat betreft het halen van hun doelstellingen? Waarin gaan ze vooral investeren? Hoe gaan ze om …

Lees meer
Meld je aan voor de volgende Toekomst van Marketing Lunchbreak! De redactie

Na de succesvolle aftrap van de Toekomst van Marketing Lunchbreaks in maart staat de volgende webinar op de agenda. Op 17 mei hebben we het over het thema ‘when human becomes digital’. Krijgen we een achtbaan van desinformatie en mediamanipulatie? Waar liggen de kansen, wat zijn de valkuilen en wat betekent dit voor jou als …

Lees meer
[NMD22] Philip Christiaans en Joep Linssen: ‘Hoe je sociale impact kunt combineren met een commercieel succesvol bedrijf’ De redactie

Formule Manager Philip Christiaans en Brand Manager Joep Linssen werken ‘voor het leukste horecaconcept van Nederland: Brownies&downieS!’ Op donderdag 16 juni geven zij een presentatie tijdens NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Christiaans is verantwoordelijk voor de groei van en Linssen voor de marketing en branding van het merk. AFFINITEIT‘We doen zoveel mogelijk zelf, …

Lees meer
STAP-budget en NIMA De redactie

NIMA Opleiding volgen met scholingssubsidie (zoals de STAP-regeling) Sinds het najaar van 2021 hebben zes NIMA Opleidingen de NLQF-inschaling ontvangen. Dankzij deze inschaling draagt NIMA extra bij aan een leven lang ontwikkelen en arbeidsmobiliteit.  STAP scholingssubsidie ook voor NIMA OpleidingenOmdat deze NIMA Opleidingen een NLQF-inschaling hebben, kan jij gebruik maken van de scholingssubsidies zoals de STAP-regeling. …

Lees meer
[NMD22] Tim van Heel (Interpolis): ‘Hoe introduceer je een branchevreemde oplossing in de markt?’ De redactie

Tim van Heel is B2B-marketeer bij Interpolis. De titel van zijn presentatie op donderdag 16 juni tijdens NIMA Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht: ‘Elektrakeuring; de introductie van een branchevreemd product.’ BUREAUZIJDENa een kleine tien jaar aan bureauzijde, brengt Van Heel sinds 2020 zijn opgedane kennis en ervaring met B2B-marketing in praktijk bij Interpolis. …

Lees meer
Marketingvak in Verandering #5: Bianca van Felius SDP – RUMR De redactie

“Dichter op ‘het vuur’ kan je niet zitten. Dat is toch het mooiste dat er is?” ‘Verandering is de enige constante’ liet de oude-Griek Heraclites 2500 jaar geleden al optekenen en dat geldt zéker voor marketing. De theorie, maar ook de praktijk innoveert in hoog tempo, al is lang niet elke innovatie even relevant en is het soms lastig …

Lees meer
[NMD22] Janske Michiels (Upstairs Traprenovatie): ‘Mijn expertise is tv en dan zoek ik voornamelijk de crossmediale samenwerking op’ De redactie

Janske Michiels is Marketing Manager bij Upstairs Traprenovatie. In haar presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht legt zij uit wat de kracht van tv is en dan met name de crossmediale samenwerking met vtwonen: ‘Ik neem de bezoeker mee in de resultaten van de afgelopen jaren en laat vooral inzien hoe …

Lees meer
[onderzoek] Social media meest effectieve paid marketing kanaal in 2022 De redactie

Data, highlights en aanbevelingen uit het Nielsen Global Marketing Report 2022 Uit wereldwijd onderzoek onder marketeers van Nielsen (Global Annual Marketing Report, editie #5) blijkt vandaag dat de topprioriteiten van merken voor 2022 bestaan uit het vergroten van de merkbekendheid, het doorbreken van measurement silo’s, het ontwikkelen van gepersonaliseerde strategieën en uit doelgerichter werken. Nielsen …

Lees meer
Authenticiteit, moed en transparantie De redactie

(Boekrecensie) Inclusieve Communicatie van Hanan Challouki Een boek over een actueel onderwerp: Inclusieve communicatie. Met als ondertitel “Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken”. Altijd fijn als een boek een actueel thema bij de horens vat, dat mij beter laat begrijpen wat het is en hoe er op strategische wijze mee om te …

Lees meer
[NMD22] Chiel Menthen en Marcel Aalders (Carpetright): ‘Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden?’ De redactie

Marcel Aalders (rechts op de foto) is Head of Marketing & Ecommerce bij Carpetright. Samen met zijn collega Sr. Online Marketeer Chiel Menthen verzorgt hij een van de presentaties tijdens NIMA Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht. Marcel Aalders RMMerkpositioneringsexpert Marcel Aalders RM laat je anders kijken naar je merk en helpt je dit …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.