Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketeers: vergeet dat PR-bureau en zorg zelf voor je mediarelaties Alva van Beek

Het zou maar zo kunnen dat PR over een jaar of tien volledig is opgegaan in marketing. Wat overblijft zijn de ambachten, zoals tekstschrijven, beeldexpertise en een stukje automatisering. Een bedrijf dat in deze tijd vertrouwen wil winnen van consument en publiek, kan dan ook maar beter zorgen voor goede en authentieke storytelling, gebaseerd op …

Lees meer
‘Commerciële disciplines moeten veel nieuwsgieriger worden’ Alva van Beek

Een complete digitale ervaring voor en door B2B-marketeers! Dat is wat de NIMA B2B Community 8 oktober organiseert: het eerste online B2B Marketing Event. Nieuw, verrassend, interactief en leerzaam. Marketingfacts sprak met Arthur Simonetti, voorzitter NIMA B2B Community en marketingdirecteur DSM, en met Joyce Rasquin bestuurslid en Manager Business Development bij Grodan. Waarom juist nu dit event? …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’ Alva van Beek

De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij ook wat de auteur ook bedoelt. Ervan uitgaand dat het beeld dat klanten nu van jouw organisatie hebben of jij van je klanten hebt, niet overeenkomt met de werkelijkheid. Inhoudelijk …

Lees meer
Marketeers zijn te veel in de greep van het do good-virus Alva van Beek

Het zijn verwarrende tijden, voor mij dan. Als marketingman en ondernemer is het moeilijk om vat te krijgen op de maatschappelijke krachten. Er is een duidelijke ondertoon als het gaat om die krachten. Ondernemingen groot en klein willen onderdeel zijn van het maatschappelijke debat en een bijdrage leveren aan de samenleving waar ze onderdeel van …

Lees meer
InHolland zoekt gastspreker voor Marketing & Ondernemen Alva van Beek

Hogeschool Inholland is voor eerstejaarsstudenten Business Studies en Finance en Control op zoek naar een gastspreker. De studenten volgen een gemeenschappelijke propedeuseprogramma, dat begint met het thema Marketing & Ondernemen. Hiervoor wordt gezocht naar een inspirerende externe spreker die studenten inzicht wil geven in trends, ontwikkelingen en marketingactualiteit vanuit eigen inzichten en die studenten uiteraard …

Lees meer
[NMW] Willem-Albert Bol: ‘Ons vak kent helaas veel meepraters’ Alva van Beek

Willem-Albert Bol, directeur business development bij DPG Media, belooft op Nima Marketing Week een eerlijk verhaal, waarbij hij de heilige huisjes niet schuwt. Ik ben altijd gefascineerd door verhalen van bedrijven die durven offensieve marketing te spelen. Corendon doet dat, dus ik ga zeker kijken bij de talk van Corné Hoogendoorn. Nima Marketing Week vindt plaats …

Lees meer
Dít zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn Alva van Beek

With great power comes great responsibility. Het kan natuurlijk niet uitblijven dat bedrijven zoals de vier techreuzen Amazon, Google, Facebook en Apple ter verantwoording worden geroepen over hun machtspositie en rol in de samenleving. Steeds duidelijker wordt ook dat bedrijven ook een maatschappelijke rol vervullen. Opvallend is dat de CEO’s van deze techreuzen, na (of …

Lees meer
Why does the massive landscape of marketing services firms not bother people the way martech does? Alva van Beek

The large size of the marketing technology landscape stirs many emotions in the marketing community. Excitement. Frustration. Awe. Anger. Yes, anger. Just last week, I was hotly accused by someone on LinkedIn of stoking FUD — fear, uncertainty, and doubt — simply by publishing it. Those vehement reactions always surprise me. It’s just a count of martech …

Lees meer
(NMW) Jortijn Bijl: ‘Arbeidsmarktcommunicatie is belangrijker dan ooit’ Alva van Beek

Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op NIMA Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken. ‘De kracht van een organisatie zit ‘m in de mensen die er werken.’ NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe …

Lees meer
(NMW) Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Ondanks corona toch kansen pakken’ Alva van Beek

Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij. ‘Ik neem de bezoeker op NIMA Marketing Week mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.’ NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m …

Lees meer
Moeten Binet en Field worden aangescherpt? Alva van Beek

Dit is een uitdagende tijd voor merkbouwers. Gelden de gevestigde principes voor merkbouwen nog? Hoe groot is het potentieel van big data echt? En werkt een focus op conversie ook op de lange termijn? Dit leidt tot een intensief debat. Aan de ene kant staan de argumenten voor de lange termijn, aan de andere zijde …

Lees meer
(NMW) Ruurd Neurink: ‘Het is onze uitdaging om ‘gewoon Porsche’ te blijven’ Alva van Beek

Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld ‘die voor velen ver weg lijkt, maar als je hard werkt toch bereikbaar blijkt te zijn’. NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.