Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nicole Verburg wordt NIMA Bestuurslid Digital Marketing & Commerce Alva van Beek

Amsterdam 17 november 2020 – De Ledenraad van NIMA heeft Nicole Verburg benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond plaats op voordracht van de Raad van Toezicht van NIMA. Samen met voorzitter Kirsten Andres vormt zij nu het bestuur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. …

Lees meer
Are marketers in the dark about financial decisions? Alva van Beek

It’s no surprise that business priorities have changed since March, but marketers appear distant from financial decision making, according to recent research from the Financial Times. An update to last year’s Board-Brand Rift report from the newspaper found that three quarters of senior decision makers remain committed to investing in their brand as much as, if not …

Lees meer
Margriet de Kroon (YoungCapital): ‘Digital marketeers worden nog te vaak als IT’ers gezien’ Alva van Beek

In Mijn Marketing vraagt MarketingTribune vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. Margriet de Kroon is marketing director bij uitzendbureau YoungCapital: ‘Er is een nieuwe lichting digital marketeers die naar mijn idee zouden moeten doorstromen naar bredere rollen bij de grote bedrijven. Nu zie ik nog een scheiding, waarbij digital als IT wordt gezien en …

Lees meer
Marketingfacts zoekt een business developer Alva van Beek

Voor Marketingfacts zoeken we iemand die ondernemend en actiegericht is, digital savvy en die het uitdaging vindt om te gaan ontdekken hoe we M! naar een next level kunnen tillen. Je kent ons. Eén van de oudste, best gelezen en hoogst gewaardeerde marketingvakmedia over innovatie in het dynamische marketingvak. Onze roots liggen nadrukkelijk in digitale innovatie, …

Lees meer
De ballen verstand van Marketingstrategie Alva van Beek

Wie doorleert en doorleert in marketing stuit aan het eind op de magische wereld van de strategie. Een slecht begrepen begrip overigens, maar misschien wel het mooiste deel van het vak. Deze week gaan de Effies eruit en daar wordt door de jury gekeken of de tactiek wel paste bij de vooraf geformuleerde diagnose en strategie. …

Lees meer
Data-activatie: essentiële stap om zoveel mogelijk uit automation te halen Alva van Beek

Je kunt een nog zo perfect geautomatiseerde search-campagne en biedstrategie hebben, als je die niet met de juiste data voedt, dan draag je niet maximaal bij aan de organisatie. In deze derde blog uit een reeks van vier die voortvloeien uit de laatste Search Automation 2020 whitepaper van DDMA en IAB Nederland besteden we dan …

Lees meer
Maak van je logo geen ouderwets brandmerk Alva van Beek

Het logo is het belangrijkste element van een merk. Van oudsher bedoeld om te zorgen voor herkenning en het brandmerken van je eigendom: branding! Te veel logo’s zijn nog traditioneel, een modern brandmerk. Maar waarom zou je de communicatie alleen in een campagne stoppen? Het voordeel van een communicatief logo is dat je altijd vanuit …

Lees meer
Your last stop to the top – Post-Master Marketing Leadership  Alva van Beek

‘Business only has two functions: Marketing and Innovation’ Herken je deze quote van Peter Drucker ? Je bent nu zo’n tien jaar aan het werk na je afstuderen. Je hebt een mooie marketingbaan en de toekomst brengt wellicht een nog mooiere baan. Je hebt graag echt impact op een organisatie maar ben je er klaar voor?   …

Lees meer
‘Inhaakkalender 2021: effectief inhaken doe je zo’ Alva van Beek

Het jaar loopt alweer op zijn eind. De oliebollenkraam staat inmiddels op het marktplein en de pepernoten liggen alweer een tijdje in de schappen. Tijd om dit veelbewogen jaar achter ons te laten en vooruit te blikken op een veelbelovend 2021. Kijk jij ook zo uit naar Bubbelbad Dag? Of kijk je liever diep in …

Lees meer
‘Groei videoplatforms biedt marketingkansen’ Alva van Beek

De coronacrisis is een periode van vele uitdagingen. Ook voor ons marketeers. We zien een flinke verschuiving van offline naar online. Daar kunnen wij heel slim op inspelen, zodat zowel particulier als bedrijf aan z’n trekken komt. Door de strenge quarantaineregels is men ook vaker en langer thuis. Dat heeft als gevolg dat diverse videoplatforms ontzettend …

Lees meer
Welke merkmodellen helpen de merkmanager? Alva van Beek

5 november lanceerde SWOCC ‘Merkmanagement Modellen: De SWOCC Selectie.’ Het SWOCC-jubileumboek bundelt 50 modellen die wetenschappelijke en praktische antwoorden geven op kernvragen in merkmanagement. Naar aanleiding van de lancering schreef Piet Hein Coebergh deze blogpost. Er zijn modellen die de realiteit in kaart beogen te brengen, zoals AIDA dat de klantreis beschrijft. Maar ook zoals het Mentality-model van …

Lees meer
Trends in verpakken in 2021 Alva van Beek

Verpakkingen zijn continu in ontwikkeling. De trends die we komende jaren gaan tegenkomen: technologie, personalisatie, unboxing en duurzaamheid. Het zijn actuele en grote thema’s waarin elk jaar weer stappen worden gezet. Met interactieve verpakkingen kun je jezelf als merk onderscheiden. Personalisatie wordt steeds verfijnder, maar vooral het verduurzamen van verpakkingen gaat hard. De industrie als …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.