Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
With great power comes great responsibility. Het kan natuurlijk niet uitblijven dat bedrijven zoals de vier techreuzen Amazon, Google, Facebook en Apple ter verantwoording worden geroepen over hun machtspositie en rol in de samenleving. Steeds duidelijker wordt ook dat bedrijven ook een maatschappelijke rol vervullen. Opvallend is dat de CEO’s van deze techreuzen, na (of …
The large size of the marketing technology landscape stirs many emotions in the marketing community. Excitement. Frustration. Awe. Anger. Yes, anger. Just last week, I was hotly accused by someone on LinkedIn of stoking FUD — fear, uncertainty, and doubt — simply by publishing it. Those vehement reactions always surprise me. It’s just a count of martech …
Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op NIMA Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken. ‘De kracht van een organisatie zit ‘m in de mensen die er werken.’ NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe …
Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij. ‘Ik neem de bezoeker op NIMA Marketing Week mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.’ NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m …
Dit is een uitdagende tijd voor merkbouwers. Gelden de gevestigde principes voor merkbouwen nog? Hoe groot is het potentieel van big data echt? En werkt een focus op conversie ook op de lange termijn? Dit leidt tot een intensief debat. Aan de ene kant staan de argumenten voor de lange termijn, aan de andere zijde …
Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld ‘die voor velen ver weg lijkt, maar als je hard werkt toch bereikbaar blijkt te zijn’. NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe …
Originally created as an entertainment and communication channel, social media has evolved into a news source, a mass communication channel, and the online equivalent of a shopping mall for younger generations. Media is booked based on where the eyeballs are, and social media now has nearly half (3.8bn, according to We Are Social) of the …
De digitalisering is de afgelopen tijd in een stroomversnelling gekomen, dankzij COVID-19. Als marketeer doe je er daarom goed aan om de digitale skills van jou en je team op niveau te brengen en te houden. De gratis Google Digitale Werkplaats cursus ‘Basisprincipes van online marketing’ helpt daarbij. Deze cursus is uiterst geschikt voor teamleden …
Van Micael Dahlen, de Scandinavische rockprofessor, heb ik geleerd waarom sommige mensen gelukkiger zijn dan anderen. Hij heeft dat wetenschappelijk onderzocht en ik vind zijn bevindingen superinteressant. Voor het geluk van mensen zijn namelijk vier dingen van belang: dat je het grotere plaatje kunt overzien dat je ertoe doet dat je inspanningen tot resultaat leiden …
De uitspraak van het Europese Hof van Justitie gaat een enorme impact hebben op organisaties die data delen buiten de EU. Op 16 juli 2020 deed het Europese Hof van Justitie een uitspraak met enorme consequenties voor het internationale dataverkeer. Het Hof zette een streep door het Privacy Shield, de opvolger van het in 2015 …
Marvin Jacobs is een van de topsprekers op de NIMA Marketing Week van 1 t/m 3 september. Hij staat geprogrammeerd op 2 september, vanaf 15.30 in de Smederij. ‘Ik denk dat je als marketeer moet nadenken over de manier waarop je met je merk aanwezig bent binnen het audiodomein.’ NIMA Marketing Week vindt plaats van …
In tegenstelling tot andere diciplines is data-gedreven marketing veel meer een mindset dan een toolset. Dit betekent ook dat de persoonlijkheid van iemand heel bepalend is of hij of zij een goede data-gedreven marketeer is. Ook vraagt het natuurlijk om specifieke kennis en vaardigheden. Als je daar meer over wilt weten lees dan dit artikel, …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.