Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
In The First Golden Age of Martech, the US marketing ecosystem grew 50% faster than GDP Alva van Beek

I’ve called the past decade of the 2010’s The First Golden Age of Martech. It was an explosion of both a new industry (martech) and a new profession (marketing technologists). I’ve spilled a gigabyte of digital ink on why this next decade will be The Second Golden Age of Martech (including a recent update on how platform dynamics are …

Lees meer
Why diverse teams benefit agencies and brands Alva van Beek

Marketing teams that are diverse and inclusive stand to gain a range of benefits, which extend from making smarter strategy to achieving greater impact among the communities a brand is seeking to reach. Monique Nelson, CEO of UWG – an agency founded in 1969, with the goal of serving Black consumers following on from the …

Lees meer
(NMW) Vincent Karremans: ‘Online events werken waanzinnig goed’ Alva van Beek

Vincent Karremans (33) is medeoprichter van banenplatform Magnet.me. Op NIMA Marketing Week komt hij spreken over de vraag waar volgens hem iedere marketeer tegenaan loopt: hoe maak ik van iets saais iets cools? ‘En ik beloof je, er valt ook wat te lachen.’ Door: Redactie MarketingTribune NIMA Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 …

Lees meer
(NMW) ‘Ik wil handvatten geven om binnen je organisatie aan de slag te gaan tegen racisme en te streven naar meer diversiteit’ Alva van Beek

Marrigt van der Valk van Durf online branding spreekt tijdens NIMA Marketing Week 2020 over wat marketeers kunnen doen om binnen hun eigen organisatie racisme tegen te gaan. Haar talk is op donderdag 3 september om 10:00 uur in Loods 8 van DeFabrique in Utrecht. Van der Valk is socialmediastrateeg, adviseur en socialmedia-/webcaretrainer. Naast haar …

Lees meer
(Blog) ‘Waarom mislukt business development zo vaak?’ Alva van Beek

Van alle new business-projecten mislukt maar liefst 98 procent. Dit komt vooral doordat marketeers, entrepreneurs en andere business developers een te rooskleurig beeld (wauw) hebben van de realiteit (oeps). Uit ons onderzoek blijken zes wauw/oeps-conflicten en manieren om ze te vermijden.Van nature richten business developers zich op dingen die energie geven. Gave ideeën, marktposities met weinig concurrentie en …

Lees meer
(Interview met Luuk Ros – NMW) ‘We hebben als vak weer iets moois om naar uit te kijken’ Alva van Beek

NIMA Marketingweek – Live op 1, 2 en 3 september De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo’n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs …

Lees meer
What the coastline paradox reveals about infinite software specialization (in martech and other fields) Alva van Beek

After three and a half months of working out of my basement, I was in desperate need of a change of scenery. Preferably somewhere with a lot of outdoor space for hiking and frisbee throwing (a lost art!). No crowds. Lots of nature. Fresh air. The answer? Renting a small cottage on the sparsely populated …

Lees meer
Social: linking brand and performance marketing Alva van Beek

Social’s role in marketing continues to evolve as it increasingly plays a role in linking brand and performance marketing and in converting engagement into effectiveness via social commerce, according to a new WARC report. These are among the conclusions in the 2020 Effective Social Strategy Report, which contains insights and themes from the winners of the …

Lees meer
Consumentenmonitor: Jongeren vliegen uit, kansen voor reisbranche en vrijetijdssector Alva van Beek

Wekelijks doet MarketingTribune exclusief verslag van de Monitor Consumentengedrag van bureau Validators en de VU Amsterdam. Samenvattend: Jongeren zoeken de ruimte, gaan juist wel op vakantie naar het buitenland. Reisbranche veert op en huizenmarkt blijft positief. Jongeren houden zich naar eigen zeggen ook minder goed aan de maatregelen. Tegelijkertijd denken ze ook vooruit, want juist …

Lees meer
(NMW) Tristan Albersen: ‘Mijn talk gaat niet over psychologische theorieën’ Alva van Beek

Tristan Albersen van Micazu – een online platform waar Nederlandstalige eigenaren van een vakantiehuis zelf hun vakantiehuis kunnen verhuren aan anderen – is één van de vele sprekers tijdens NIMA Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op dinsdag 1 september om 15:30 uur in …

Lees meer
[NMW] Roel Stavorinus: ‘Het is mijn persoonlijke missie marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar te brengen’ Alva van Beek

Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is één van de vele sprekers tijdens NIMA Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op woensdag 2 september om 15:30 uur. Voor wie je niet kent…wie is en wat doet Roel Stavorinus? Ik werk voor creatieve bureaus en …

Lees meer
(Blog Ingmar de Lange) ‘Hoe maak je je merkverhaal succesvol?’ Alva van Beek

Iedere week bespreekt NIMA Academy-docent Ingmar de Lange een praktische vraag over merkstrategie. Deze week: denk je aan merkbouwen, dan denk je snel aan verhalen. Merken vertellen allerlei verhalen: inspirerend, emotioneel of opgeblazen. Maar wat doet een verhaal eigenlijk voor je merk? En wat moet je doen om succesvol te zijn met een verhaal? Verhalen …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.