Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
No Label, No Trademark De redactie

De Europese registratie van No Label is in 2014 ten onrechte verstrekt, aldus EUIPO. Aiaiai! Onlangs werd nog eens pijnlijk duidelijk wat het risico is van een beschrijvende merknaam. Het Amsterdamse kledingmerk No Label verloor zijn Europese merkbescherming. Volgens het Europese merkenbureau EUIPO is het merk No Label niet onderscheidend voor kleding. Het merkenbureau stelt dat …

Lees meer
Thomas Barta alsnog keynote NIMA Marketing Day De redactie

Al aangekondigd als keynote voor NIMA Marketing Day 2020, gaat het er in 2021 toch echt van komen: schrijver, columnist, docent én eeuwig student op zijn favoriete onderwerp Marketing Leadership Thomas Barta is de eerste keynote van NIMA Marketing Day 2021 op donderdag 9 september in DeFabrique in Utrecht. Voormalige McKinsey-partner Barta verwierf internationale faam …

Lees meer
SMA en NIMA gaan nauwer samenwerken De redactie

Afgelopen week tekenden Eiso Bleeker (directeur SMA), Pieter Paul Verheggen (voorzitter SMA) en Kirsten Andres (directeur/voorzitter NIMA) een overeenkomst waarmee beide beroepsverenigingen nauwer gaan samenwerken. Marketing en Sales liggen in elkaars verlengde en door meer en betere samenwerking ondersteunen SMA en NIMA beide beroepsgroepen in hun professionele ontwikkeling. De samenwerking houdt in dat NIMA onder …

Lees meer
8 tips voor het creëren van succesvolle zoekadvertenties De redactie

Als jouw zoekadvertentie naadloos aansluit op de intentie van het ingevoerde zoekwoord, heb je al een grote voorsprong op de concurrentie. Het schrijven en samenstellen van een zoekadvertentie is dan ook een van de belangrijkste aspecten als het aankomt op zoekmachinemarketing. Wij nemen je mee hoe je dit het beste kunt aanpakken. Wanneer je zoekt …

Lees meer
Marketingexperts die écht de moeite waard zijn om te volgen?! De redactie

Ik vraag me af: Wie zijn de marketingexperts die echt de moeite waard zijn om te volgen? Met dit artikel probeer ik verder geen complete of ultieme lijst te maken, maar vooral jou als lezer te prikkelen om kritisch te kijken wie je volgt en waarom. Onlangs kon ik een lach niet onderdrukken bij een …

Lees meer
5 steps to prepare for your next advertising campaign pitch De redactie

Imagine. You’ve spent months trying to arrange a meeting with your dream client. After all that hard work, you have one hour to give that perfect campaign, PR, or advertising pitch. Nerve-wracking, right? But there’s a fine line between blowing them away and blowing your chances. We guarantee if you follow the 5 steps outlined …

Lees meer
Waarom VodafoneZiggo het beste marketingbedrijf van Nederland is Alva van Beek

VodafoneZiggo is uitgeroepen tot Beste Marketingbedrijf van Nederland. Met afstand de meest prestigieuze erkenning die een marketingteam in Nederland kan winnen voor geleverde prestaties. Daarmee schaart het telecombedrijf zich in een rijtje illustere voorgangers, waaronder HelloFresh, Bol.com, Rituals, Hunkemöller, De Bijenkorf en Rijksmuseum.    Een blik op deze winnaars van de afgelopen zes edities leert dus …

Lees meer
Facebook sluit zich aan bij Stichting Reclame Code De redactie

Facebook en Stichting Reclame Code maken vandaag bekend dat eerstgenoemde de ‘principes en doelstellingen’ van de SRC officieel gaat onderschrijven. Met de gesloten overeenkomst bevestigt Facebook het belang van zelfregulering en het werk van de SRC. De stichting bevordert al sinds 1965 ‘verantwoord reclamemaken’, om de betrouwbaarheid en geloofwaardig van reclame op ieder platform te …

Lees meer
Deze start-ups wonnen ooit een Dutch Marketing Award De redactie

Karma Kebab pakte ‘m dit jaar! Van kleine zolderfirma naar groot pioniersbedrijf – als je deze wint, breek je definitief door (bewijs). De Dutch Marketing Awards wordt dit jaar alweer voor de zevende keer uitgereikt. Marketeers en bedrijven maken daarbij kans om in één van zeven categorieën te winnen. Vooral de categorie van start-ups bleek in de …

Lees meer
Kennis is macht – hoe bouwt een marketeer dat uit? De redactie

Onderzoek naar opleiding en netwerken in het vak om steeds een neuslengte voorsprong te houden Marketing- en CE-student Lotte Berk probeert een beeld te krijgen van de manier waarop marketeers zichzelf bijscholen en hoe ze aan hun informatie komen om bij te blijven en een voorsprong op te bouwen. Boeiende deelvraag: willen we weer netwerkborrels …

Lees meer
Marketingstrategie en AI, maar niet die AI Alva van Beek

Appreciative Inquiry focust op sterktes in plaats van zwaktes. Nine Stut paste het toe bij haar nieuwe werkgever Transamerica. Door: Nine Stut, Director, Customer Experience Strategic Initiatives Transamerica Start je binnenkort bij een nieuwe werkgever of een nieuwe strategische rol bij je huidige werkgever? Ben je een tikkie masochistisch en inhoud gedreven? Houd je van …

Lees meer
Dit is waarom consumenten jouw e-mail openen Alva van Beek

Doe je je stinkende best met al je copywriting skills om de perfecte onderwerpsregel voor je mail te bedenken, blijkt spontane merkbekendheid (brand recall) in de mail de belangrijkste reden te zijn voor mensen om je mail te openen. Marketing Week dook in het Consumer Email Tracker 2021-rapport The Data and Marketing Association (DMA, zeg …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.