Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Corendon en Porsche schuiven aan als headliners NIMA Marketing Week Alva van Beek

De zes marketeers en marketingbedrijven die het spits afbijten op de verschillende dagdelen van de NIMA Marketing Week zijn bekend. Naast Caroline Turennout (Zeeman), Willem Albert Bol (DPG Media), Noor de Bruijn (Etos) en Dorkas Koenen (Rabobank) hebben Corné Hoogendoorn (Corendon) en Ruurd Neurink (Porsche) zich gevoegd als plenaire sprekers op de NIMA Marketing Week. …

Lees meer
CMOs basking in potentially misplaced optimism, Gartner study finds Alva van Beek

Chief marketing officers are adopting a sunny disposition that places them at odds with their colleagues in the C-suite, according to Gartner’s CMO Spend Survey 2020. Gartner surveyed 432 top marketers across Canada, France, Germany, the UK and the US, 84% of whom came from organisations with annual revenue of at least $1bn. The research took place between March …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte’ Alva van Beek

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij ‘De rit van mijn leven’, de biografie …

Lees meer
Wat is de stand van de marketingstaat? Help mee! Alva van Beek

In samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights en mediabedrijf DPG Media verricht NIMA momenteel een groot onderzoek onder professionals in marketing naar hun beroepspraktijk. In de loop van komend najaar ontwikkelt NIMA in samenspraak met zijn leden een nieuw driejarenplan om de koers te bepalen en om ervoor te zorgen dat NIMA blijft doen wat het …

Lees meer
NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week Alva van Beek

Goed nieuws! Organisatiepartners NIMA, BBP Media/MarketingTribune en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen, maar we gaan ook dit jaar door met hét jaarlijkse marketing-event: De NIMA Marketing Day. Wel in een aangepast coronaproof concept met – als gebruikelijk – enorme keuze …

Lees meer
(Blog) ‘De ideale verhouding tussen merkactivatie en merkbouw – ook in crisistijd’ Alva van Beek

De coronacrisis bewijst nogmaals dat veel bedrijven nog steeds gaan voor de kortetermijnwinst. Maar eerder bleek al dat juist bedrijven die verder vooruit durven te kijken uiteindelijk sterker uit de crisis komen. Dus wat is wijsheid? En hoe vind je de balans? In deze blog zet ik de belangrijkste zaken voor een goede keuze op een …

Lees meer
(Blog) ‘Nee, de nieuwsbrief is niet dood. In tegendeel!’ Alva van Beek

E-mailnieuwsbrieven zijn met een opmars bezig. Lees hier welke trends er allemaal zijn en hoe nieuwsbrieven verder kunnen gaan dan de transactionele relatie die je nu hebt met je klant. Je zou toch zeggen dat e-mail inmiddels een relikwie is uit een digitaal tijdperk wat niet meer is? Immers, nu Slack Connect de volgende in …

Lees meer
(Opinie Jeroen Mirck SCP) ‘Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme’ Alva van Beek

Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De huidige mondiale steun voor de beweging Black Lives Matter lijkt echter veel deuren te openen. Toch blijft dit heikele thema een balanceeract voor merken. Je doet het immers niet snel goed. Zelfs voorloper Nike krijgt ineens kritiek …

Lees meer
‘In de Top Marketing Club wordt ook veel gelachen’ Alva van Beek

[vc_row][vc_column][vc_column_text] Ron Schneider, lead marketing bij Eneco, over zijn Return on Inspiration De NIMA Top Marketing Club is een gezelschap van échte marketingbedrijven. Deze bedrijven hebben zich aangesloten om zich als bedrijf met al hun marketingprofessionals te verbeteren en om te werken aan een netwerk met vakgenoten. Vaak zijn het organisaties met enige tientallen tot …

Lees meer
Social selling: meer dan ‘gewoon zichtbaar zijn’ Alva van Beek

Het belangrijkste in social selling is niet je zichtbaarheid. Het gaat om een doel stellen en daar een strategie aan hangen. Vaak zijn ondernemers zichtbaar, zonder duidelijk doel of strategie en met een grote dosis wishful thinking. Ze hopen elke maand maar weer genoeg klanten te halen uit social media door ‘gewoon zichtbaar te zijn’ en …

Lees meer
Marketing’s importance increasing during the pandemic as share of company spending hits record high Alva van Beek

Marketing budgets as a percentage of company revenues and spend have risen to a record high during the coronavirus pandemic as brands turn to marketing to retain customers and build brand value. Spend on marketing as a percentage of US companies’ overall budgets rose to 12.6% in May, according to the CMO Survey conducted by …

Lees meer
(Blogpost Rob Revet SMP) Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever Alva van Beek

Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en merkeffectiviteit. Zij presenteren daarbij een nieuw model voor de effectiviteit van creativiteit en laten zien hoe creatie bijdraagt aan merksucces. Als je je vakantiekoffer nog niet hebt gepakt, doe je …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.