Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
‘Marketing is een prachtig vak, omdat het in essentie gaat om het creëren, leveren en communiceren van waarde’ ‘Verandering is de enige constante’ liet de oude-Griek Heraclites 2500 jaar geleden al optekenen en dat geldt zéker voor marketing. De theorie, maar ook de praktijk innoveert in hoog tempo, al is lang niet elke innovatie even relevant en is het …
8 december 2021 – Met de ondertekening van de overeenkomst is de samenwerking tussen Hogeschool Leiden, opleiding commerciële economie, en NIMA officieel vastgelegd. Hiermee is Hogeschool Leiden Education Partner van NIMA. Door deze samenwerking kunnen docenten en studenten van de opleiding gebruik maken van verschillende educatieve activiteiten en praktijkbijeenkomsten die NIMA aanbiedt. Totstandkoming samenwerking Een groot aantal docenten bij commerciële economie van de Hogeschool Leiden zijn …
Op de stories vindt vaak ook echt ‘storytelling’ door de influencers plaats. De algemene trend in influencermarketing is dat een influencer content voor een samenwerking plaatst via zijn of haar Instagram feed. De laatste tijd lijkt het er echter op dat Instagram Stories soms veel beter werken. Content delen via Instagram Stories is vaak persoonlijker, …
Heel veel tips en inspiratie voor merken die nu aan de slag willen met YouTube Meer dan 12 miljoen Nederlanders gebruiken YouTube inmiddels maandelijks en Google’s videoplatform is daarmee populairder dan ooit. En dit lijkt door de opkomst van Connected TV alleen maar door te groeien. Ondanks de enorme populariteit van het platform zetten – …
85% van senior managers verwacht toename in DOOH en online reclame Alfi, een SaaS-advertentieplatform, gaf opdracht aan PureProfile om senior managers in de VS, het VK, Canada, China, Frankrijk, Duitsland en de VAE te bevragen naar verwachte budgetverschuivingen door de third party cookie uitfasering. 85% van deze senior managers verwacht een toename in DOOH en online reclame. …
Het nieuwe jaar is aanstaande, dat betekent dat het onderzoek van de European Marketing Confederation weer wordt uitgevoerd. Net als voorgaande jaren doet NIMA namens EMC een oproep aan haar achterban -members & niet-members- om mee te werken aan dit onderzoek. Dit onderzoek wordt groots uitgezet onder marketeers in Europa om in kaart te brengen wat de marketingagenda van 2022 …
‘Ondanks mogelijke tegenwind blijkt uit marktgegevens dat we momenteel een ongekende groei in de advertentie-industrie meemaken’ De wereldwijde advertentiemarkt heeft de impact van COVID-19 tot dusver goeddeels doorstaan en ligt op koers om in 2025 de 1 biljoen dollar (880 miljard euro) aan te tikken. Volgens de opstellers van het Global Advertising Trends-rapport van WARC …
85% van de organisaties vindt customer experience cruciaal. Maar slechts 7% van de organisaties is succesvol in customer experience. Het blijkt voor veel organisaties moeizaam, de brede transformatie naar meer klant- en mensgerichtheid. Waar ligt dat aan of nog interessanter: wat is de zin en onzin van CX?Tijdens de gelijknamige masterclass van Zanna van der …
Het herkenningspercentage van overheidscampagnes neemt af onder Nederlanders. Waar het percentage in 2003 nog op 92% zat, is het nu 70%. Dit en meer blijkt uit campagne onderzoek van online drukkerij Flyeralarm naar ruim 400 overheidscampagnes uit de afgelopen twee decennia. De meest herkenbare campagnes waren ‘Identificatieplicht’ (2004), ‘Fietsverlichting’ (2004) en ‘Toeslagen’ (2005). Het bereik …
Motivatie en gedrag. Intrinsieke drijfveren omarmen voor duurzaam resultaat. “Wat menselijk oogt, is wat menselijk is. Wat menselijk oogt en klinkt is vertrouwd.” Deze inzichten deelde Lotte Willemsen, lector Communication aan de Hogeschool Rotterdam tijdens de SWOCC presentatie ‘Van Merk naar Mens, van bezit naar beminde’, tijdens de NIMA Marketing Day, 9 sept. jl. Als …
Als beroepsvereniging vinden we het bij NIMA erg belangrijk dat je je blijft ontwikkelen, zowel persoonlijk als professioneel. We zien het dan ook als een van onze taken om hieraan bij te dragen. Met onze NIMA Academy, gespecialiseerd in kortdurende bijscholingsactiviteiten in de vorm van relevante workshops en masterclasses, ondersteunen we je in je ontwikkeling als professional en mens. …
Voor veel bedrijven is het een grote uitdaging: hoe bouw je in een digitale wereld een emotionele band met je klanten? Vooral nu een steeds groter deel van de customer journey zich in de digitale omgeving afspeelt. Hoe vind je de ideale combinatie van hightech & high touch? Marc Westeneng helpt je tijdens de NIMA …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.