Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Aljan de Boer: ‘Niemand van logistiek, finance of operations, gaat dat consumentengedrag beïnvloeden’ de Redactie

Wij zijn als marketeers degenen die de voelsprieten naar de buitenwereld hebben en kunnen zeggen wat er leeft in de maatschappij en waar kansen liggen. Bedrijven doen te weinig.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers – ‘Duurzame verleiding’ de Redactie

De auteurs hebben een ‘slogan’ op de cover gezet, die veelzeggend is; Verduurzaam de massa, grijp de kassa.

Lees meer
Mary Hoogerbrugge: ‘Marketeers zijn vaak positieve, optimistische, can do-types’ de Redactie

Mary Hoogerbrugge: ‘Het gaat niet alleen over vermarkten en je consument kennen, maar er is een hele stakeholderwereld bijgekomen, hoe ga je om met mensen, het hele HR-beleid, welke plek heeft technologie daarin?’

Lees meer
NIMA Community Brein en Gedrag: Over het kunstmatige brein en klantgedrag de Redactie

‘Het is al lang niet meer alleen een kwestie van een campagne ontwikkelen op basis van traditioneel onderzoek en intuïtie, en die “nog even” optimaliseren met neurotests en Cialdini-principes.’

Lees meer
Vijf gouden tips om je merkbudget voor 2025 veilig te stellen (of op te hogen) de Redactie

Veel ondernemingen springen veel te makkelijk met het merk om. Vooral bij wisselingen in de top of bij verandering van reclamebureau. Iedereen wil dan overal zijn eigen plasje over doen.

Lees meer
The brand and the business; Vernieuwende Perspectieven op Marketing (interview) de Redactie

‘Je merkt dat echte T-Shape-marketeers steeds verder de diepte ingaan met specialismen. Daarmee lopen ze het risico dat ze de rode draad kwijtraken.’

Lees meer
Automotive Retail Marketing: een branche om verliefd op te zijn de Redactie

Auto’s zijn emotie. Waar het gaat om marketingspecialismen spreken weinig industrieën méér tot de verbeelding dan automotive, tenslotte als branche de leverancier van een product waar ratio en gevoel elkaar flink in gesprek kunnen houden. Lead time is vaak lang, after sales ook en bij het afwegen van aankoopargumenten bepaalt strategische inzet van marketing een …

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Hoe makkelijk kun je het maken?’ de Redactie

Over hoe je denkfouten in hedendaagse ontwerpen fileert, obstakels ontdekt en die voor je laat werken.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De andere zelf van marketing’ de Redactie

Marketeers zouden kritischer kunnen zijn in welke producten ze vermarkten en voor welke klanten ze willen werken.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Content & AI – Zuurstof voor je klanten’ de Redactie

Van de contentplanning tot het ontwikkelen van een persona, van het ontwikkelen van een contentstrategie tot het daadwerkelijk produceren van content.

Lees meer
Community Experience Marketing schiet uit de startblokken met nieuw bestuur de Redactie

Experience Marketeers zijn als geen ander in staat om de ervaring, het gevoel en de échte tevredenheid – geluk zo je wilt – van consumenten te achterhalen, omdat het onderdeel uitmaakt van de hele marktpropositie van een dienst of product.

Lees meer
(Blogpost) nieuwe campagne Rabobank: Gaap de Redactie

‘Dat de bank naar haar leden luistert, is toch zeker relevant zou je kunnen zeggen, dus wat is nou je punt, Adriaan?’

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.