Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
The Best of NIMA; Richard van der Blom – ‘Kraak de LinkedIn Code’ De redactie

Vrijdag 26 november vindt The Best of NIMA plaats. Tijdens dit jaarlijks terugkerende event geven de vijf best beoordeelde NIMA-sprekers van het jaar 2020, beoordeeld met een 8,5 of hoger, een presentatie/inspiratiesessie. In aanloop naar The Best of NIMA hebben we deze toppers vijf vragen gesteld. De variërend van hoe zij aspecten van het marketingvak …

Lees meer
Data driven ondernemen voor gevorderden De redactie

Het begrip ‘big data’ van begin deze eeuw begint nu pas inhoud te krijgen. Hoe hou je het bij elkaar? Vorige week schoven we redactiebreed aan bij een rondetafel over de OnMarc Datadriven Scope 2022-2025. De aanleiding was het verschijnen van een onderzoek, of beter ‘een deep dive’  waarvan het doel was om de status …

Lees meer
The Best of NIMA; Ludo Voorn & Coen Wiers – ‘MarTech, the shiny, sexy stuff!’ De redactie

Vrijdag 26 november vindt The Best of NIMA plaats. Tijdens dit jaarlijks terugkerende event geven de vijf best beoordeelde NIMA-sprekers (van het jaar 2020), een presentatie/inspiratiesessie. Deze sprekers zijn allemaal beoordeeld met een 8,5 of hoger. In aanloop naar The Best of NIMA hebben we deze toppers vijf vragen gesteld. De vragen variëren van hoe …

Lees meer
Interal Branding juist nu belangrijk De redactie

Waarom is internal branding van belang voor marketeers? Wij vroegen het Lara Molendijk, internal brandingspecialist en brand consultant bij New Growth Strategies. Juist nu in tijden van corona en met de krappe arbeidsmarkt is het belangrijk om de verbinding met je medewerkers op te zoeken. Veel organisaties maken budgetten vrij om dit te doen. Het risico is …

Lees meer
7 e-commerce-tips voor de komende feestdagen De redactie

De feestdagen zijn lange tijd een relatief voorspelbare periode geweest. Consumenten gingen stevig shoppen en er was – afgezien van wat jaarlijkse omzetgroei – verder niet echt sprake van verandering. Maar toen kwam de pandemie om de hoek kijken. De laatste maanden van 2020 werden gekenmerkt door grote economische onzekerheid en wisselende ervaringen wat betreft fysieke …

Lees meer
Goed plan: adverteren in podcast De redactie

De uitgaven van adverteerders op tv en sociale media zijn twee keer zo hoog als de dagelijkse consumptie John Lewis ging vandaag live met de kerstcommercial van het jaar, maar het is maar de vraag of het met de massale inzet op tv (en een beetje social) wel de meest effectieve koers vaart. Met de …

Lees meer
John Lewis is Live – de meest gehypete kerstcommercial van Europa De redactie

Het concept wil de ouderwets gezellige magie van Kerst overbrengen door de ogen van iemand die het nog nooit eerder heeft meegemaakt Er wordt niet alleen in het UK weken reikhalzend naar uitgekeken: De ‘Britse Bijenkorf’ John Lewis brengt jaarlijks een kerstcommercial uit, waarvoor héél het UK smelt en waarin steevast een knipoog wordt uitgedeeld …

Lees meer
Hoe genereer je als scale-up effectieve B2B-leads (deel 3/3) De redactie

Dit is het derde deel van een serie van drie artikelen over B2B-leadgeneratie voor scale-ups door Aico van Gogh van Jellow. Zelf aan de slag! Leadgeneratie is marketing van de lange adem. Je bouwt aan een band met je doelgroep, waarbij je de behoefte aan informatie, inspiratie en overtuiging op maat probeert te faciliteren. Het …

Lees meer
Klantbeleving en merkbeleving verdienen beter huwelijk De redactie

Merk- en CX-professionals: ga eens schouder-aan-schouder aan de slag! Hoe kan het toch dat het denken vanuit de customer journey en het ontwikkelen van een onderscheidende merkbeleving vaak nog twee gescheiden werelden zijn? We zien dat veel in onze marketingpraktijk. En dát terwijl we allemaal weten dat het doen van een merkbelofte en het waarmaken van …

Lees meer
Marketing Break: Koning Toto De redactie

Laat je vanaf óók deze herfst inspireren door onze nieuwe podcasts Marketing Break! In deze podcasts van NIMA en SRM gaat marketingdocent en –strateeg Karel Zwaan in gesprek met experts en vakgenoten uit marketing- en reclameland. Het doel? Van elkaar leren over het mooiste vak dat er bestaat. Dit maal heeft Karel René Plas, Lead Brand …

Lees meer
Levenslang leren…moet dat écht? De redactie

Jouw rol als marketeer, is dat je de blik van buiten naar binnen brengt en dat je er ook tijd in stopt om te blijven luisteren naar de markt. We kunnen er omheen draaien, maar ‘marketing’ heeft geen best imago. En dat heeft álles te maken met onze kennis en competenties, met opleiding en de …

Lees meer
Hoe genereer je als scale-up effectieve B2B-leads (deel 2/3) De redactie

Dit is het tweede deel van een serie van drie artikelen over B2B-leadgeneratie voor scale-ups door Aico van Gogh van Jellow. Een stappenplan. Start met simpele stappen Bij Jellow zijn we dit traject gestart in kleine stappen, die je snel kunt oppakken. Deze aanpak zorgt voor snelle successen (maar ook mislukkingen) en motivatie binnen de …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.