Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketeer heeft een frisse blik op marketing Alva van Beek

Marketeers hebben over het algemeen weinig te lijden van de coronacrisis waar het hun tevredenheid betreft. Ruim 84 procent van hen geeft aan ronduit tevreden te zijn in haar of zijn baan. Wie de resultaten van NIMA-onderzoek beziet vanuit het oogpunt van een werkgever ziet in één oogopslag waarvan een marketingprofessional het meest blij wordt: mooie projecten, toffe …

Lees meer
The six challenges facing brands in 2021 – and what to do about them Alva van Beek

At a time of volatility, it is harder than ever for brands to plan for the long term; WARC’s Marketer’s Toolkit 2021, released today, outlines the major challenges facing marketers in the year ahead and offers a practical guide to help navigate through uncertainty and find opportunities. This 10th edition of Marketer’s Toolkit brings together insights …

Lees meer
Hoe adverteer je op Snapchat, Twitter en Pinterest? Alva van Beek

De mogelijkheden voor adverteren op Facebook en Instagram zijn bij social marketeers natuurlijk bekend. Maar welke social-mediaplatformen kun je nog meer toevoegen aan je social-marketingmix? En welke doelgroepen kun jij daar als merk aanspreken? Tijdens de DDMA Digital Talk onlangs lichtten Jacqueline Rutgers, Marketing Manager Benelux & Nordics bij Snap Inc., Kas Seijkens, Client Partner …

Lees meer
Hogeschool Utrecht stelt Smart Business network ter beschikking aan bedrijfsleven Alva van Beek

NIMA Education Partner Hogeschool Utrecht is een platform gestart waar onderwijs, onderzoek en de praktijk samenkomen. Studenten delen in het Het Smart Business Network hun kennis met en doen ervaring op in het bedrijfsleven; bedrijven worden geholpen bij vraagstukken waar kennis en tijd hen ontbreekt. Het Netwerk opereert vanuit een interdisciplinaire aanpak. Uitdagingen en problemen …

Lees meer
Ben je als merk te vertrouwen als je niet eerlijk bent over betalingen aan influencers? Alva van Beek

De Volkskrant schreef: “De nieuwe regels, gebaseerd op de per 1 november gewijzigde Mediawet, leggen een bom onder het verdienmodel van veel bekende vloggers”. Het Financieele Dagblad meldde: “Het zet een streep door de reclamestrategie van bedrijven, die tienduizenden euro’s overhebben voor een enthousiaste aanbeveling in een veelbekeken videoblog. Toch mogen vloggers in aparte video’s van de …

Lees meer
Gouden Effie 2020 voor ASN Bank en Selmore Alva van Beek

2020 was, door de uitbraak van covid-19, een bijzonder Effie-jaar. Toch besloten Vea en bvA door te gaan met de meest prestigieuze reclameprijs. Er werd zelfs eenmalig een Covid-Leffie uitgereikt, als aanmoedigingsprijs. Tijdens een online show, gepresenteerd door Humberto Tan, werden de Effie Awards uitgereikt. Uit vijftig ingezonden cases werden door de jury’s 13 campagnes …

Lees meer
‘Microsoft Clarity moet Hotjar zorgen baren’ Alva van Beek

Microsoft heeft eind oktober 2020 Clarity gelanceerd. Clarity is een gratis analysetool voor gebruikersgedrag die claimt ‘volledig privacyvriendelijk te zijn en je website niet vertraagt. Ik ben in deze nieuwe tool gedoken. Mijn bevindingen over Clarity, de features en of het een serieuze concurrent kan zijn voor bijvoorbeeld Hotjar, lees je in deze blog. Clarity is de tool waarmee Microsoft nadrukkelijk …

Lees meer
Nicole Verburg wordt NIMA Bestuurslid Digital Marketing & Commerce Alva van Beek

Amsterdam 17 november 2020 – De Ledenraad van NIMA heeft Nicole Verburg benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond plaats op voordracht van de Raad van Toezicht van NIMA. Samen met voorzitter Kirsten Andres vormt zij nu het bestuur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. …

Lees meer
Margriet de Kroon (YoungCapital): ‘Digital marketeers worden nog te vaak als IT’ers gezien’ Alva van Beek

In Mijn Marketing vraagt MarketingTribune vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. Margriet de Kroon is marketing director bij uitzendbureau YoungCapital: ‘Er is een nieuwe lichting digital marketeers die naar mijn idee zouden moeten doorstromen naar bredere rollen bij de grote bedrijven. Nu zie ik nog een scheiding, waarbij digital als IT wordt gezien en …

Lees meer
Are marketers in the dark about financial decisions? Alva van Beek

It’s no surprise that business priorities have changed since March, but marketers appear distant from financial decision making, according to recent research from the Financial Times. An update to last year’s Board-Brand Rift report from the newspaper found that three quarters of senior decision makers remain committed to investing in their brand as much as, if not …

Lees meer
Marketingfacts zoekt een business developer Alva van Beek

Voor Marketingfacts zoeken we iemand die ondernemend en actiegericht is, digital savvy en die het uitdaging vindt om te gaan ontdekken hoe we M! naar een next level kunnen tillen. Je kent ons. Eén van de oudste, best gelezen en hoogst gewaardeerde marketingvakmedia over innovatie in het dynamische marketingvak. Onze roots liggen nadrukkelijk in digitale innovatie, …

Lees meer
De ballen verstand van Marketingstrategie Alva van Beek

Wie doorleert en doorleert in marketing stuit aan het eind op de magische wereld van de strategie. Een slecht begrepen begrip overigens, maar misschien wel het mooiste deel van het vak. Deze week gaan de Effies eruit en daar wordt door de jury gekeken of de tactiek wel paste bij de vooraf geformuleerde diagnose en strategie. …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.