Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
5 steps to prepare for your next advertising campaign pitch De redactie

Imagine. You’ve spent months trying to arrange a meeting with your dream client. After all that hard work, you have one hour to give that perfect campaign, PR, or advertising pitch. Nerve-wracking, right? But there’s a fine line between blowing them away and blowing your chances. We guarantee if you follow the 5 steps outlined …

Lees meer
Waarom VodafoneZiggo het beste marketingbedrijf van Nederland is Alva van Beek

VodafoneZiggo is uitgeroepen tot Beste Marketingbedrijf van Nederland. Met afstand de meest prestigieuze erkenning die een marketingteam in Nederland kan winnen voor geleverde prestaties. Daarmee schaart het telecombedrijf zich in een rijtje illustere voorgangers, waaronder HelloFresh, Bol.com, Rituals, Hunkemöller, De Bijenkorf en Rijksmuseum.    Een blik op deze winnaars van de afgelopen zes edities leert dus …

Lees meer
Facebook sluit zich aan bij Stichting Reclame Code De redactie

Facebook en Stichting Reclame Code maken vandaag bekend dat eerstgenoemde de ‘principes en doelstellingen’ van de SRC officieel gaat onderschrijven. Met de gesloten overeenkomst bevestigt Facebook het belang van zelfregulering en het werk van de SRC. De stichting bevordert al sinds 1965 ‘verantwoord reclamemaken’, om de betrouwbaarheid en geloofwaardig van reclame op ieder platform te …

Lees meer
Deze start-ups wonnen ooit een Dutch Marketing Award De redactie

Karma Kebab pakte ‘m dit jaar! Van kleine zolderfirma naar groot pioniersbedrijf – als je deze wint, breek je definitief door (bewijs). De Dutch Marketing Awards wordt dit jaar alweer voor de zevende keer uitgereikt. Marketeers en bedrijven maken daarbij kans om in één van zeven categorieën te winnen. Vooral de categorie van start-ups bleek in de …

Lees meer
Kennis is macht – hoe bouwt een marketeer dat uit? De redactie

Onderzoek naar opleiding en netwerken in het vak om steeds een neuslengte voorsprong te houden Marketing- en CE-student Lotte Berk probeert een beeld te krijgen van de manier waarop marketeers zichzelf bijscholen en hoe ze aan hun informatie komen om bij te blijven en een voorsprong op te bouwen. Boeiende deelvraag: willen we weer netwerkborrels …

Lees meer
Marketingstrategie en AI, maar niet die AI Alva van Beek

Appreciative Inquiry focust op sterktes in plaats van zwaktes. Nine Stut paste het toe bij haar nieuwe werkgever Transamerica. Door: Nine Stut, Director, Customer Experience Strategic Initiatives Transamerica Start je binnenkort bij een nieuwe werkgever of een nieuwe strategische rol bij je huidige werkgever? Ben je een tikkie masochistisch en inhoud gedreven? Houd je van …

Lees meer
Introductie nieuw Nationaal Media Onderzoek Alva van Beek

Kantar en Ipsos zijn door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) gaat voortaan het bereik van televisie, radio, print en online meten. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij volgens de initiatiefnemers vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is …

Lees meer
Brand Design Talks Alva van Beek

De NIMA Brand Design Community bestaat sinds 2020. Het is onze ambitie om design en marketing dichter bij elkaar te brengen, omdat marketeers en designers elkaar veel (meer) te bieden hebben. Zeker als het gaat om branding. We delen insights en ervaringen, leggen nieuwe verbindingen én bouwen als community relevante vakkennis op. Op 29 april …

Lees meer
Dit is waarom consumenten jouw e-mail openen Alva van Beek

Doe je je stinkende best met al je copywriting skills om de perfecte onderwerpsregel voor je mail te bedenken, blijkt spontane merkbekendheid (brand recall) in de mail de belangrijkste reden te zijn voor mensen om je mail te openen. Marketing Week dook in het Consumer Email Tracker 2021-rapport The Data and Marketing Association (DMA, zeg …

Lees meer
Google steekt 25 miljoen in nieuw Europees mediafonds Alva van Beek

Google investeert 25 miljoen euro in een speciaal Europees fonds dat mediawijsheid moet vergroten, desinformatie wil bestrijden en factchecking wil stimuleren. Onderzoekers, non-profit organisaties en uitgevers kunnen een beroep doen op dit European Media and Information Fund. Google steunt het fonds de komende vijf jaar. Het heeft geen stem in welke projecten gesteund worden. Het …

Lees meer
(Boekrecensie) Starten met innovatie Alva van Beek

Boekrecensie van ‘Impact door Innovatie’ van Annelies Huisingh. Er zijn al boeken volgeschreven over innovatie, dus wat heeft dit boek nu extra te brengen? Eigenlijk precies dat, wat de ondertitel aangeeft; een praktisch handboek om te vernieuwen. Voor iedereen die weet dat hij of zij moet gaan innoveren maar nog weinig met dat bijltje gehakt heeft, …

Lees meer
[PIM Trendrapport 2021 #3] Van beleving naar transformatie Alva van Beek

In het PIM Trendrapport 2021 wordt duidelijk dat de maatschappij zich nu op een bijzonder kantelpunt bevindt. Vandaag het laatste en derde deel: Van beleving naar transformatie. We zijn inmiddels ruim een jaar onderweg in een nieuw decennium. Een decennium dat sterk zal verschillen van de decennia die achter ons liggen. Er komt een einde …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.