Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het nieuws dat CNN+ gaat sluiten, volgde snel op de aankondiging van Netflix dat er een daling van het aantal abonnees is ingezet. Dat werpt de vraag op of de abonnement-video-on-demand (SVOD)-bubbel misschien gebarsten is. Cijfers van Morning Consult suggereren dat dit het geval zou kunnen zijn. Netflix reageerde na een soort melt down van …
De afgelopen weken heb ik veel gelezen over Web3, een onderwerp dat mij erg bezighoudt. Waar ik het vandaag over wil hebben, is over de kruisbestuiving tussen mijn eigen passie CX en de trending technologie van Web3. Dus lees vooral door als je benieuwd bent wat de voordelen van Web3 voor klanten kunnen zijn. Voor …
Op woensdag 25 mei a.s. wordt de Beste Brabantse Marketeer verkozen in het Parktheater te Eindhoven. De titel Beste Brabantse Marketeer wordt in drie categorieën uitgereikt. De stichting Beste Brabantse Marketeer, opgericht door de Brabantse bedrijven Licht, Studio Lauda, EnoRm en Markteffect, biedt met deze award een podium aan de beste Brabantse marketeers. Uit de …
Netwerkclubs, borrels en classes – wil je die en wat mag dat kosten? We lijken makkelijker dan ooit lidmaatschappen af te sluiten voor werkelijk van alles en nog wat. Naast dat we graag films en series streamen, podcasts luisteren en naar de sportschool gaan, nemen we tegenwoordig zelfs huishoudelijke apparaten via een abonnement in huis. …
Martin Huisman RM is Managing Director van Johnson Factory, gespecialiseerd in het organiseren en verbeteren van verenigingen en stichtingen. Tevens is hij oud-voorzitter van NIMA en werkt hij al zijn hele leven in de automotive. Over dat laatste gaat dan ook zijn presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een tipje van de sluier… Als Register …
Ernst van den Berg SMP (rechts op de foto) is Chief Brand Officer bij Gemeente Den Haag. Samen met Luuk Helleman, Programmamanager Citybranding Gemeente Den Haag, verzorgt hij een van de presentaties tijdens NIMA Marketing Day. Samen reageren zij op een aantal steekwoorden. MOTIVATIE‘Het is gaaf om kennis te delen, maar ook om tijdens een …
Neuromarketingtechnieken geven inzicht in de vaak onbewuste en emotionele invloed van marketing. Deze kennis maakt het makkelijker om consumentengedrag te voorspellen en wordt marketingcommunicatie efficiënter en effectiever. Tijdens de nieuwe NIMA Masterclass Neuromarketing – De Invloed van Communicatie in het Brein, krijg je een introductie in neuromarketing & -onderzoek en wordt er verder gekeken naar gedragspsychologie. …
‘The world mag dan our market zijn, maar die is dan misschien wel wat groot’ In Rotterdam gingen tien internationaal opererende B2B-marketeers in gesprek over de weerbarstige praktijk waarin zij opereren. Doel was kennisuitwisseling. Over hoe om te gaan met ‘maar hier is alles anders’, vertaalproblemen, de volgorde van prioriteiten en er volgde een bruikbare …
Global Marketing Manager van Jiffy Group Chantal Oostvogels en Directeur/partner Bataafsche Teeken Maatschappij Ruud Boer RM verzorgen samen een presentatie tijdens Nima Marketing Day met de titel ‘Brand Design als aanjager organisatiecultuur in B2B’. Een korte kennismaking. 1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?CA: ‘Ik geloof dat kennis en …
47% zou AI inzetten voor het targeten van advertenties Welke uitdagingen, kansen en martech-oplossingen, digitale tactieken en performance metrics zijn in de ogen van 853 marketeers wereldwijd het belangrijkst voor 2022? Maar ook: hoe schatten marketeers hun kansen in dit jaar wat betreft het halen van hun doelstellingen? Waarin gaan ze vooral investeren? Hoe gaan ze om …
Na de succesvolle aftrap van de Toekomst van Marketing Lunchbreaks in maart staat de volgende webinar op de agenda. Op 17 mei hebben we het over het thema ‘when human becomes digital’. Krijgen we een achtbaan van desinformatie en mediamanipulatie? Waar liggen de kansen, wat zijn de valkuilen en wat betekent dit voor jou als …
Formule Manager Philip Christiaans en Brand Manager Joep Linssen werken ‘voor het leukste horecaconcept van Nederland: Brownies&downieS!’ Op donderdag 16 juni geven zij een presentatie tijdens NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Christiaans is verantwoordelijk voor de groei van en Linssen voor de marketing en branding van het merk. AFFINITEIT‘We doen zoveel mogelijk zelf, …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.