Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Social media: the e-commerce kingpin Alva van Beek

Originally created as an entertainment and communication channel, social media has evolved into a news source, a mass communication channel, and the online equivalent of a shopping mall for younger generations. Media is booked based on where the eyeballs are, and social media now has nearly half (3.8bn, according to We Are Social) of the …

Lees meer
Google Digitale Werkplaats gecertificeerd door NIMA Alva van Beek

De digitalisering is de afgelopen tijd in een stroomversnelling gekomen, dankzij COVID-19. Als marketeer doe je er daarom goed aan om de digitale skills van jou en je team op niveau te brengen en te houden. De gratis Google Digitale Werkplaats cursus ‘Basisprincipes van online marketing’ helpt daarbij. Deze cursus is uiterst geschikt voor teamleden …

Lees meer
(Column) NMW is stiekem gewoon het grootste designcongres van Nederland Alva van Beek

Van Micael Dahlen, de Scandinavische rockprofessor, heb ik geleerd waarom sommige mensen gelukkiger zijn dan anderen. Hij heeft dat wetenschappelijk onderzocht en ik vind zijn bevindingen superinteressant. Voor het geluk van mensen zijn namelijk vier dingen van belang: dat je het grotere plaatje kunt overzien dat je ertoe doet dat je inspanningen tot resultaat leiden …

Lees meer
Privacy Shield ongeldig verklaard: zo word je weer compliant met de AVG Alva van Beek

De uitspraak van het Europese Hof van Justitie gaat een enorme impact hebben op organisaties die data delen buiten de EU. Op 16 juli 2020 deed het Europese Hof van Justitie een uitspraak met enorme consequenties voor het internationale dataverkeer. Het Hof zette een streep door het Privacy Shield, de opvolger van het in 2015 …

Lees meer
(NMW) Jacobs (Airborne): ‘Luistertijd groeit gestaag’ Alva van Beek

Marvin Jacobs is een van de topsprekers op de NIMA Marketing Week van 1 t/m 3 september. Hij staat geprogrammeerd op 2 september, vanaf 15.30 in de Smederij. ‘Ik denk dat je als marketeer moet nadenken over de manier waarop je met je merk aanwezig bent binnen het audiodomein.’ NIMA Marketing Week vindt plaats van …

Lees meer
Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers Alva van Beek

In tegenstelling tot andere diciplines is data-gedreven marketing veel meer een mindset dan een toolset. Dit betekent ook dat de persoonlijkheid van iemand heel bepalend is of hij of zij een goede data-gedreven marketeer is. Ook vraagt het natuurlijk om specifieke kennis en vaardigheden. Als je daar meer over wilt weten lees dan dit artikel, …

Lees meer
In The First Golden Age of Martech, the US marketing ecosystem grew 50% faster than GDP Alva van Beek

I’ve called the past decade of the 2010’s The First Golden Age of Martech. It was an explosion of both a new industry (martech) and a new profession (marketing technologists). I’ve spilled a gigabyte of digital ink on why this next decade will be The Second Golden Age of Martech (including a recent update on how platform dynamics are …

Lees meer
Why diverse teams benefit agencies and brands Alva van Beek

Marketing teams that are diverse and inclusive stand to gain a range of benefits, which extend from making smarter strategy to achieving greater impact among the communities a brand is seeking to reach. Monique Nelson, CEO of UWG – an agency founded in 1969, with the goal of serving Black consumers following on from the …

Lees meer
(NMW) Vincent Karremans: ‘Online events werken waanzinnig goed’ Alva van Beek

Vincent Karremans (33) is medeoprichter van banenplatform Magnet.me. Op NIMA Marketing Week komt hij spreken over de vraag waar volgens hem iedere marketeer tegenaan loopt: hoe maak ik van iets saais iets cools? ‘En ik beloof je, er valt ook wat te lachen.’ Door: Redactie MarketingTribune NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 …

Lees meer
(NMW) ‘Ik wil handvatten geven om binnen je organisatie aan de slag te gaan tegen racisme en te streven naar meer diversiteit’ Alva van Beek

Marrigt van der Valk van Durf online branding spreekt tijdens NIMA Marketing Week 2020 over wat marketeers kunnen doen om binnen hun eigen organisatie racisme tegen te gaan. Haar talk is op donderdag 3 september om 10:00 uur in Loods 8 van DeFabrique in Utrecht. Van der Valk is socialmediastrateeg, adviseur en socialmedia-/webcaretrainer. Naast haar …

Lees meer
(Blog) ‘Waarom mislukt business development zo vaak?’ Alva van Beek

Van alle new business-projecten mislukt maar liefst 98 procent. Dit komt vooral doordat marketeers, entrepreneurs en andere business developers een te rooskleurig beeld (wauw) hebben van de realiteit (oeps). Uit ons onderzoek blijken zes wauw/oeps-conflicten en manieren om ze te vermijden.Van nature richten business developers zich op dingen die energie geven. Gave ideeën, marktposities met weinig concurrentie en …

Lees meer
(Interview met Luuk Ros – NMW) ‘We hebben als vak weer iets moois om naar uit te kijken’ Alva van Beek

NIMA Marketingweek – Live op 1, 2 en 3 september De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo’n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.