Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Bam, boter bij de vis. Een week geleden ging #hulpisonderweg live, een online marktplaatsplatform waar marketeers uit zowel Nederland als België belangeloos hun tijd aanbieden aan ondernemingen met vragen. Over marketing. Medebedenker Wing Cheung: “We zitten met z’n allen in de coronaboot en als we elkaar niet helpen, dan zinken we massaal.” Doel is om …
The marketing skillset is changing rapidly; by prioritising upskilling, soft skills and implementing continuous learning, brands can develop more effective marketing teams, says a leading specialist in media executive search. This month, The WARC Guide looks at important structural considerations for brand marketers looking to drive more effective marketing – including the need for marketing …
Many marketers cite ‘speaking the language of the C-suite’ to be a major challenge for the discipline, especially in an era of shrinking budgets. McKinsey research published in 2019 by ANA Magazine found a link between CMOs who can build relationships within the C-suite and the growth of their organizations. It also found that 27% of CMOs …
De coronacrisis zorgt ervoor dat marketing bijna volledig is verschoven van offline naar online. Marketingbudgetten worden teruggeschroefd uit angst voor een recessie. Dit gaat onvermijdelijk leiden tot teruglopende omzet. Zwaar weer dus…En als marketeer ben jij voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk voor de oplossing. Zoals in elke crisis heeft de marketeer de belangrijke taak om …
Meermalen onderzocht en bewezen: het verhogen van het reclameaandeel in tijden van recessie heeft meer impact op winstgevendheid dan gedurende een economische expansie. Over de afgelopen weken zijn er genoeg blogs en artikelen gewijd aan de kansen die de economische crisis biedt voor digital-brandingkanalen. Om hierin door te kunnen pakken heb ik ze op een rijtje …
Kom, we praten elkaar de put uit. In de nieuwe economische werkelijkheid gaan banen wegvallen, worden posities tegen het licht gehouden en zul je jezelf moeten verkopen. Of je moet juist brainpower ínkopen. Voor marketeers die langer dan vijf jaar van school zijn, heeft het zin om eens onder elkaar te zetten wat ze zoal …
[vc_row][vc_column][vc_column_text] De NIMA Education Partners bieden hun opleidingen digitaal en blended (combinatie van digitaal en klassikaal) aan; deze week een update van ICM, Frankwatching en Move-the-Crowd. Met een heel mooi aanbod bij NIMA Opleidingen èn scherpe prijzen. Bij NIMA Education Partner ICM starten nu ook opleidingen en trainingen in een Virtual Classroom, zo kun je …
Grote kans dat jij deze ‘intelligente’ lockdown gebruikt om eindelijk eens die webinar te volgen, die podcast te luisteren, dat vakblad uit het cellofaan te scheuren of je stapel ongelezen managementboeken af te stoffen. Of eindelijk weer eens een blog te schrijven. Logisch, maar vooral ook een goed idee: die kennis vertegenwoordigt immers waarde. Zelf …
‘Het grote gevecht’, dat belooft wat. Een boek over de strijd om de ziel van het kapitalisme. Met als ondertitel ‘En het eenzame gelijk van Paul Polman’. Een boek over Unilever dus. Leerzaam voor bedrijven die duurzaamheid onderdeel willen maken van hun waardepropositie. De auteur van Het grote gevecht, Jeroen Smit, is voor mij geen onbekende. Eerder …
Marketers and media buyers have often struggled to measure the effectiveness of their digital advertising because of myriad definitions and methodologies, but now IAB Europe has stepped in to provide some clarity. The industry association has announced the launch of its new Digital Advertising Effectiveness Measurement Framework, which it says will provide “a set of …
Deze week gaat Marketingfacts-vlogger Louise Doorn van HelloMasters ‘global’, samen met Georgia Collins, Global Marketing Communications Leader bij AkzoNobel – BU Automotive and Specialty Coatings. Op afstand werken is niet nieuw voor Collins en haar team, dat wereldwijd opereert met medewerkers in Brazilië, Engeland, Singapore en Oeganda, om maar een paar landen te noemen. Dus …
De coronacrisis is en wordt naast een maatschappelijke en economische crisis, ook een crisis op het niveau van individuele bedrijfsmerken – dat hebben organisaties als KLM en Hema op hun eigen manier al ondervonden. Negatief nieuws kan de reputatie van een merk ernstige schade toebrengen, omdat de meeste stakeholders hun informatie over bedrijfsmerken uit de …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.