Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
In welke mate is het communiceren van menselijke waarden van nut voor merken? Er zijn steeds meer merken die bewust aandacht besteden aan de waarden waar ze voor willen staan. Daarbij kun je denken aan voorbeelden als Patagonia, SnappCar, Danone, Ben en Jerry’s, ASN Bank, Univé Verzekeringen maar ook Nederlandse bureaus die dat doen. Denk …
Het jaar 2020 bracht niet alleen het begin van een nieuw decennium, maar ook een wereldwijde pandemie. In een wereld vol verandering is B2B marketing ook volop in beweging. De digitale transitie raakte dit jaar in een flinke stroomversnelling. Hierdoor ligt de focus bijna helemaal op online contact met klanten. Wat betekent dit voor de …
Three-quarters (74%) of marketers believe the effect of COVID-19 on consumer behaviour will have a significant impact on their marketing strategy for 2021, according to research from WARC’s Marketer’s Toolkit 2021. This is the most important factor in influencing their strategy, while 68% also say the economic recession will have a significant impact. This 10th edition of …
Op het gebied van betalen vindt tot 2025 geen revolutie, maar een evolutie plaats. Winkeliers, groot en klein, krijgen mogelijkheden om dichter bij de klant te komen staan, aldus de expertgroep Future of Payments van ShoppingTomorrow. Hoe consumenten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Ze winkelen zowel offline als online en ze verwachten …
In de afgelopen twee jaar heeft NIMA zijn achterban – Members en niet Members – gevraagd deel te nemen aan een onderzoek dat wordt uitgevoerd door de European Marketing Confederation. Nu het nieuwe jaar aanstaande is vraagt de EMC zijn leden om een groots onderzoek uit te zetten onder marketeers en in kaart te brengen …
Marketeers hebben over het algemeen weinig te lijden van de coronacrisis waar het hun tevredenheid betreft. Ruim 84 procent van hen geeft aan ronduit tevreden te zijn in haar of zijn baan. Wie de resultaten van NIMA-onderzoek beziet vanuit het oogpunt van een werkgever ziet in één oogopslag waarvan een marketingprofessional het meest blij wordt: mooie projecten, toffe …
At a time of volatility, it is harder than ever for brands to plan for the long term; WARC’s Marketer’s Toolkit 2021, released today, outlines the major challenges facing marketers in the year ahead and offers a practical guide to help navigate through uncertainty and find opportunities. This 10th edition of Marketer’s Toolkit brings together insights …
2020 was, door de uitbraak van covid-19, een bijzonder Effie-jaar. Toch besloten Vea en bvA door te gaan met de meest prestigieuze reclameprijs. Er werd zelfs eenmalig een Covid-Leffie uitgereikt, als aanmoedigingsprijs. Tijdens een online show, gepresenteerd door Humberto Tan, werden de Effie Awards uitgereikt. Uit vijftig ingezonden cases werden door de jury’s 13 campagnes …
De Volkskrant schreef: “De nieuwe regels, gebaseerd op de per 1 november gewijzigde Mediawet, leggen een bom onder het verdienmodel van veel bekende vloggers”. Het Financieele Dagblad meldde: “Het zet een streep door de reclamestrategie van bedrijven, die tienduizenden euro’s overhebben voor een enthousiaste aanbeveling in een veelbekeken videoblog. Toch mogen vloggers in aparte video’s van de …
Microsoft heeft eind oktober 2020 Clarity gelanceerd. Clarity is een gratis analysetool voor gebruikersgedrag die claimt ‘volledig privacyvriendelijk te zijn en je website niet vertraagt. Ik ben in deze nieuwe tool gedoken. Mijn bevindingen over Clarity, de features en of het een serieuze concurrent kan zijn voor bijvoorbeeld Hotjar, lees je in deze blog. Clarity is de tool waarmee Microsoft nadrukkelijk …
De mogelijkheden voor adverteren op Facebook en Instagram zijn bij social marketeers natuurlijk bekend. Maar welke social-mediaplatformen kun je nog meer toevoegen aan je social-marketingmix? En welke doelgroepen kun jij daar als merk aanspreken? Tijdens de DDMA Digital Talk onlangs lichtten Jacqueline Rutgers, Marketing Manager Benelux & Nordics bij Snap Inc., Kas Seijkens, Client Partner …
NIMA Education Partner Hogeschool Utrecht is een platform gestart waar onderwijs, onderzoek en de praktijk samenkomen. Studenten delen in het Het Smart Business Network hun kennis met en doen ervaring op in het bedrijfsleven; bedrijven worden geholpen bij vraagstukken waar kennis en tijd hen ontbreekt. Het Netwerk opereert vanuit een interdisciplinaire aanpak. Uitdagingen en problemen …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.