Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
After three and a half months of working out of my basement, I was in desperate need of a change of scenery. Preferably somewhere with a lot of outdoor space for hiking and frisbee throwing (a lost art!). No crowds. Lots of nature. Fresh air. The answer? Renting a small cottage on the sparsely populated …
Social’s role in marketing continues to evolve as it increasingly plays a role in linking brand and performance marketing and in converting engagement into effectiveness via social commerce, according to a new WARC report. These are among the conclusions in the 2020 Effective Social Strategy Report, which contains insights and themes from the winners of the …
Wekelijks doet MarketingTribune exclusief verslag van de Monitor Consumentengedrag van bureau Validators en de VU Amsterdam. Samenvattend: Jongeren zoeken de ruimte, gaan juist wel op vakantie naar het buitenland. Reisbranche veert op en huizenmarkt blijft positief. Jongeren houden zich naar eigen zeggen ook minder goed aan de maatregelen. Tegelijkertijd denken ze ook vooruit, want juist …
Tristan Albersen van Micazu – een online platform waar Nederlandstalige eigenaren van een vakantiehuis zelf hun vakantiehuis kunnen verhuren aan anderen – is één van de vele sprekers tijdens NIMA Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op dinsdag 1 september om 15:30 uur in …
Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is één van de vele sprekers tijdens NIMA Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op woensdag 2 september om 15:30 uur. Voor wie je niet kent…wie is en wat doet Roel Stavorinus? Ik werk voor creatieve bureaus en …
Iedere week bespreekt NIMA Academy-docent Ingmar de Lange een praktische vraag over merkstrategie. Deze week: denk je aan merkbouwen, dan denk je snel aan verhalen. Merken vertellen allerlei verhalen: inspirerend, emotioneel of opgeblazen. Maar wat doet een verhaal eigenlijk voor je merk? En wat moet je doen om succesvol te zijn met een verhaal? Verhalen …
Mensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons tot elkaar en tot de natuur verhouden. Ze verwachten van bedrijven dat die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Maar liefst zeven op de tien consumenten vinden het belangrijk dat bedrijven een maatschappelijke rol vervullen. Hoe vul je dat in als bedrijf? De vraag …
A new report from the Institute for Practitioners in Advertising establishes a framework for B2B marketers to build trust with the finance division of their organisations for more effective marketing and greater influence. Finance is, naturally, crucial to marketing: it controls the budget, it judges how the value of marketing is measured, reported, and rewarded …
Selma Brom (23) is verkozen tot winnaar van de tiende editie van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. Het levert haar 750 euro prijzengeld op. Daarnaast mag Selma haar onderzoek 5 november presenteren op het SWOCC Symposium waar ook wordt stilgestaan bij het 25-jarig jubileum van SWOCC. …
De zakelijke kant van branding: dat is waar mijn hart sneller van gaat kloppen. In de afgelopen jaren heb ik veel grote merken mogen helpen met merkveranderings- en verbeteringsvraagstukken en gemerkt dat ik niet de enige ben. Veel bestuurders van de bedrijven waarmee ik werk delen mijn passie. Ook zij hebben meer interesse in de …
Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met deze nieuwe ranglijst kunnen we ook de Marketingfacts Meest Waardevolle Wereldmerken bijwerken. Amazon staat daarin nu bovenaan met een merkwaarde van 254 miljard dollar. Google en Facebook verliezen merkwaarde. Vooral voor Facebook is dit een probleem. Het merk verliest nu al een paar jaar merkwaarde …
Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden liever insourcing. De grootste drempel: gebrek aan mensen en kennis binnenshuis. Dat blijkt uit een onderzoek onder zeventig seniore marketeers bij adverteerders door het bedrijf Admanager. Dat bedrijf helpt bedrijven met …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.