Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Hé marketeer, zoom je wel bij de les? Alva van Beek

De recente corona-lockdown heeft er bij lesgevende instanties voor gezorgd dat er redelijk snel en pragmatisch oplossingen werden gezocht die het mogelijk maken om lessen, klasjes en colleges voort te zetten. Zo ook in marketingonderwijs. Dat gaat met wisselend succes. Lesgeven gaat prima, vragenrondjes ook, interactie tussen studenten onderling gaat beter als je elkaar eerst …

Lees meer
(Interview) Thijs Lamers – genomineerd voor Marketing Talent of the Year Alva van Beek

Thijs Lamers (29), marketeer bij Pink Elephant Netherlands, was één van de vijf genomineerden voor de titel Marketing Talent of the Year tijdens de Dutch Marketing Awards. Om hem beter te leren kennen, en te leren van zijn werk, stelden we hem een aantal vragen. Kun je in één zin uitleggen wat jouw rol binnen …

Lees meer
(interview) Boris Helleman – genomineerd voor Marketing Talent of the Year Alva van Beek

De vijf kandidaten voor de Marketing Talent of the Year 2020 zijn bekend! Om ze beter te leren kennen stelden we een aantal vragen. Vandaag: Boris Helleman (30), marketingmanager bij T-Mobile. Kun je in één zin uitleggen wat jouw rol binnen T-Mobile inhoud? Als marketing & loyalty rockstar focus ik mij sinds januari op de …

Lees meer
NIMA wil weten hoe het staat met marketing in tijden van corona – help mee! Alva van Beek

Na een eerste snelle uitvraag over de gevolgen van de coronacrisis voor marketing (dus bedrijven), inmiddels drie weken geleden, gaat NIMA op zoek naar antwoord op de vraag hoe gaan leden, maar ook marketingprofessionals buiten de beroepsvereniging, om met de coronacrisis en de economische gevolgen daarvan. Bijna gelijk opgaand met een groot onderzoek dat marketingonderzoeker …

Lees meer
Why marketers need to look five years forward Alva van Beek

Brand building takes time – two to five years – and might initially be less profitable than an activation-only strategy, so it is crucial to be able to forecast over at least a five-year period to reassure the marketing team the strategy is correct; Paul Dyson explains how. In a two-part series for WARC, Dyson, industry veteran …

Lees meer
Plannen zijn niks, planning is alles Alva van Beek

De 4 of 5 P’s van marketing zijn (bijna) zo oud als de weg naar Rome. Iedere marketeer, en ook vele niet-marketeers, kunnen ze dromen. Ze bieden nog steeds een prima houvast voor operationele marketingbeslissingen. Ook in deze tijd waarin verandering heel snel gaan. Beschouw ze als het DNA van de marketeer, het zit in je …

Lees meer
Hoe je de CFO te vriend houdt tijdens (en na) de coronacrisis Alva van Beek

Cash is king. Dat staat ingelijst en wel op het nachtkastje van je Chief Finance. Het eerste wat ie ’s ochtends doet is het banksaldo van de zaak checken. Nog voor het “goedemorgen” tegen zijn of haar partner. Zo, nu ken je je CFO écht. Ik heb ook wel eens tegen mijn CFO gezegd dat “geld door zijn …

Lees meer
Dit zijn de trends van 2020 in programmatic advertising Alva van Beek

Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in de programmatic-sector? Welke veranderingen zijn gaande? Welke kansen en uitdagingen ziet de markt? Programmatic-specialisten deelden hun inzichten in maart tijdens het IAB-event Programmatic Trends 2020. De Taskforce Programmatic heeft die ontwikkelingen geobserveerd en de belangrijkste trends op een rij gezet… Lees dit artikel op

Lees meer
Dit is het Woodstock-moment van purpose Alva van Beek

Marketeers, en met hen de bureaus en zelfstandigen die diagnose, strategie en tactiek leveren, zitten in zeer zwaar weer. Dat zal de gemiddelde Nederlander weinig boeien, maar dat uitgerekend reclame en marketing niet tot de vitale beroepen van de samenleving worden gerekend, kun je met enige ironie best ter discussie stellen. Juist nu de tijd …

Lees meer
De kracht van omdenken Alva van Beek

We leven in een gekke tijd. Dat hoor je nu overal en het is natuurlijk ook zo. Niemand van ons heeft ooit meegemaakt dat zo’n beetje de hele wereld in quarantaine zit. Je leest overal wat dit nu voor gevaren met zich meebrengt en wat voor kansen het kan opleveren. In de marketing betekent dit …

Lees meer
NIMA’s LinkedIn-docent Richard van der Blom zoekt respondenten Alva van Beek

Voor de een is het een stoffig platform waar je je cv bijhoudt, maar voor een veel grotere groep marketeers neemt het belang dat wordt gehecht aan LinkedIn – zeker voor zakelijke toepassing – enorm toe. Richard van der Blom, die al enige jaren de goedbezochte NIMA Masterclass LinkedIn verzorgt, is een groot onderzoek gestart …

Lees meer
(interview) Ferdinand Goetzen – Marketing Talent of the Year Alva van Beek

Op 26 maart werd Ferdinand Goetzen gekozen tot Marketing Talent of the Year tijdens de Dutch Marketing Awards. Wij waren enorm benieuwd naar zijn visie op het marketingvak en zijn carrière. We gingen met hem in gesprek en leerden hem beter kennen. Kun je in 1 zin uitleggen wat jouw rol binnen 3D Hubs inhoudt?Als …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.