Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Wat is het belang van marketing analytics?  Alva van Beek

Als marketeers vinden we het vaak heel fijn om campagnes te analyseren. Wat werkt er wel en wat werkt er niet. Hoe worden we beter? Meten is weten is dan ook een gevleugelde uitspraak onder marketeers. Maar hoe belangrijk is dat meten nou eigenlijk? Kunnen we überhaupt wel alles meten dat we zouden willen weten? …

Lees meer
NMD21: Biesta: ‘Ajax oogst zowel met zijn spel als met zijn marketingstrategie waardering’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Cas Biesta, Head of Marketing & Brand Partnerships AFC Ajax, neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Cas Biesta is sinds 2015 werkzaam bij Ajax en staat met zijn teams aan de basis van het huidige marketingbeleid …

Lees meer
Deze 4 trends gaan het succes van merken bepalen De redactie

We laten de covid19-acties voor de korte termijn even achter ons en blikken vooruit wat uw merk te wachten staat richting 2030. ls je in de vakpers leest dat de Vogelbescherming met acht partners een nieuw creatief bureau heeft gekozen om onder meer de Noordse Stern te beschermen, weet je dat de telers het weer …

Lees meer
Marketing&Facts: Fysiek contact bevordert sales De redactie

Echt contact met je klanten heeft een positief effect op de bedrijfsresultaten Hotelketen Accor komt in de lucht met een persbericht over hun onderzoek naar klantcontact. Onder 2000 thuiswerkende werknemers tijdens de pandemie, is de vraag uitgezet wat zij belangrijk vinden aan face-to-face meetings met klanten. Feiten en figuren. De professional in marketing, communicatie en …

Lees meer
Merken dramatisch slecht vertrouwd De redactie

Het vertrouwen in merken is op een dramatisch dieptepunt beland volgens het Meaningful Brands onderzoek onder 400.000 mensen wereldwijd. De consument spreekt volgens het rapport van crisis. Havas Media slaat alarm naar het bedrijfsleven om de huidige problemen de baas te worden en veel beter aan te sluiten op behoeften. Het Meaningful Brands onderzoek bekijkt …

Lees meer
Ouderen bestellen liever direct bij restaurant, jongeren via platform De redactie

De coronapandemie is een grote driver geweest voor eten bestellen bij lokale restaurants. 46 procent van de Nederlanders bestelt een maaltijd liever direct bij een restaurant dan via een platform. Die voorkeur geldt vooral voor respondenten in de leeftijd 45-54 jaar. Jongeren tussen 18-24 jaar lijken deze voorkeur niet te hebben. Dat blijkt althans uit …

Lees meer
Waarom ga jij naar NIMA Marketing Day, Chadli? De redactie

In aanloop naar NIMA Marketing Day 2021, 9 september aanstaande, vragen wij een paar bezoekers een aantal vragen. Vragen natuurlijk over de NIMA Marketing Day, maar ook over marketing en hun persoonlijke visie/mening op het vak. Voor de eerste beurt valt de eer ten deel aan Chadli Hachani van TopParken. Wat is je persoonlijke motivatie …

Lees meer
P&G-marketeers kunnen rustig slapen, ook nieuwe CEO ziet waarde marketing De redactie

FMCG-gigant krijgt een wisseling aan de top. CEO David Taylor maakt in november plaats voor Jon Moeller, nu nog COO en CFO van P&G. Taylor heeft aangegeven dat de nieuwe P&G-baas net als hij volledig achter de marketinguitgaven staat. Meet the new boss, same as the old boss. Tenminste, als het gaat om de CEO van …

Lees meer
‘Cancel culture nekt creativiteit’ De redactie

De stelling staat dit keer in het teken van de cancel culture, een heikel onderwerp waar veel marketeers hun vingers niet aan durven te branden maar wel steeds vaker mee te maken krijgen. De cancel culture, een vloek of een zegen voor merken? Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com), Marc van Eck RM (New Growth Strategies), …

Lees meer
NMD 21: Laigsingh: ‘Online en offline kanalen integreren is een must have in plaats van een nice to have’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Rajiv Laigsingh, CEO bij Bringly, neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Rajiv is op jonge leeftijd ingerold in het bedrijf van zijn vader en heeft daarna diverse e-commerce ervaringen opgedaan bij o.a. KLM, Suitsupply en …

Lees meer
Marketing&Facts: Wereldwijde marketingbudgetten De redactie

Marketinguitgaven nemen langzaamaan weer wat toe Toen corona net in de lucht was en de eerste lockdowns van kracht werden, namen de marketingbudgetten direct af. De lastig te voorspellen toekomst en bijbehorende onzekerheid stemden veel marketeers niet altijd even optimistisch. Maar hoe zit dat nu? WARC zocht dat uit en wij lazen mee. Feiten en figuren. …

Lees meer
‘Ineens’ steunen LGBTQIA+ community tijdens Pride schijnheilig De redactie

Retail en horecaondernemers die ‘ineens’ tijdens Pride laten zien dat ze de LGBTQIA+ community steunen, wordt door bijna een kwart van de Nederlanders (23%) gezien als schijnheilig. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.127 consumenten uitgevoerd door Lightspeed. Eén op de tien Nederlanders vindt dat er eigenlijk het hele jaar door aandacht zou moeten zijn voor …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.