Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het belangrijkste in social selling is niet je zichtbaarheid. Het gaat om een doel stellen en daar een strategie aan hangen. Vaak zijn ondernemers zichtbaar, zonder duidelijk doel of strategie en met een grote dosis wishful thinking. Ze hopen elke maand maar weer genoeg klanten te halen uit social media door ‘gewoon zichtbaar te zijn’ en …
Marketing budgets as a percentage of company revenues and spend have risen to a record high during the coronavirus pandemic as brands turn to marketing to retain customers and build brand value. Spend on marketing as a percentage of US companies’ overall budgets rose to 12.6% in May, according to the CMO Survey conducted by …
Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en merkeffectiviteit. Zij presenteren daarbij een nieuw model voor de effectiviteit van creativiteit en laten zien hoe creatie bijdraagt aan merksucces. Als je je vakantiekoffer nog niet hebt gepakt, doe je …
En ineens zijn er voldoende talenten op de markt. Zeker in de media- en marketingcommunicatiesector. Welke talenten zijn gewild in 2020? Waar letten recruiters op? Na jaren van zoeken naar specialisten, geldt vanaf nu: zoek professionals die niet alleen specialist maar vooral ook generalist is (en liefst algemeen ontwikkeld). Nadat recruiters een paar jaar lang …
De NIMA Top Marketing Club is een bijzondere verzameling bedrijven en organisaties die zich vanwege het belang van marketing voor hun organisatie hebben aangesloten bij NIMA. Het programma voor deze bedrijven, of beter: hun marketingprofessionals, is heel divers. Van peer reviews voor bestuurders tot een mentorenprogramma voor young professionals in het marketingvak. Door in overleg …
The UK advertising market is forecast to decline by 13% year on year in 2020, according to media agency GroupM, but it is expecting the sector to bounce back next year with growth of 13%. While the figure shows a steep fall this year, GroupM believes the extent of the decline is “potentially surprising” given …
Gen Z is typically less engaged with traditional media, but COVID-19 is drawing a younger audience to TV and is likely to change their media consumption habits permanently. That’s the view of Daniel Bischoff, chief marketing & operations officer at RTL AdConnect, part of the Luxembourg-based media group RTL Group. Writing for WARC, he notes …
Online marketeers hebben er bijna een dagtaak aan om hun marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Ze vragen zich af: hoe worden zoveel mogelijk bezoekers of conversies binnengehaald tegen zo laag mogelijke kosten? Kies ik voor de lange termijn en leg ik de focus op SEO? Of wil ik direct resultaat zien en gaat …
Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van webcare, de advertising van Tesla en als bonus een werkelijk prachtig verhaal over menselijke kracht. Dit en nog veel meer in de update van deze week. NIMA Classes-docent Gert Koot …
Professor Don Schultz (86) die ruim 40 jaar les gaf aan de Medill School van de Northwestern University (V.S.) is overleden. Hij werd beroemd met de marketingbijbel ‘Integrated Marketing Communications’ die nog steeds de basis vormt voor menige geïntegreerde marketingstrategie. In de jaren negentig van het vorig millenium, ‘een smeltkroes van verandering’, volgens vakvorser Mark …
In een editie over anticyclisch adverteren en de vraag hoe merken aandacht trekken en vasthouden kan deze stelling natuurlijk niet ontbreken. Er wordt op dit moment heel wat over afgeschreven, nu merken vaak in defence mode gaan. Maar zoals Dick van der Lecq RM, managing director DDB Unlimited, in dit nummer aanhaalt: ‘In WOII wisten merken dat …
Het Friesland College is vanaf komend studiejaar een erkende Education Partner van NIMA. Hiermee is de opleiding Marketing en Communicatie van de FC-school Commercie en Dienstverlening in Noord-Nederland de eerste en enige mbo-school in het noorden van het land die studenten rechtstreeks opleidt voor het examen NIMA-A. Dinsdag tekenden bestuursvoorzitter Carlo Segers van het Friesland …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.