Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Jelmer Wit (links op de foto), Client Consultant, en Bart Massa (rechts op de foto), Business Manager, spreken samen namens communicatie- en merkonderzoekbureau Validators tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Massa: ‘Het ontmoeten van klanten en prospects en praten over het vak …
Na twee min of meer gemankeerde edities, als gevolg van de corona-uitbraak gaat het op 16 juni as eindelijk weer gebeuren: Een gewone NIMA Marketing Day rond work life en marketing. Intussen is ruim driekwart van het programma gevuld, zijn de keynotes bekend en stromen de aanmeldingen binnen. Voor NIMA Leden wordt het tijd te …
Eén keer per jaar organiseren wij The Best of NIMA. Tijdens dit event komen onze vijf beste sprekers van het afgelopen jaar samen. Ze geven dan ieder een training van een uur over hun eigen onderwerp. Ook dit jaar zijn er weer vijf toppers uitgeroepen tot The Best of NIMA. De eerste die we dit …
Schrijf je gratis in: Webinar met auteurs Echt Nep, HU en Philadelphia Zorg over inzet AI en innovatie Het hele jaar door blijven we bij NIMA onze leden inspireren met lunchbreak webinars over de Toekomst van Marketing. Zo blijf je op een leuke én makkelijke manier bij in het marketingvak. In de webinars komen uiteenlopende …
Chantalle Weemaes spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 namens marketing- en fulfilmentbureau Sidekix. Haar topic? Energiemanagement: ‘Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald.’ Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Veel bevlogen professionals halen niet het maximale uit hun werk en leven omdat ze stoeien met hun hoeveelheid energie. …
Ha, de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Of daar. Nou ja. Marketingfacts heeft eindelijk een nieuwe site. HIHAAAAA! Vandaag of morgen is er ook een nieuwe nieuwsbrief en eind deze week brengen we ook nog een nieuw Marketingfacts Jaarboek naar de drukker. Dikker en drukker dan ooit. We houden niet …
Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek het in deze 5 neuromarketing do’s & dont’s. Doe niet aan bangmakerij, maak het gemakkelijk en maak het persoonlijk. Maak mensen niet bang als het gaat om global warming Dat gobal warming een issue is …
Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk. VEELBESPROKENCryptocurrency is een veelbesproken onderwerp, maar er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan. Wat vinden Nederlanders er nou écht van en wat maakt dat zij …
Content en E-mail Marketeer Koen van Veen en Content Marketeer Sara de Rouw presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022 namens online marketingbureau Traffic Today. Een korte kennismaking. Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Wij zijn altijd bezig met vernieuwing binnen ons vakgebied en content hoort daarbij. We krijgen vaak vragen …
CEO Barbara Keurntjes en Chief Data & Insights Officer Job van den Berg, beiden van Blue Field Agency, presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022.Een korte kennismaking en sneak preview. Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Van den Berg: ‘Er wordt veel over data driven marketing gesproken, maar in de praktijk …
Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens NIMA Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique. De titel van de presentatie is De wereld van toekomstige ouders voorspellen met future roadmapping. Landeweerd: ‘Om …
Zes praktische tips om te kunnen blijven sleutelen aan de manier waarop je zaken doetDoor Patrick Kooij We leven in een tijd waarin veranderingen elkaar snel opvolgen. Denk aan corona dat veel teweeg heeft gebracht of aan technologische ontwikkelingen (vierde industriële revolutie) en de verschillende veranderingen tussen generaties van mensen. Hierdoor moeten organisaties, maar ook marketeers …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.