Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Thomas Barta vindt zijn eigen waarheid over marketing De redactie

‘Een bijna hallucinante ervaring om weer eens met honderden opeengepakt in de Copraloods van DeFabrique aan te schuiven’ De NIMA Marketing Day van 2021 ging 9 september van start. Eerste keynote kwam van Thomas Barta. Na drie keer uitstel staat hij er tóch en het was het een schitterend moment om stil te staan bij …

Lees meer
[NMD 21] Mark Stronger: ‘Marketing is gewoon niet altijd even maakbaar of planbaar’ Alva van Beek

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Ed Borsboom en Rob Revet van het net opgerichte marketingbureau Mark Stronger geven een workshop met als titel Why Brands Don’t Grow. Ed Borsboom is gespecialiseerd in merkgroei met data, creatie en media. Hij werkte op directieniveau en als consultant …

Lees meer
Innovatieve cultuur biedt ruimte om fouten te maken Alva van Beek

Kijk eerst samen met je klanten of gebruikers naar hun behoefte. Welk probleem moet worden opgelost?’ Leuk interview met Marketingfacts-oprichter Marco Derksen deze week op de corporate site van Nationale Nederlanden. Met in hoog tempo een aantal tips en adviezen aan organisaties die innovatief willen zijn en blijven. “Innovatie betekent vernieuwing. Dat kan op allerlei …

Lees meer
Privacy, de volgende P in de marketingmix? Alva van Beek

Privacy was lange tijd een ondergeschoven kindje in marketing. En niet alleen voor marketeers, ook consumenten leken lange tijd meer geïnteresseerd in de voordelen van een product of dienst, dan dat ze zich druk maakten over of hun persoonsgegevens wel in veilige handen waren. Want zeg nou eerlijk, lees jij altijd de gebruikersvoorwaarden van begin …

Lees meer
[NMD 21] Van Hartesveldt: ‘Het is belangrijk steeds meer waarde te hechten aan first part data’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Arjan van Hartesveldt van teamITG is één van de sprekers en de titel van zijn sessie luidt: First party data: de kracht van je eigen data. Een korte introductie. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing …

Lees meer
NMD21: Waarom ga jij naar de NIMA Marketing Day, Felice? De redactie

In aanloop naar NIMA Marketing Day 2021, 9 september aanstaande, stellen wij een paar bezoekers een aantal vragen. Vragen natuurlijk over de NIMA Marketing Day, maar ook over marketing en hun persoonlijke visie/mening op het vak. Voor de derde beurt valt de eer ten deel aan Felice Uiterwijk, marketingmanager bij Fairtrade Original. Wat is jouw persoonlijke …

Lees meer
NMD21: Zwaan: Presenteren is prima middel om te voorkomen dat je in je eigen onzin gaat geloven De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Karel Zwaan is oprichter van Merkster en docent bij SRM en spreekt tijdens de NMD over hoe het met het marketingvak gaat in deze veranderende tijden. Een korte kennismaking. Klantproblemen echt begrijpen en vanuit dat begrip effectieve marketingcampagnes bouwen is …

Lees meer
NMD21: Tambr: NMD is de perfecte gelegenheid om te ontdekken wat er speelt in marketingland De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Willemijn van Hussen, Commercieel Directeur Tambr en Niels de Jong, Muzikaal merkstrateeg / sonic branding specialist geven namens Tambr een presentatie op die dag. Een korte kennismaking. Willemijn van Hussen deed conservatorium en studeerde economie. Tambr is haar derde onderneming …

Lees meer
Wat gebeurt er als merken stoppen met adverteren? De redactie

Mark Ritson: vergelijk Coca-Cola maar eens met P&G Merken die een reclamepauze inlassen, zien hun verkoop na een jaar gemiddeld met 16 procent dalen. Na twee jaar is dat zelfs 25 procent, zo blijkt uit onderzoek van Ehrenberg-Bass Institute. Advies van het instituut en Mark Ritson: niet doen dus! Rob Revet waarschuwde er al aan …

Lees meer
NMD 21: Verhoelst: ‘In de wereld van big data is het noodzakelijk om een menselijke laag toe te voegen De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Patricia Verhoelst, Associate Research Director bij Ipsos en Jan Zwang, Sr Manager Market & Customer Insights van VodafoneZiggo nemen een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Patricia Verhoelst is Associate Research Director bij Ipsos binnen het Market …

Lees meer
NMD 21:Van de Spijker: ‘Het enthousiasme is in 2021 weer helemaal terug’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de NIMA Marketing Day 2021 plaats. Jori van de Spijker van Managing Consultant at DVJ Insights spreekt tijdens de NMD over hoe het met het marketingvak gaat in deze veranderende tijden. Een korte kennismaking. Jori van de Spijker is Managing Consultant bij DVJ Insights, waar hij …

Lees meer
NMD2021: ‘Merken lijken corona meer en meer uit hun communicatie weg te laten, maar dat is niet terecht’ De redactie

Peeter Verlegh, Professor of Marketing aan VU Amsterdam, en Mandy Merks, Senior Insights Consultant bij Validators, presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2021: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat een derde van de Nederlanders nog steeds verwacht dat merken corona als thema meenemen in hun creaties.’ Samen met experts uit het bedrijfsleven en de wetenschap doet …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.