Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
‘Ammehoela met je “Het leven moet snel en frictieloos zijn’ Hier op Marketingfacts houden we het doorgaans graag bij de feiten, onderzoek, facts en figures en af en toe wat trends en goed gefundeerde opinie. Over flitsbezorging hadden we hier vanuit MeMo2 al heel wat feiten, maar je leest de afgelopen maanden ook heel veel opinie, die best wel alle kanten op …
In haar boek ‘The Attention Economy and How Media Works’ beschrijft Karen Nelson-Field wat er mis is met het huidige media ecosysteem. Door het boek heen staan ook interessante inzichten waarmee we media op een nieuwe manier kunnen plannen en beoordelen. Dit heeft alles te maken met aandacht. Het idee dat consumenten alleen maar heel bewust met …
Beeldbepalende Kim Kardashian, be like Airpods met je grote tieten, TikTok als leerplatform en boekopleving Het metaversum wordt omschreven als een “online plek, die een combinatie is van virtual reality, augmented reality, internet, entertainmentervaringen, gamen en werken op afstand”. Het is een omgeving waarin Generatie Z en Alpha zich als een vis in het water voelen, aangezien zij …
‘B2B Marketeers zouden Coca-Cola op de markt zou brengen als ‘bruin, bruisend en zoet, 98% bewezen effectief tegen dorst’. Er is overvloedig onderzoek om aan te tonen dat kopers aankopen niet logisch doen, maar B2B-marketeers proberen nog steeds om verkopen grotendeels te maken op basis van productkenmerken. De auteurs van een spraakmakend onderzoek naar het …
’59 procent van de junior markteers wordt minimaal één keer per kwartaal benaderd door een recruiter’ Loon is een belangrijke beloning voor ons werk. Niet gek dus dat veel marketeers en communicatiespecialisten benieuwd zijn welke uitbetaling er tegenover hun werkzaamheden staat. Hoeveel was dit voorgaande jaren en wat is de verwachting voor 2022? Zo eens …
Het hybirde werken is het nieuwe normaal. Maar meer dan ooit is er behoefte aan extra uitdaging, verbinding en samenwerking. Naast het updaten van je vakkennis en de invloed van de verdergaande digitalisering, worden er steeds meer sociaal emotionele vaardigheden van je gevraagd. Reden te meer voor een frisse blik op je personal branding en …
UTRECHT, 1 februari 2022 – Frankwatching en NIMA breiden hun samenwerking uit. Op 13 oktober 2022 organiseren ze de eerste editie van Digital Marketing Conference, een nieuw event over actuele ontwikkelingen in het snel veranderende marketingvakgebied. Al sinds 2018 werken Frankwatching en NIMA samen op het gebied van trainingen, opleidingen en cursussen. Met de co-creatie …
Het aanstaande metaversum is gebaseerd op Web3. Het is een logische evolutie op het statische Web1 (lezen) en het interactieve Web2 (lezen en schrijven). Web3 voegt hier eigenaarschap aan toe. Dankzij cryptotechnologie is het voortaan mogelijk om een stukje van het internet, een stukje internetgeschiedenis of een stukje internetcultuur te bezitten. Web3 introduceert dus digitale …
Je kunt geen nieuwsbrief openen of het gaat over data. Over datagedreven marketing, data science, big data en ‘overstroomde’ data lakes… Data is het nieuwe goud. Dat is het ook. Als ik kijk naar alle mogelijkheden die data bieden, voelt het soms echt als een snoepwinkel waar je niet weet wat je moet kiezen. Je ziet …
Floor van Beek SMP, manager marketing en communicatie Benelux bij BouWatch heeft zich de afgelopen jaren met hart en ziel ingezet voor de NIMA Community Regio Oost. Per 1 januari 2022 maakt zij de overstap naar een andere de community van de Senior Professionals. Samen met Floor blikken we terug op haar periode bij het …
Enige begeleiding bij het voorzichtig volgen is zinvol Het is dé toekomst van internet, een schuimende investeringsmarkt, het is een worsteling over de structuur van hoe wij mensen met elkaar zullen omgaan, of het is een spel: de metaverse is blijkbaar overal – dit is hoe bureaus het pitchen. Of liever gezegd, de misschien wel scherpste …
Confidence in business and marketing is returning. Now it’s time for marketers to realise their own potential. To state the bleedin’ obvious – the last two years have been mightily disruptive. Two years ago, many of you would have been reduced to expletive strewn incredulity on regular occasions, a state that developed into shades of …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.