Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Oké, we zijn bijna van 2020 af. Daar zal niemand rouwig om zijn. Maar hoe deden Marketingfacts en zijn bloggers het dit jaar? Waar schreven we over? Nou, dat mag geen al te grote verrassing zijn. Maar wie schreef en hoe vaak? Dat lees je hier. Lijstjestijd. Dat dit jaar een ramp is, is meteen …
As we approach 2021, Marketing Week has identified the key opportunities and challenges that will shape marketers’ working world. In the third instalment we look at the need to refine agile frameworks and stepping outside your bubble. Our coverage of the ‘trends’ for the year ahead is slightly different this year. Yes, we are flagging …
Het is natuurlijk de tijd van de overzichten en de lijstjes. Ook deze update ontkomt daar niet aan. En aangezien we toch vastzitten onder de kerstboom kan een beetje lees- en kijkwerk geen kwaad. Want wat een jaar is dit geweest, toekomstige geschiedenisboeken zullen hier nog vele pagina’s aan besteden. Laten we hopen dat de …
De explosief toegenomen online mogelijkheden om samen te werken, de ‘corona-openbaring’ bij bedrijven dat op afstand werken heel productief kan zijn, de toestroom naar de freelancemarkt van bewezen creatief, strategisch, project- en productietalent dat zich niet langer prettig voelt binnen de consolidatiecultuur van bureauconglomeraten plus de aloude hang bij adverteerders naar een steeds gestroomlijnder – …
Als je regelmatig via Google Ads adverteert, dan heb je de campagnemelding ‘Beperkt door budget’ ongetwijfeld voorbij zien komen. Als je zoekwoordcampagne beperkt is door budget, dan betekent dit dat het door jou ingestelde dagbudget niet toereikend genoeg is om voor deze campagne het optimale aantal vertoningen te genereren. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven! In dit artikel deel …
Sterke interne communicatie won dit jaar enorm aan populariteit. En dat is niet raar: doordat we sinds maart abrupt voornamelijk vanuit huis werken, is goede interne communicatie met je medewerker belangrijker dan ooit. Een ander belangrijk gegeven is dat we te maken hebben met een steeds groter percentage van generatie Y en Z op de …
Wat mensen verwachten van winkels is dit jaar fundamenteel veranderd door de pandemie. De online winkelervaring heeft snel mee moeten evolueren om te voldoen aan de behoeften van klanten. Als bedrijven succesvol willen zijn in het huidige klimaat, is het van belang dat marketeers deze verschuivingen in koopgedrag begrijpen en hun strategieën daarop aanpassen. Facebook …
Bijna de helft van de gediplomeerden die via LinkedIn aangeeft te beschikken over NIMA A, B of C blijkt in werkelijkheid geen NIMA Diploma te hebben of heeft een lager diploma dan wordt beweerd. Dat blijkt uit een steekproef die de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales deze maand heeft uitgevoerd. Er staan …
Het marketingvak is dynamisch en uitdagend. De wereld om ons heen verandert in een enorm snel tempo. De vraag is voor iedereen hoe je omgaat met die snelle ontwikkelingen, zo ook voor de marketeer, gecombineerd met de vraag hoe je aantoonbaar voorop blijft lopen. Door Niek Scheppers* Marketing is een vakgebied waar de laatste jaren steeds …
Tony’s Chocolonely, Blokker, Zeeman, Airbnb. Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? Hoe is het dit jaar gegaan qua marketing, retail en e-commerce van verschillende merken? 2020 was niet het jaar voor Tony’s Chocolonely, het knuffelmerk …
In de afgelopen twee jaar heeft NIMA álle Nederlandse marketeers – lid of niet – gevraagd deel te nemen aan een onderzoek dat wordt uitgevoerd door de European Marketing Confederation: de koepel van marketingverenigingen in Europa. Nu het nieuwe jaar aanstaande is wil de EMC van marketeers weten wát de marketingagenda van komend jaar zal …
How best to communicate with worried consumers during the coronavirus pandemic is one of the central challenges facing marketers, and a new survey suggests the great majority of marketers in the UK have done just that – by being more compassionate and thoughtful. According to the Data & Marketing Association (DMA), three-quarters (74%) of senior …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.