Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Bezoeken van events en congressen is nog steeds heel belangrijk In ieder vakgebied is het belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen. Zowel fysiek als op kennisniveau is het goed om bij te blijven en mee te groeien met je vakgebied. Zo ook voor marketeers. Hoe houden zij hun kennis over het vakgebied op peil? Feiten en …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Thea van Unen en Stijn Bartelink van Enviu nemen een van de presentaties voor hun rekening. Een korte kennismaking. Hoe zorgen we voor eerlijke storytelling waarbij een merk niets verzwijgt, maar eerlijk laat zien wat er gebeurt en waar zij …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Mark van Hattum is oprichter van MvH Media en spreekt tijdens de NMD over de integratie van fysieke locaties in jouw SEO- en SEA-strategie. Tijd voor een korte kennismaking. Mark is ooit zelf begonnen met het verbeteren van zijn eigen …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht NIMA Marketing Day 2021 plaats. De openingskeynoot wordt verzorgd door Thomas Barta, coauteur van The 12 Powers of a Marketing Leader en oprichter van The Marketing Leadership Masterclass. Elke dag worden er weer nieuwe sprekers bekend. Een korte kennismaking met een aantal van hen. Wing Cheung …
In samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft NIMA een nieuwe opleiding ontwikkeld: de post-master Marketing Leadership. Het is een opleiding op het hoogste niveau, die een stevige brug slaat tussen kennis uit de marketingwetenschap en ervaringen uit de praktijk. Het adviesgesprek geeft je het antwoord Naast het feit dat de post-master Marketing Leadership een …
Succesvolle marketeers richten zich op het koesteren van leads en relaties. In november 2020 kwam het Content Marketing Institute met zijn elfde jaarverslag B2B-contentmarketing. Vooral de meest recente uitgave is interessant omdat die inzichten verschaft over de werkwijze van de B2B-marketeer in deze uitdagende en ongekende tijd (die nog steeds niet geheel achter ons ligt). …
Maandelijkse kosten variëren, maar dit zou niet de reden moeten zijn om te beslissen welke oplossing moet worden geïmplementeerd In eerder verschenen blogpostings over The Cookieless Era werden Tracking Prevention Tooling en Server-side tagging aangedragen als mogelijkheden. Het één is een oplossing die je op korte termijn, tegen relatief beperkte investering kunt inzetten om je analytische data van …
22 april zijn de Dutch Marketing Awards uitgereikt. Vanuit het Capital C gebouw in Amsterdam, werden deze felbegeerde gele M-trofee’s virtueel uitgereikt aan winnaars in zeven categorieën. Het event was geheel corona-proof op afstand via een live-stream te volgen. Uiteraard hebben de winnaars van de Dutch Marketing Awards de prijs ook fysiek overhandigd gekregen. Dit …
Kennistoets onder marketeers van corporates illustreert dat algemene marketingkennis goed vertegenwoordigd is. Marketing lijkt soms een wat fluïde begrip, gelet ook op de soms wat zweverige discussies die erover wordt gevoerd, maar wie het vakgebied uiteen zet in vijf kennis-deelgebieden kan een redelijk beeld krijgen van de skills die aanwezig of juist afwezig zijn. Nu …
Noud Schartman en Marceline Veen, respectievelijk promovendus VU en Brand Specialist bij marktonderzoekbureau Validators, nemen tijdens Nima Marketing Day 2021 één van de vele presentaties voor hun rekening: ‘Het kan waardevol zijn om je te richten op non-users om aan mentaal marktaandeel te winnen.’ Schartman heeft een speciale interesse voor merkrelevantie. Door verdiepende analyses op …
In aanloop naar NIMA Marketing Day 2021, 9 september aanstaande, vragen wij een paar bezoekers een aantal vragen. Vragen natuurlijk over de NIMA Marketing Day, maar ook over marketing en hun persoonlijke visie/mening op het vak. Voor de tweede beurt valt de eer ten deel aan Leon Jansen van K2o Marketing. Wat is je persoonlijke …
Al jarenlang wordt er door marketeers gepraat over de rol van merken en bedrijven in de maatschappij. Vooral veel gepraat, want in tegenstelling tot in de VS, vind het Europese bedrijfsleven dat de maatschappij vooral een verantwoordelijkheid van de politiek is. Maar sinds het verschijnen van het IPCC afgelopen maandag wordt er nu ook vanuit …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.