Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Willemijn van Hussen, Commercieel Directeur Tambr en Niels de Jong, Muzikaal merkstrateeg / sonic branding specialist geven namens Tambr een presentatie op die dag. Een korte kennismaking. Willemijn van Hussen deed conservatorium en studeerde economie. Tambr is haar derde onderneming …
Mark Ritson: vergelijk Coca-Cola maar eens met P&G Merken die een reclamepauze inlassen, zien hun verkoop na een jaar gemiddeld met 16 procent dalen. Na twee jaar is dat zelfs 25 procent, zo blijkt uit onderzoek van Ehrenberg-Bass Institute. Advies van het instituut en Mark Ritson: niet doen dus! Rob Revet waarschuwde er al aan …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Patricia Verhoelst, Associate Research Director bij Ipsos en Jan Zwang, Sr Manager Market & Customer Insights van VodafoneZiggo nemen een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Patricia Verhoelst is Associate Research Director bij Ipsos binnen het Market …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Jori van de Spijker van Managing Consultant at DVJ Insights spreekt tijdens de NMD over hoe het met het marketingvak gaat in deze veranderende tijden. Een korte kennismaking. Jori van de Spijker is Managing Consultant bij DVJ Insights, waar hij …
Peeter Verlegh, Professor of Marketing aan VU Amsterdam, en Mandy Merks, Senior Insights Consultant bij Validators, presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2021: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat een derde van de Nederlanders nog steeds verwacht dat merken corona als thema meenemen in hun creaties.’ Samen met experts uit het bedrijfsleven en de wetenschap doet …
Bezoeken van events en congressen is nog steeds heel belangrijk In ieder vakgebied is het belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen. Zowel fysiek als op kennisniveau is het goed om bij te blijven en mee te groeien met je vakgebied. Zo ook voor marketeers. Hoe houden zij hun kennis over het vakgebied op peil? Feiten en …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Thea van Unen en Stijn Bartelink van Enviu nemen een van de presentaties voor hun rekening. Een korte kennismaking. Hoe zorgen we voor eerlijke storytelling waarbij een merk niets verzwijgt, maar eerlijk laat zien wat er gebeurt en waar zij …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Mark van Hattum is oprichter van MvH Media en spreekt tijdens de NMD over de integratie van fysieke locaties in jouw SEO- en SEA-strategie. Tijd voor een korte kennismaking. Mark is ooit zelf begonnen met het verbeteren van zijn eigen …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht NIMA Marketing Day 2021 plaats. De openingskeynoot wordt verzorgd door Thomas Barta, coauteur van The 12 Powers of a Marketing Leader en oprichter van The Marketing Leadership Masterclass. Elke dag worden er weer nieuwe sprekers bekend. Een korte kennismaking met een aantal van hen. Wing Cheung …
In samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft NIMA een nieuwe opleiding ontwikkeld: de post-master Marketing Leadership. Het is een opleiding op het hoogste niveau, die een stevige brug slaat tussen kennis uit de marketingwetenschap en ervaringen uit de praktijk. Het adviesgesprek geeft je het antwoord Naast het feit dat de post-master Marketing Leadership een …
Succesvolle marketeers richten zich op het koesteren van leads en relaties. In november 2020 kwam het Content Marketing Institute met zijn elfde jaarverslag B2B-contentmarketing. Vooral de meest recente uitgave is interessant omdat die inzichten verschaft over de werkwijze van de B2B-marketeer in deze uitdagende en ongekende tijd (die nog steeds niet geheel achter ons ligt). …
Maandelijkse kosten variëren, maar dit zou niet de reden moeten zijn om te beslissen welke oplossing moet worden geïmplementeerd In eerder verschenen blogpostings over The Cookieless Era werden Tracking Prevention Tooling en Server-side tagging aangedragen als mogelijkheden. Het één is een oplossing die je op korte termijn, tegen relatief beperkte investering kunt inzetten om je analytische data van …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.