Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Marketeers beschouwen marketing als essentiële functie om het verschil te maken bij het beuken op de korte- en langetermijneffecten van covid. De pandemie bedreigt veel organisaties in hun voortbestaan, maar als ‘driver of change and opportunity’ zijn het vooral de marketeers die geacht worden snel met oplossingen en ideeën te komen. Dat leidt opvallend genoeg tot …
Jajajaja, je weet het nu wel. Op 1, 2 en 3 september vindt in DeFabrique in Utrecht de NIMA Marketing Week plaats. In een jaar waarin bijna alle events, bijeenkomsten en branchefeestjes niet doorgaan, hebben NIMA, BBP Media en de locatiepartner echt álles uit de kast getrokken om de ruim 10.000 vierkante meter van de …
Irrespective of whether brand associations precede or follow usage, new analysis confirms that many brands need to do more than build salience if they are to grow. They also need to make good on any attitudinal weaknesses they might have. The Ehrenberg-Bass Institute asserts that the recipe for growth is to build a brand’s penetration …
Hoe geef je hier een goed antwoord op? Zo is er het probleem dat merken abstract zijn. Je kunt ze niet aanraken, zoals een koelkast of scheerapparaat. Hoeveel kost deze ‘lucht’? Verder er is de wat flauwe, maar best relevante wedervraag: hoeveel kost een auto? Een nieuwe Hyundai i10 heb je al voor 9.795 euro, een Audi A3 …
Joost van Gelder is merkstrateeg en co-founder van New Growth Strategies. Op de aanstaande Nima Marketing Week komt hij spreken over zijn eigen merk: de ‘allerlekkerste pindakaas die je gewoon iedere dag op tafel zet en ook lief voor de planeet is’. Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september 2020 in DeFabrique …
Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers. Nu dus met een methodische groeigids voor startups en scaleups; dát belooft een lekker …
Op de aanstaande NIMA Marketing Week – 1, 2 en 3 september in Utrecht – zullen de presentaties plaatsvinden in zes zalen met een capaciteit die uiteraard de anderhalve meter garandeert. Per zaal worden over de dag vier slots van 40 minuten gevuld (’s morgens twee en ’s middags twee). NIMA is op zoek naar …
Lockdown has undoubtedly changed the way we work from in person pitches to Zoom calls but this hasn’t impacted productivity, with the majority of marketers (64%) noting that they have been as productive, if not more so, working from home. Of the 500 UK brand marketers answering the fourth round of an exclusive survey conducted …
De krantenkoppen vertellen ons dat er woekerprijzen zijn gevraagd voor handgel en dat studenten hun collegegeld nu te hoog vinden. Belgische witlof is in prijs gestegen. Bloemen en benzine zijn in prijs gedaald. Maar voor je het weet denk je dat het overal ‘alle hens aan dek’ is, en dat is niet het geval. De …
Dorkas Koenen, chief marketing officer van Rabobank, deelt tijdens Nima Marketing Week zijn visie op hoe marketing gepositioneerd kan worden als integrale bedrijfsfunctie. Ook kijkt hij uit naar de talk van Caroline van Turennout. ‘Knap hoe zij van Zeeman een opvallend retail-merk heeft gemaakt.’ Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in …
Brands play a significant role in shaping the choices people make. These choices are not just about the product or service, but are also message- and purpose-driven. People turn to brands for hope, positivity and comfort. During these uncertain times, brands have an opportunity to lead by example by informing, connecting, entertaining, and helping. This …
Hoe doorstaat reclameman Dick van der Lecq deze coronatijd? En hoe denkt hij over zijn vak? Hij vertelt het in de nieuwste aflevering van de podcast-serie De Namarama Show. Laten we wel wezen, Van der Lecq is een van de reuzen uit reclameland. Met zijn enorme ervaring als bureaudirecteur staat hij nu aan het roer bij het DDB …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.