Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het was in januari 1996, dat Bill Gates een artikel publiceerde met de titel ‘Content is King’. Bill Gates doelde met deze epische uitspraak op een stroom van vrije content binnen de mogelijkheden van het internet. Dat we deze zin nog steeds gebruiken in onze dagelijkse marketingpraktijk, laat zien dat Bill een vooruitziende blik had. …
Ken je dat? Onlangs was ik aan het winkelen en zag een mooi vest. Maar hoe frustrerend als je hoort dat de korting pas morgen ingaat? ‘Sorry mevrouw, ik kan ‘m nu niet afrekenen, dan geeft hij de korting nog niet.’ Computer says no… Leuk hoor die automatisering, maar hoe zorg je ervoor dat je …
De Hogeschool Inholland is een Education Partner van NIMA en als onderdeel van de samenwerking hebben wij een business simulatie game van de International Business School INSEAD aan de studenten business studies aangeboden. Deze game sluit geheel aan op het flexibel en hybride onderwijsconcept van Inholland; het onlineonderwijs combineren met studenten die met elkaar op …
Veel marketeers zullen vanwege de inflatie de prijzen van hun product moeten verhogen, maar wat is de beste manier om dit te doen? Mark Ritson helpt de marketeer in nood met een spiekbriefje, gepubliceerd op Marketing Week. De verwachte kosten, organisatorische issues en gevolgen van een prijsstijging weerhouden marketeers er vaak van om door te …
Aandacht is het nieuwe goud in marketingland. In de steeds groeiende informatiestroom kun je met kennis over de werking van het brein tot de essentie komen. Relevant blijven. Maar hoe pak je die aandacht en houd je hem vast? En de volgende stap, hoe stuur je de aandacht naar gewenst gedrag? Tijdens de nieuwe NIMA Masterclass: Verhoog …
Op Marketingfacts lees je genoeg over Byron Sharp. Of het nu gaat over purpose, Category Entry Points of gewoon een goed en bondige samenvatting. In dit artikel kijken we specifiek naar zijn visie op Word of Mouth Marketing. En de bijkomende mythes. Volgens sommigen is mond-tot-mondreclame (niet: mond-op-mondreclame) de Heilige Graal voor markteers maar de afgelopen jaren onderbelicht. Deel …
Een paar take-outs uit het Adobe & eConsultancy Digital Trend Report 2022 Adobe ondervroeg samen met onderzoeksclub eConsultancy voor het jaarlijkse Digital Trend Report (pdf) 9,455 respondenten van wie 6,724 marketeers die aan klantzijde werken, meestal in Noord Amerika en Europa. Door covid gedreven versneld digitaal consumentengedrag en toegenomen verwachtingen nopen tot herbezinning in marketing aanpak en organisatie. 1: …
Ideeën voor het programma of deelname aan de programma-brainstorm – nú kan het. Blok die dag! Op donderdag 16 juni 2022 zal de zesde editie van de NIMA Marketing Day plaatsvinden. De brainstorm over de programmering vindt plaats op 3 maart én de organisatie is op zoek naar enthousiastelingen die zitting willen nemen in de …
Massale verschuiving naar ‘afgelegen werkplekken’ heeft proces verstoord om kopers effectief te identificeren en bereiken. Een meerderheid van de B2B-bedrijven (87%) in de VS en het UK meldt dat hun verkoop- en marketinginspanningen zijn teruggekeerd of aan het terugkeren is naar het niveau van voor de pandemie. Ze melden daarbij een herwaardering van marketing- en …
Als mens en als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle, iets wat we het liefst ook willen hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om vat te krijgen …
Boekrecensie van ‘Naar een gezond Groei Bedrijf in vijf stappen’ – Justin Jansen & Tom Mom Welke boeken gaan er tegenwoordig niet over groei? Een eerste logische reactie, je ook beseffend dat stilstand achteruitgang is. Als ondernemer moet je dus wel groeien. Is dat een logische verklaring, zou je je afvragen? Wat ís dan eigenlijk groei? …
Dingen veranderen niet allemaal in hetzelfde tempo en niet elke verandering blijft. Het begin van een kalenderjaar is de tijd van trends. Overal duiken trendrapporten op. Maar wéten hoe je trends moet duiden, kan nuttiger zijn dan de trends zelf. Faris Yakob, auteur van het boek ‘Paid Attention: Innovative Advertising for a Digital World’ stelt …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.