Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Liever beetje reclame en minder betalen voor Video on Demand’ de Redactie

Het nieuws dat CNN+ gaat sluiten, volgde snel op de aankondiging van Netflix dat er een daling van het aantal abonnees is ingezet. Dat werpt de vraag op of de abonnement-video-on-demand (SVOD)-bubbel misschien gebarsten is. Cijfers van Morning Consult suggereren dat dit het geval zou kunnen zijn. Netflix reageerde na een soort melt down van …

Lees meer
De 5 klantvoordelen van Web3 de Redactie

De afgelopen weken heb ik veel gelezen over Web3, een onderwerp dat mij erg bezighoudt. Waar ik het vandaag over wil hebben, is over de kruisbestuiving tussen mijn eigen passie CX en de trending technologie van Web3. Dus lees vooral door als je benieuwd bent wat de voordelen van Web3 voor klanten kunnen zijn. Voor …

Lees meer
Wie is de Beste Brabantse Marketeer van 2021? de Redactie

Op woensdag 25 mei a.s. wordt de Beste Brabantse Marketeer verkozen in het Parktheater te Eindhoven. De titel Beste Brabantse Marketeer wordt in drie categorieën uitgereikt. De stichting Beste Brabantse Marketeer, opgericht door de Brabantse bedrijven Licht, Studio Lauda, EnoRm en Markteffect, biedt met deze award een podium aan de beste Brabantse marketeers. Uit de …

Lees meer
[enquête] ‘Zeg marketeer, ik wil iets van je weten…’ de Redactie

Netwerkclubs, borrels en classes – wil je die en wat mag dat kosten? We lijken makkelijker dan ooit lidmaatschappen af te sluiten voor werkelijk van alles en nog wat. Naast dat we graag films en series streamen, podcasts luisteren en naar de sportschool gaan, nemen we tegenwoordig zelfs huishoudelijke apparaten via een abonnement in huis. …

Lees meer
[NMD22] Martin Huisman van Johnson Factory deelt zijn kijk op automotive tijdens NIMA Marketing Day 2022 de Redactie

Martin Huisman RM is Managing Director van Johnson Factory, gespecialiseerd in het organiseren en verbeteren van verenigingen en stichtingen. Tevens is hij oud-voorzitter van NIMA en werkt hij al zijn hele leven in de automotive. Over dat laatste gaat dan ook zijn presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een tipje van de sluier… Als Register …

Lees meer
[NMD22] Gemeente Den Haag: ‘Geluk is het belangrijkste streven van de mens’ de Redactie

Ernst van den Berg SMP (rechts op de foto) is Chief Brand Officer bij Gemeente Den Haag. Samen met Luuk Helleman, Programmamanager Citybranding Gemeente Den Haag, verzorgt hij een van de presentaties tijdens NIMA Marketing Day. Samen reageren zij op een aantal steekwoorden. MOTIVATIE‘Het is gaaf om kennis te delen, maar ook om tijdens een …

Lees meer
[interview] ‘We hebben nog lang niet alle antwoorden, maar er wordt wel ontzettend veel onderzoek naar gedaan’ de Redactie

Neuromarketingtechnieken geven inzicht in de vaak onbewuste en emotionele invloed van marketing. Deze kennis maakt het makkelijker om consumentengedrag te voorspellen en wordt marketingcommunicatie efficiënter en effectiever. Tijdens de nieuwe NIMA Masterclass Neuromarketing – De Invloed van Communicatie in het Brein, krijg je een introductie in neuromarketing & -onderzoek en wordt er verder gekeken naar gedragspsychologie. …

Lees meer
Internationale B2B marketing in een wereld van verschil de Redactie

‘The world mag dan our market zijn, maar die is dan misschien wel wat groot’ In Rotterdam gingen tien internationaal opererende B2B-marketeers in gesprek over de weerbarstige praktijk waarin zij opereren. Doel was kennisuitwisseling. Over hoe om te gaan met ‘maar hier is alles anders’, vertaalproblemen, de volgorde van prioriteiten en er volgde een bruikbare …

Lees meer
[NMD22] Jiffy Group en BTM: ‘Brand Design is meer dan een mooi plaatje’ de Redactie

Global Marketing Manager van Jiffy Group Chantal Oostvogels en Directeur/partner Bataafsche Teeken Maatschappij Ruud Boer RM verzorgen samen een presentatie tijdens Nima Marketing Day met de titel ‘Brand Design als aanjager organisatiecultuur in B2B’. Een korte kennismaking. 1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?CA: ‘Ik geloof dat kennis en …

Lees meer
[onderzoek] Digitale martech trends voor 2022 volgens Oracle de Redactie

47% zou AI inzetten voor het targeten van advertenties Welke uitdagingen, kansen en martech-oplossingen, digitale tactieken en performance metrics zijn in de ogen van 853 marketeers wereldwijd het belangrijkst voor 2022? Maar ook: hoe schatten marketeers hun kansen in dit jaar wat betreft het halen van hun doelstellingen? Waarin gaan ze vooral investeren? Hoe gaan ze om …

Lees meer
Meld je aan voor de volgende Toekomst van Marketing Lunchbreak! de Redactie

Na de succesvolle aftrap van de Toekomst van Marketing Lunchbreaks in maart staat de volgende webinar op de agenda. Op 17 mei hebben we het over het thema ‘when human becomes digital’. Krijgen we een achtbaan van desinformatie en mediamanipulatie? Waar liggen de kansen, wat zijn de valkuilen en wat betekent dit voor jou als …

Lees meer
[NMD22] Philip Christiaans en Joep Linssen: ‘Hoe je sociale impact kunt combineren met een commercieel succesvol bedrijf’ de Redactie

Formule Manager Philip Christiaans en Brand Manager Joep Linssen werken ‘voor het leukste horecaconcept van Nederland: Brownies&downieS!’ Op donderdag 16 juni geven zij een presentatie tijdens NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Christiaans is verantwoordelijk voor de groei van en Linssen voor de marketing en branding van het merk. AFFINITEIT‘We doen zoveel mogelijk zelf, …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.