Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NMD21: Vonk: ‘Als je een oprechte missie hebt, dan heb je geen marketing nodig’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Mart Vonk, head of marketing bij Vandebron neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Mart Vonk is vader van Lilly, partner van Ilona en tevens schipper van een reddingssloep. Als Head of Marketing bij Vandebron bevindt …

Lees meer
Marketing&Facts: Black Friday 21 met frisse tegenzin De redactie

The most wonderful time of the year? ‘Kerst kan retail dit jaar maken of kraken’ Regenzomer of hittegolf ten spijt: Dezer weken (!) worden de kerstcommercials alweer geschoten. Langzaamaan komt straks het jaargetijde van het traditionele ‘cadeautjes geven’ dichterbij. De tijd waarin de retail van oudsher floreert en de consument veel op pad is voor het …

Lees meer
Marketing&Facts: QR-codes en veiligheid De redactie

Draagt het gebruik van QR-codes bij aan een veiliger winkelervaring? We bevinden ons in maart 2021 als de eerste winkels na de lockdown weer langzaamaan open mogen. Vanaf de tweede dag van die maand mocht retail weer mondjesmaat klanten ontvangen, zij het met restricties zoals mondkapjes, afstand én het maken van een afspraak. Hoe draagt …

Lees meer
NMD21: Kopmels: ‘Ik hecht veel waarde aan het uitwisselen van opgedane kennis met anderen’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Pieter Kopmels, Head of Global Marketing bij DSM neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Pieter heeft een sterke passie voor B2B Marketing en heeft ruime ervaring opgedaan bij internationale organisaties. Hij is Head of Global …

Lees meer
The Cookieless Era (8) Implementatie Google Analytics 4 De redactie

In deze blogreeks bereiden we je voor op de cookieless era. Vanaf 2022 verliezen adverteerders gemiddeld tachtig procent van hun data. In eerdere blogs hebben we verteld waarom dit gebeurt en welke impact het zal hebben. Maar er zijn diverse oplossingen waarmee je zelf aan de slag kunt om je goed voor te bereiden. Zo hebben we …

Lees meer
Niet communiceren bestaat niet De redactie

Boekrecensie van ‘Het communicatie DNA’ (Korneel Warlop) ‘Tips en tricks voor de communicators van vandaag en morgen’, luidt de ondertitel van ‘Het communicatie DNA’. Een boek met een rijke schakering aan ervaringen van de auteur en anderen in het communicatievak. Naast die ervaringen bevat het ook beschouwingen over waarom bepaalde vormen van communicatie wel of …

Lees meer
NMD21: Verdaat: ‘Online opvallen in de massa; hoe doe je dat nou?’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Helma Verdaat, Manager Sales en Marketing van Sidekix verzorgt een workshop op die dag. Een korte kennismaking. Helma heeft een commerciële- en bedrijfskundige vooropleiding. Aandacht voor ieders persoonlijke ontwikkeling en omgaan met continue veranderend klantgedrag en bijsturen van de customer …

Lees meer
Wat is het belang van marketing analytics?  Alva van Beek

Als marketeers vinden we het vaak heel fijn om campagnes te analyseren. Wat werkt er wel en wat werkt er niet. Hoe worden we beter? Meten is weten is dan ook een gevleugelde uitspraak onder marketeers. Maar hoe belangrijk is dat meten nou eigenlijk? Kunnen we überhaupt wel alles meten dat we zouden willen weten? …

Lees meer
NMD21: Biesta: ‘Ajax oogst zowel met zijn spel als met zijn marketingstrategie waardering’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Cas Biesta, Head of Marketing & Brand Partnerships AFC Ajax, neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Cas Biesta is sinds 2015 werkzaam bij Ajax en staat met zijn teams aan de basis van het huidige marketingbeleid …

Lees meer
Deze 4 trends gaan het succes van merken bepalen De redactie

We laten de covid19-acties voor de korte termijn even achter ons en blikken vooruit wat uw merk te wachten staat richting 2030. ls je in de vakpers leest dat de Vogelbescherming met acht partners een nieuw creatief bureau heeft gekozen om onder meer de Noordse Stern te beschermen, weet je dat de telers het weer …

Lees meer
Marketing&Facts: Fysiek contact bevordert sales De redactie

Echt contact met je klanten heeft een positief effect op de bedrijfsresultaten Hotelketen Accor komt in de lucht met een persbericht over hun onderzoek naar klantcontact. Onder 2000 thuiswerkende werknemers tijdens de pandemie, is de vraag uitgezet wat zij belangrijk vinden aan face-to-face meetings met klanten. Feiten en figuren. De professional in marketing, communicatie en …

Lees meer
Merken dramatisch slecht vertrouwd De redactie

Het vertrouwen in merken is op een dramatisch dieptepunt beland volgens het Meaningful Brands onderzoek onder 400.000 mensen wereldwijd. De consument spreekt volgens het rapport van crisis. Havas Media slaat alarm naar het bedrijfsleven om de huidige problemen de baas te worden en veel beter aan te sluiten op behoeften. Het Meaningful Brands onderzoek bekijkt …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.