Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
DHL is in de kern vriendelijk en nuchter, maar dat zijn geen waarden die helpen bij het maken van een onderscheid in de markt. DHL is een groot en internationaal bedrijf, maar met veel ruimte voor initiatief en creativiteit. Met aandacht voor lokale markten, om te doen wat ervoor nodig is om daar succesvol te …
Door Nanny Kuilboer Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht NIMA Marketing Day 2021 plaats. Een van de sprekers die dag is Jeremiah Albinus, CEO van Fonq: ‘Nima Marketing Day is een mooi compleet event.’ Een korte kennismaking. Albinus liep in 2006 stage bij een internet start-up in Barcelona en daar ontstond zijn …
Door Nanny Kuilboer Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Wing Cheung van Synerflow neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Wing Cheung is founder/digital strategist bij Synerflow Scalable Simplified Digital Marketing. Cheung heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en implementeren van online marketingstrategieën …
Deze week roepen 18 brancheorganisaties hun leden en achterban op om op 1 juli mee te doen aan de eerste wereldwijde peiling over diversiteit & inclusie onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. ADCN, bvA, DDA, DDMA, Dutch Marketing Diversity Fund, Effie, GVR, Include Now, Logeion, MOA, MWG, NIMA, Orange Lions, PIM, RAW, Screenforce, SIRE, VIA …
Maar hoe sterk is de offline retail nog? Dat online winkelen het afgelopen jaar een groei heeft doorgemaakt is geen nieuws. PwC verrichtte een aanvullend wereldwijd onderzoek naar het gedrag van online shoppers. Daaruit maakt het op dat productgroepen als mode, consumentenelektronica en drogmetica in 2020 veel meer via e-commerce zijn gekocht dan het jaar daarvoor. Ongeveer de …
Ieder kwartaal selecteert NIMA een speciaal marketingboek en bekroont het met de eervolle titel NIMA Boek van het kwartaal. Het gaat om boeken die je gelezen moet hebben. Dit kwartaal is de eer gegaan naar Menno Lanting met zijn boek ‘Uit het transformatiemoeras – De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden‘. Van je …
Het internationale Cannes Lions festival speelt zich ook dit jaar uitsluitend online af. Cannes Lions gaat vandaag van start met een uitgebreid online programma waar – tegen betaling – topsprekers zoals Marc Pritchard (P&G), Sir Martin Sorrell en marketingprofessor Mark Ritson te zien zijn. Ook Nederland is goed op de sprekerspodia vertegenwoordigd met onder meer Conny …
Door: Luuk Ros ‘Formeer wendbare teams. Ga experimenteren. Leer van elkaars fouten en bloei.’ Bijzonder nieuws vandaag dat al een tijdje in de lucht hing, maar het blijkt er nu toch echt van te zijn gekomen. Het Platform Innovatie in Marketing – PIM – heeft een manifest uitgewerkt waarin feitelijk uiteen wordt geschreven waarom marketeers nodig …
Huisman was ook één van de bedenkers van de NIMA Marketing Day en is een strategisch partnership aangegaan met Marketingfacts. NIMA heeft zijn oud-voorzitter en -directeur Martin Huisman uitgeroepen tot erelid. Het bestuur en de Ledenraad waren van mening dat Huisman die benoeming verdiende. Het is pas de achtste keer sinds 1966 dat iemand is benoemd …
Een groeiende meerderheid van de conversies wordt gerapporteerd als directe conversies in Google Analytics. Met de komst van de cookieless era zal maar liefst 80 procent van de data die in 2021 inzichtelijk is, in 2022 niet langer beschikbaar zijn. Stel je eens voor dat je 80 procent van jouw huidige data niet zou hebben. Wat voor …
Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Antoinette Alma en Nick Nijhuis gaan het die dag hebben over moreel leiderschap in marketing. Een must see dus voor elke marketeer. Een korte kennismaking met beide sprekers. Alma is docent en trainer en ontwikkelt onderwijs voor Hogeschool Windesheim. Haar kerngebieden …
Om inzage te krijgen in de relatie tussen klant/opdrachtgever en designbureau vragen we managers, marketeers en communicatieprofessionals om input. Werk je als klant/opdrachtgever met ontwerpbureaus, dan help je ons zeer met het invullen van de vragenlijst. IPSOS voert het onderzoek uit in opdracht van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers. Net als in 2019 verleent NIMA medewerking …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.