Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De Volkskrant schreef: “De nieuwe regels, gebaseerd op de per 1 november gewijzigde Mediawet, leggen een bom onder het verdienmodel van veel bekende vloggers”. Het Financieele Dagblad meldde: “Het zet een streep door de reclamestrategie van bedrijven, die tienduizenden euro’s overhebben voor een enthousiaste aanbeveling in een veelbekeken videoblog. Toch mogen vloggers in aparte video’s van de …
Microsoft heeft eind oktober 2020 Clarity gelanceerd. Clarity is een gratis analysetool voor gebruikersgedrag die claimt ‘volledig privacyvriendelijk te zijn en je website niet vertraagt. Ik ben in deze nieuwe tool gedoken. Mijn bevindingen over Clarity, de features en of het een serieuze concurrent kan zijn voor bijvoorbeeld Hotjar, lees je in deze blog. Clarity is de tool waarmee Microsoft nadrukkelijk …
Amsterdam 17 november 2020 – De Ledenraad van NIMA heeft Nicole Verburg benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond plaats op voordracht van de Raad van Toezicht van NIMA. Samen met voorzitter Kirsten Andres vormt zij nu het bestuur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. …
In Mijn Marketing vraagt MarketingTribune vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. Margriet de Kroon is marketing director bij uitzendbureau YoungCapital: ‘Er is een nieuwe lichting digital marketeers die naar mijn idee zouden moeten doorstromen naar bredere rollen bij de grote bedrijven. Nu zie ik nog een scheiding, waarbij digital als IT wordt gezien en …
It’s no surprise that business priorities have changed since March, but marketers appear distant from financial decision making, according to recent research from the Financial Times. An update to last year’s Board-Brand Rift report from the newspaper found that three quarters of senior decision makers remain committed to investing in their brand as much as, if not …
Voor Marketingfacts zoeken we iemand die ondernemend en actiegericht is, digital savvy en die het uitdaging vindt om te gaan ontdekken hoe we M! naar een next level kunnen tillen. Je kent ons. Eén van de oudste, best gelezen en hoogst gewaardeerde marketingvakmedia over innovatie in het dynamische marketingvak. Onze roots liggen nadrukkelijk in digitale innovatie, …
Het logo is het belangrijkste element van een merk. Van oudsher bedoeld om te zorgen voor herkenning en het brandmerken van je eigendom: branding! Te veel logo’s zijn nog traditioneel, een modern brandmerk. Maar waarom zou je de communicatie alleen in een campagne stoppen? Het voordeel van een communicatief logo is dat je altijd vanuit …
Wie doorleert en doorleert in marketing stuit aan het eind op de magische wereld van de strategie. Een slecht begrepen begrip overigens, maar misschien wel het mooiste deel van het vak. Deze week gaan de Effies eruit en daar wordt door de jury gekeken of de tactiek wel paste bij de vooraf geformuleerde diagnose en strategie. …
Je kunt een nog zo perfect geautomatiseerde search-campagne en biedstrategie hebben, als je die niet met de juiste data voedt, dan draag je niet maximaal bij aan de organisatie. In deze derde blog uit een reeks van vier die voortvloeien uit de laatste Search Automation 2020 whitepaper van DDMA en IAB Nederland besteden we dan …
‘Business only has two functions: Marketing and Innovation’ Herken je deze quote van Peter Drucker ? Je bent nu zo’n tien jaar aan het werk na je afstuderen. Je hebt een mooie marketingbaan en de toekomst brengt wellicht een nog mooiere baan. Je hebt graag echt impact op een organisatie maar ben je er klaar voor? …
De uitdaging die iedere CMO of CEO elke dag weer heeft: hoe haal ik meer uit mijn marketingteam? Of je nu in de positie zit waarin je met groei te maken hebt of je wordt geconfronteerd met krimpende budgetten. Hoe bouw je het juiste team? Hoe zorg je voor de juiste vaardigheden en competenties? Veel …
Verpakkingen zijn continu in ontwikkeling. De trends die we komende jaren gaan tegenkomen: technologie, personalisatie, unboxing en duurzaamheid. Het zijn actuele en grote thema’s waarin elk jaar weer stappen worden gezet. Met interactieve verpakkingen kun je jezelf als merk onderscheiden. Personalisatie wordt steeds verfijnder, maar vooral het verduurzamen van verpakkingen gaat hard. De industrie als …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.