Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Eerder maakte we de genomineerden voor de Dutch Marketing Awards in de categorieën Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year, Marketing Transformer of the Year, Internal Branding Company of the Year, Marketing Start-up of the Year en Marketing Scale-up of the Year bekend. Daar voegen we vandaag de genomineerden voor een compleet nieuwe …
Vorige week is bekend gemaakt dat NIMA Marketing Day (NMD) plaats zal vinden op donderdag 9 september aanstaande. De tien thema’s zijn inmiddels vastgesteld en de NMD Adviesraad wordt bijeengeroepen. De organisatoren NIMA en BBP Media zijn op zoek naar ideeën en briljante merkverhalen. Het NMD-programma is een knap staaltje crowd sourcing. Wil je meedenken …
Op 22 april aanstaande worden tijdens een online liveshow de Dutch Marketing Awards uitgereikt. De belangrijkste prijzen in marketingland worden uitgereikt tijdens een awardshow die wordt georganiseerd door Adformatie, PIM en NIMA. De prijzen worden uitgereikt in zeven categorieën, waarvan twee op persoonlijk niveau en vijf op bedrijfsniveau. Precies een week geleden werden de 10 …
Jongeren tussen de 12 en 14 jaar hebben uitgebreidere sponsorvermeldingen nodig dan oudere tieners (15-16 jaar) om te begrijpen dat er reclame wordt gemaakt in influencer-video’s (sponsoring en productplaatsing). Dit blijkt uit nieuw onderzoek. Sinds 1 november 2020 geldt de mediawet niet alleen voor radio en televisie maar ook voor online diensten als YouTube, TikTok …
MarketingTribune vroeg het panel om te reageren op de stelling ‘Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen’. Waarom helpen de dikverdieners aan de coronacrisis noodlijdende merken niet? Oké, het gebeurt mondjesmaat, zoals Burger King dat onlangs zijn marketeer uitleende aan bedrijven, consumenten opriep vooral naar McDonald’s te gaan en de Franse boeren een handje …
Wat blijkt uit onderzoek? Merken worden door acties beschadigd. Hoe krachtiger de actie, hoe groter het effect op het merk. Maar nu kunnen we ook ontdekken welke actie een merk het meest schaadt! Wij Nederlanders mogen dan bekend staan om onze gierigheid en het najagen van koopjes, maar op de keper beschouwd geldt dat voor …
Julian Stevense, founder Brandgurus en kerndocent Strategische Positionering op Nyenrode, gaat exclusief voor MarketingTribune in een reeks blogs dieper in op het thema strategisch denken voor marketeers. Er is geen vakgebied waarin we zo makkelijk strooien met de term ‘strategie’ als in de marketing en bijbehorende vakgebieden zoals media, communicatie en reclame. We hebben strategen, …
In het PIM Trendrapport wordt duidelijk dat de maatschappij zich nu op een bijzonder kantelpunt bevindt. De wereld laat zich sinds begin jaren negentig goed beschrijven met woorden als openheid, creativiteit, beleving, avontuur en anti-autoriteit. De komende jaren wordt de maatschappij een stuk minder vrij en open. Het decennium dat voor ons ligt kenmerkt zich …
De NIMA Marketing Day 2021 (NMD) zal dit jaar plaatsvinden ná de zomer vakantieperiode. Nadat eerder is gecommuniceerd dat de NMD zou plaatsvinden in juni a.s., is in overleg met de organisatoren en locatiepartner DeFabrique besloten om de NIMA Marketing Day dit jaar te verschuiven naar dinsdag 9 september. Daarmee is het grootste branche-event voor en door marketeers uitgesteld naar een datum die op dit moment ‘veilig’ lijkt en kunnen we …
Op dit moment zitten wij midden in de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Volgens de stichting die deze week jaarlijks organiseert, hebben er vorig jaar 2,4 miljoen Nederlanders aan meegedaan. Vleesvervangers zitten duidelijk in de lift dus dan kun je verwachten dat iedereen probeert daar een graantje van mee te pikken. Zo …
Tijdens de uitreiking van de Dutch Marketing Awards wordt bekendgemaakt wie Arno de Jong opvolgt als Marketeer of the Year. De jury van Marketeer of the Year heeft de longlist voor Marketeer of the Year bekendgemaakt. Op 22 april worden tijdens een online liveshow de Dutch Marketing Awards 2021- georganiseerd door NIMA, PIM en Adformatie …
In het PIM Trendrapport 2021 wordt duidelijk dat de maatschappij zich nu op een bijzonder kantelpunt bevindt. Vandaag deel 2: Van merk naar mens. In tijden van onzekerheid gaan mensen op zoek naar houvast. Deze houvast wordt gezocht in rationele feitelijkheden, dashboards, statistieken en andere data, waardoor we het gevoel van grip of controle krijgen. …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.