Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Brand Design Talks Alva van Beek

De NIMA Brand Design Community bestaat sinds 2020. Het is onze ambitie om design en marketing dichter bij elkaar te brengen, omdat marketeers en designers elkaar veel (meer) te bieden hebben. Zeker als het gaat om branding. We delen insights en ervaringen, leggen nieuwe verbindingen én bouwen als community relevante vakkennis op. Op 29 april …

Lees meer
Introductie nieuw Nationaal Media Onderzoek Alva van Beek

Kantar en Ipsos zijn door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) gaat voortaan het bereik van televisie, radio, print en online meten. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij volgens de initiatiefnemers vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is …

Lees meer
Google steekt 25 miljoen in nieuw Europees mediafonds Alva van Beek

Google investeert 25 miljoen euro in een speciaal Europees fonds dat mediawijsheid moet vergroten, desinformatie wil bestrijden en factchecking wil stimuleren. Onderzoekers, non-profit organisaties en uitgevers kunnen een beroep doen op dit European Media and Information Fund. Google steunt het fonds de komende vijf jaar. Het heeft geen stem in welke projecten gesteund worden. Het …

Lees meer
(Boekrecensie) Starten met innovatie Alva van Beek

Boekrecensie van ‘Impact door Innovatie’ van Annelies Huisingh. Er zijn al boeken volgeschreven over innovatie, dus wat heeft dit boek nu extra te brengen? Eigenlijk precies dat, wat de ondertitel aangeeft; een praktisch handboek om te vernieuwen. Voor iedereen die weet dat hij of zij moet gaan innoveren maar nog weinig met dat bijltje gehakt heeft, …

Lees meer
Bedrijfscommunities, de bron voor inbound marketing Alva van Beek

Intrinsieke motivatie is van cruciaal belang. Mensen aantrekken door merkwaarden en kennis creëert veel meer retentie en een sterkere relatie. Zorg en aandacht geven aan wie echt geïnteresseerd is in je merk, is een duurzaam model dat past bij een duurzame wereld. Outbound marketing is schaalbaar, heeft een paar mensen nodig om te organiseren, het …

Lees meer
[PIM Trendrapport 2021 #3] Van beleving naar transformatie Alva van Beek

In het PIM Trendrapport 2021 wordt duidelijk dat de maatschappij zich nu op een bijzonder kantelpunt bevindt. Vandaag het laatste en derde deel: Van beleving naar transformatie. We zijn inmiddels ruim een jaar onderweg in een nieuw decennium. Een decennium dat sterk zal verschillen van de decennia die achter ons liggen. Er komt een einde …

Lees meer
Hoe diepte interviews het verschil maken in je B2B-marketingplan Alva van Beek

Hoe haal je 25 procent meer omzetgroei met een nieuw product in een bestaande B2B-markt? Laura van Santen (Mueller) onderzocht het. Volgend jaar 25% meer omzetgroei met een redelijk nieuw product in een bestaande B2B-markt, waarbij de investering binnen 3 jaar is terugverdiend. Klinkt wel heel erg ambitieus toch? Niet als je weet hoe de …

Lees meer
NIMA Scriptieprijs Powered by SRM – de genomineerden Alva van Beek

Eerder maakte we de genomineerden voor de Dutch Marketing Awards in de categorieën Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year, Marketing Transformer of the Year, Internal Branding Company of the Year, Marketing Start-up of the Year en Marketing Scale-up of the Year bekend. Daar voegen we vandaag de genomineerden voor een compleet nieuwe …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2021 – Dit worden de thema’s (en doe mee met de Adviesraad) Alva van Beek

Vorige week is bekend gemaakt dat NIMA Marketing Day (NMD) plaats zal vinden op donderdag 9 september aanstaande. De tien thema’s zijn inmiddels vastgesteld en de NMD Adviesraad wordt bijeengeroepen. De organisatoren NIMA en BBP Media zijn op zoek naar ideeën en briljante merkverhalen. Het NMD-programma is een knap staaltje crowd sourcing. Wil je meedenken …

Lees meer
Genomineerden Dutch Marketing Awards 2021 zijn bekend Alva van Beek

Op 22 april aanstaande worden tijdens een online liveshow de Dutch Marketing Awards uitgereikt. De belangrijkste prijzen in marketingland worden uitgereikt tijdens een awardshow die wordt georganiseerd door Adformatie, PIM en NIMA. De prijzen worden uitgereikt in zeven categorieën, waarvan twee op persoonlijk niveau en vijf op bedrijfsniveau. Precies een week geleden werden de 10 …

Lees meer
Eén-plus-één-gratis. Pijn in het brein Alva van Beek

Wat blijkt uit onderzoek? Merken worden door acties beschadigd. Hoe krachtiger de actie, hoe groter het effect op het merk. Maar nu kunnen we ook ontdekken welke actie een merk het meest schaadt! Wij Nederlanders mogen dan bekend staan om onze gierigheid en het najagen van koopjes, maar op de keper beschouwd geldt dat voor …

Lees meer
[stelling] Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen Alva van Beek

MarketingTribune vroeg het panel om te reageren op de stelling ‘Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen’. Waarom helpen de dikverdieners aan de coronacrisis noodlijdende merken niet? Oké, het gebeurt mondjesmaat, zoals Burger King dat onlangs zijn marketeer uitleende aan bedrijven, consumenten opriep vooral naar McDonald’s te gaan en de Franse boeren een handje …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.