Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Lidl, Bosch en eBay – Dé YouTube-winnaars van 2020 Alva van Beek

In Duitsland zijn de ‘winnaars’ van het YouTube Ads Leaderboard 2020 bekendgemaakt. Hebben wij wat aan die informatie? Ja, want je kunt de oosterburen van echt álles betichten, maar niet dat ze niet op ons lijken. In alles, dus ook in reclame en marketing. Reden waarom we altijd even meeloeren in de nieuwsbrief van Werben …

Lees meer
(blog) ‘Sandwichen’: geniale contentmarketing Alva van Beek

“Hahaha, ik had inderdaad ook verwacht dat daar veel eerder commentaar op zou komen, Edwin. Maar blij dat je het positief oppakt.” Toen ik op LinkedIn een veel gelikete post van Chris Coolen voorbij zag komen, viel het me op dat niemand het echt geniale van zijn bijdrage had gezien. Er stonden veel reacties onder, …

Lees meer
BNO: Minder dan helft ontwerpsector hoopvol voor 2021 Alva van Beek

Jaarlijks publiceert de BNO de BNO Branchemonitor met de economische prestaties van de ontwerpsector. In de BNO Branchemonitor 2021 wordt gekeken naar de cijfers over 2019, het jaar voorafgaand aan de coronapandemie. Hoe stond de ontwerpsector ervoor en hoe gezond was de sector financieel voordat de wereld werd overgenomen door een virus? Tegelijk werd de …

Lees meer
Zo sluiten je advertentieteksten perfect aan bij je doelgroep Alva van Beek

Wanneer we een zoekopdracht binnen Google beknopt willen formuleren, komen we vaak niet verder dan enkele woorden. In zo’n geval kan de woordkeuze van verschillende mensen bij hun zoekopdrachten weleens overeenkomen, zonder dat zij hierbij dezelfde zoekintentie hebben. In dit blog leg ik je in drie stappen uit hoe je eenvoudig en overzichtelijk structuur kunt …

Lees meer
Zes megatrends die groter zijn dan trends Alva van Beek

Body Debates, Roots Revival, Platform Politics, Stability Pursuit, Counter Cancel, Health Hedonism. De denktank van TBWA die probeert de tijdgeest te vangen in wereldwijd relevante trends, of beter – Edges – heeft de bullshitbingokaart al vol nog voordat de deelnamekaarten zijn uitgedeeld. Toch zijn het fascinerende bewegingen die het beschrijft. Backslash, de cultural intelligence unit …

Lees meer
69% Nederlanders vindt nepnieuws grote zorg, vooral ‘anderen’ zijn goedgelovig Alva van Beek

Nederlanders maken zich in grote meerderheid (69%) zorgen over de invloed van nepnieuws. 60% denkt zelfs dat dit bij de komende verkiezingen ons stemgedrag beïnvloedt. Dat ligt overigens vooral aan ‘de anderen’. Een meerderheid van 58% zegt namelijk zelf nepnieuws wel te herkennen. Slecht 21% procent denkt dat ander dat ook doet. Bij jongeren is …

Lees meer
Ruim 175 voordrachten voor Marketeer of the Year Alva van Beek

Na het sluiten van de aanmeldingsmogelijkheid voor de Dutch Marketing Awards afgelopen maandag hebben de organisatoren meer dan hondervijftig personen en bedrijven op de longlist. Een record. Het uitzoeken wordt een flinke kluif voor de verschillende vakjury’s. Met name in de categorie ‘Marketeer of the Year’ is het drukker dan ooit. Kennelijk leven we in …

Lees meer
7 Contentmarketing-doelstellingen die elk bedrijf heeft Alva van Beek

Een contentmarketing-strategie is iets anders dan het inzetten van content om je bedrijf relevant te maken en ‘op de kaart te zetten’. Er zijn vaak heel concrete doelstellingen te verbinden aan contentmarketing, die bovendien voor vrijwel ieder bedrijf hetzelfde zijn. Dat lijstje kan helpen bij het afvinken van resultaten die je voor ogen hebt of …

Lees meer
Nederland verdient een regering met meer marketing-skills Alva van Beek

Marketing wordt vaak verward met commercie en sales, maar de essentie van marketing is juist om níet te gaan voor je eigenbelang. Het draait om het vermogen om je in de ander te verplaatsen en op basis daarvan in te spelen op bestaande of latente behoeften. Precies het omgekeerde van je eigen producten, diensten of …

Lees meer
Een nieuwe huisstijl? De vorm doet er niet toe! Alva van Beek

‘Laat ons van de daken schreeuwen dat we een nieuw logo hebben! Het is een lang traject geweest en kosten noch moeite zijn gespaard. Het proces is tot een einde gekomen, het resultaat mag er zijn en laat ons dat toch vooral aan de wereld tonen.’ Dat lijken veel organisaties te denken op het moment …

Lees meer
5 actuele trends in creatieve communicatie, houden we die? Alva van Beek

We zitten midden in een nucleaire coronawinter, dus voor sommigen is het lastig om over die horizon te kijken van een aantal maanden, waarna we eindelijk weer ‘gewoon gaan doen’. Zoals in ieder vak zijn er trends en veranderingen die de toekomst voor een deel gaan bepalen, maar omdat nu eenmaal niemand een glazen bol …

Lees meer
Hoe krijgen we de wereld écht mooier? Alva van Beek

Er is een groeiend aantal signalen dat consumenten van merken en hun organisaties verwachten dat die ook van toegevoegde waarde zijn voor de maatschappij. Intussen laten consumenten het zelf op the moment of truth nogal afweten. Tussen denken en doen gaapt een gat van goede bedoelingen. Het lectoraat Marketing & Customer Experience van de Hogeschool …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.