Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
[Mijn Marketing] Sandra Arkesteijn De redactie

Sandra Arkesteijn SMP werkt als interim manager of in specifieke opdracht voor opdrachtgevers met een grote diversiteit aan sectoren, structuren en vraagstukken. De meeste daarvan zijn gericht op B2B. ‘Ik noem dat het toevoegen van marketingpower aan het team van de opdrachtgever.’ SENSUEELDie commercial waarin zij van Toren C tijdens een online vergadering wordt afgeleid door haar …

Lees meer
Monitor consumentengedrag: Lessen van én voor de evenementenbranche De redactie

Met de nieuwe versoepelingen op de coronamaatregelen in aantocht, zoomt het expertteam van de Monitor Consumentengedrag in op de horeca- en evenementenbranche. Kleinschalige offline evenementen zijn alweer een tijdje toegestaan en online evenementen worden goed bezocht, maar in de post-anderhalve-meter-samenleving heeft de horeca- en evenementenbranche het nog steeds moeilijk. Ook musea zitten nog in zwaar …

Lees meer
Waarom internationale marketingteams zo worstelen De redactie

Merken met één hoofdkantoor en wereldwijd verspreide landenteams hebben vaak moeite om die in één soepel werkende marketingorganisatie onder te brengen. Verschillen in cultuur, opleiding, maar vooral gebrek aan kennis van de lokale markt, maakt dat het ene team vaak niet wil wat van het andere team moet. Daar valt vrij eenvoudig een mouw aan …

Lees meer
Data: het nieuwe goud? De redactie

Data, het was één van de meest gebruikte woorden tijdens de NIMA Marketing Day van 9 september. En dat is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk. Hoewel marketing geen exacte wetenschap is, doen we met zijn allen wel ons best om zoveel mogelijk grip te krijgen op wat we doen. We willen steeds meer weten en …

Lees meer
‘D’r op of d’r onder voor winkels komende feestdagen’ De redactie

Black Friday verliest in rap tempo zijn populariteit, ook in de Benelux. Dat wijst een Sitecore-onderzoek uit waarin consumenten en marketeers werd gevraagd hoe zij het denken dat het feestdagenseizoen zal verlopen. Digital-experienceplatform Sitecore durfde het aan om marketeers te vragen naar het aankomende feestdagenseizoen. Disclaimer, het betreft hier álleen B2C-marketeers met meer dan 100 collega’s, …

Lees meer
[onderzoek] Digitale buitenreclame in een boost De redactie

In 2019 was Digital Out of Home Advertising (DOOH) goed voor ongeveer 28,3% van de OOH-advertentie-uitgaven, maar volgens nieuw onderzoek van Alfi denkt 48% van de reclamemanagers dat dit in 2025 meer dan 33% zal uitmaken. Bovendien denkt een op de twintig advertentiemanagers dat de uitgaven voor OOH-advertenties meer dan 40% zullen uitmaken. ‘DOOH-reclame is …

Lees meer
Blokker omarmt e-commerce en wordt vanaf de grond herbouwd De redactie

Martin van Velzen, director marketing & e-commerce, presenteerde op de j.l. NIMA Marketing Day ‘Blokker nieuwe stijl’ en Kari-Anne Fygi, van onze zustertitel Marketingfacts notuleerde: ‘De sluiting van de winkels in december 2020 was een blessing in disguise.’ Blokker op de NIMA Marketing Day! Martin van Velzen, director marketing & e-commerce durft het aan. Nee, …

Lees meer
NIMA verwelkomt Avans als nieuwe Education Partner De redactie

Donderdag 9 mei was de NIMA Marketing Day een feestelijk dag om meerdere redenen. Niet alleen mochten we als marketing-Nederland eindelijk weer een keer samenkomen en genieten van alles wat ons mooie vak te bieden heeft. Ook mochten we als NIMA Avans verwelkomen bij de beroepsvereniging. Mickel Dielissen en Kirsty van Hintum van Avans tekenden …

Lees meer
Programma 5e Sierteelt Marketing Event is bekend! Alva van Beek

De komende tijd gaat er veel veranderen op het gebied van marketing. Digitalisering is hier de oorzaak van. Dat is dan ook de reden waarom het 5e Sierteelt Marketing Event het onderwerp digitalisering als thema gekozen heeft. Op donderdag 23 september vindt deze activiteit plaats in FloriWord (het meest fleurige uitje van Nederland!) in Aalsmeer. …

Lees meer
Thomas Barta vindt zijn eigen waarheid over marketing De redactie

‘Een bijna hallucinante ervaring om weer eens met honderden opeengepakt in de Copraloods van DeFabrique aan te schuiven’ De NIMA Marketing Day van 2021 ging 9 september van start. Eerste keynote kwam van Thomas Barta. Na drie keer uitstel staat hij er tóch en het was het een schitterend moment om stil te staan bij …

Lees meer
[NMD 21] Mark Stronger: ‘Marketing is gewoon niet altijd even maakbaar of planbaar’ Alva van Beek

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Ed Borsboom en Rob Revet van het net opgerichte marketingbureau Mark Stronger geven een workshop met als titel Why Brands Don’t Grow. Ed Borsboom is gespecialiseerd in merkgroei met data, creatie en media. Hij werkte op directieniveau en als consultant …

Lees meer
Innovatieve cultuur biedt ruimte om fouten te maken Alva van Beek

Kijk eerst samen met je klanten of gebruikers naar hun behoefte. Welk probleem moet worden opgelost?’ Leuk interview met Marketingfacts-oprichter Marco Derksen deze week op de corporate site van Nationale Nederlanden. Met in hoog tempo een aantal tips en adviezen aan organisaties die innovatief willen zijn en blijven. “Innovatie betekent vernieuwing. Dat kan op allerlei …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.