Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Black Friday verliest in rap tempo zijn populariteit, ook in de Benelux. Dat wijst een Sitecore-onderzoek uit waarin consumenten en marketeers werd gevraagd hoe zij het denken dat het feestdagenseizoen zal verlopen. Digital-experienceplatform Sitecore durfde het aan om marketeers te vragen naar het aankomende feestdagenseizoen. Disclaimer, het betreft hier álleen B2C-marketeers met meer dan 100 collega’s, …
In 2019 was Digital Out of Home Advertising (DOOH) goed voor ongeveer 28,3% van de OOH-advertentie-uitgaven, maar volgens nieuw onderzoek van Alfi denkt 48% van de reclamemanagers dat dit in 2025 meer dan 33% zal uitmaken. Bovendien denkt een op de twintig advertentiemanagers dat de uitgaven voor OOH-advertenties meer dan 40% zullen uitmaken. ‘DOOH-reclame is …
Martin van Velzen, director marketing & e-commerce, presenteerde op de j.l. NIMA Marketing Day ‘Blokker nieuwe stijl’ en Kari-Anne Fygi, van onze zustertitel Marketingfacts notuleerde: ‘De sluiting van de winkels in december 2020 was een blessing in disguise.’ Blokker op de NIMA Marketing Day! Martin van Velzen, director marketing & e-commerce durft het aan. Nee, …
Donderdag 9 mei was de NIMA Marketing Day een feestelijk dag om meerdere redenen. Niet alleen mochten we als marketing-Nederland eindelijk weer een keer samenkomen en genieten van alles wat ons mooie vak te bieden heeft. Ook mochten we als NIMA Avans verwelkomen bij de beroepsvereniging. Mickel Dielissen en Kirsty van Hintum van Avans tekenden …
De komende tijd gaat er veel veranderen op het gebied van marketing. Digitalisering is hier de oorzaak van. Dat is dan ook de reden waarom het 5e Sierteelt Marketing Event het onderwerp digitalisering als thema gekozen heeft. Op donderdag 23 september vindt deze activiteit plaats in FloriWord (het meest fleurige uitje van Nederland!) in Aalsmeer. …
‘Een bijna hallucinante ervaring om weer eens met honderden opeengepakt in de Copraloods van DeFabrique aan te schuiven’ De NIMA Marketing Day van 2021 ging 9 september van start. Eerste keynote kwam van Thomas Barta. Na drie keer uitstel staat hij er tóch en het was het een schitterend moment om stil te staan bij …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Ed Borsboom en Rob Revet van het net opgerichte marketingbureau Mark Stronger geven een workshop met als titel Why Brands Don’t Grow. Ed Borsboom is gespecialiseerd in merkgroei met data, creatie en media. Hij werkte op directieniveau en als consultant …
Kijk eerst samen met je klanten of gebruikers naar hun behoefte. Welk probleem moet worden opgelost?’ Leuk interview met Marketingfacts-oprichter Marco Derksen deze week op de corporate site van Nationale Nederlanden. Met in hoog tempo een aantal tips en adviezen aan organisaties die innovatief willen zijn en blijven. “Innovatie betekent vernieuwing. Dat kan op allerlei …
Privacy was lange tijd een ondergeschoven kindje in marketing. En niet alleen voor marketeers, ook consumenten leken lange tijd meer geïnteresseerd in de voordelen van een product of dienst, dan dat ze zich druk maakten over of hun persoonsgegevens wel in veilige handen waren. Want zeg nou eerlijk, lees jij altijd de gebruikersvoorwaarden van begin …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Arjan van Hartesveldt van teamITG is één van de sprekers en de titel van zijn sessie luidt: First party data: de kracht van je eigen data. Een korte introductie. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing …
In aanloop naar NIMA Marketing Day 2021, 9 september aanstaande, stellen wij een paar bezoekers een aantal vragen. Vragen natuurlijk over de NIMA Marketing Day, maar ook over marketing en hun persoonlijke visie/mening op het vak. Voor de derde beurt valt de eer ten deel aan Felice Uiterwijk, marketingmanager bij Fairtrade Original. Wat is jouw persoonlijke …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Karel Zwaan is oprichter van Merkster en docent bij SRM en spreekt tijdens de NMD over hoe het met het marketingvak gaat in deze veranderende tijden. Een korte kennismaking. Klantproblemen echt begrijpen en vanuit dat begrip effectieve marketingcampagnes bouwen is …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.