Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
University of Groningen lanceert opleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’, ism NIMA, DDMA en DIN de Redactie

De samenwerking tussen de brancheverenigingen, kennis- en opleidingsinstellingen is bijzonder

Lees meer
Bestuur NIMA Senior Marketing Professionals trekt twee ervaren marketingtalenten de Redactie

Door de Europese uitrol van de SMP-titel naar zes landen en de toetreding van 15 nieuwe Nederlandse SMP’s, afgelopen oktober, heeft de Community dit jaar een stevige boost gekregen.

Lees meer
Bestuur NIMA Marketing Masters uit de startblokken (interview Maryam Boonstra) de Redactie

‘Als NIMA-vereniging willen we juist geen exclusieve club voor een bepaalde doelgroep zijn. We zijn voor alle ervaren en professionele marketeers in Nederland.’

Lees meer
Marketingthema’s Literatuurprijs: ‘Back to basics en groene claims’ de Redactie

In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven genomineerden Patrick Petersen en Chris van Gils antwoord op de vraag: waar moeten marketeers in 2025 op letten?

Lees meer
Niels van der Plas naar NIMA B2B-bestuur (interview) de Redactie

‘Nieuwsgierigheid is wat mij betreft een cruciale eigenschap van B2B-marketeers. Willen weten wat de klant beweegt, hoe zij hun keuzeproces doorlopen en welke factoren daarin doorslaggevend zijn.’

Lees meer
Marketingthema’s literatuurprijs: ‘Empathie en klanten vasthouden’ de Redactie

In aanloop naar de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs geven auteurs Mieke Fonk en Peter Snoeckx antwoord op de vraag: ‘Waar moeten marketeers in 2025 op letten?’

Lees meer
Eigen marketingopleiding samenstellen? Met de NIMA Passe Partout bepaal je zelf je leertraject de Redactie

Met de flexibele aanpak van een NIMA Passe Partout kun je een unieke opleiding creëren, die exact past bij jouw leerwensen en carrièreambities.

Lees meer
Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’ de Redactie

‘We verzamelen alle boeken die in het Nederlandstalige vakgebied verschijnen en die binnen de marketingcategorie passen. Marketing is natuurlijk een breed en multidisciplinair vakgebied’

Lees meer
Beoordelings- of functioneringsgesprek? Kaap die agenda! Vijf stappen de Redactie

Stilstaan is geen optie. Dit is jouw moment om te vertellen wat je wilt bespreken, en om te laten zien dat je realistisch, ambitieus en leergierig bent.

Lees meer
NIMA bundelt vanaf 2025 zijn Marketing Masters de Redactie

Het nieuwe verenigingsonderdeel verplaatst voor een deel de activiteiten die eerder los werden georganiseerd voor gecertificeerde Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, het Marketing Executive Center en binnen verschillende communities.

Lees meer
Marketingthema’s literatuurprijs: ‘klantcultuur en duurzaamheid’ de Redactie

In aanloop naar de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs geven auteurs Eric de Haan en Ed Stibbe antwoord op de vraag: ‘Waar moeten marketeers in 2025 op letten?’

Lees meer
Pieter Kopmels: ‘B2B-marketing is geen vak apart, en toch wel’ de Redactie

Er valt voor zowel ‘de sales’ als ‘de marketing’ heel veel te winnen als je samen optrekt. Ik wijs B2B-marketeers vaak op het belang van fysiek meelopen met de commerciële collega’s.

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.