Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
We zijn afgelopen weken vaker aanwezig op LinkedIn, we posten en reageren meer. Een enquête en een onderzoek wijzen uit dat het de gebruikers opvalt hoeveel persoonlijke verhalen er te vinden zijn. Reden voor een aantal van hen om LinkedIn het ‘nieuwe normaal-Facebook’ te noemen. Maar op de vraag of mensen na deze crisis van plan …
Het lijkt wel of de crisis maakt dat we alles vergeten wat we ooit in de collegebanken hebben geleerd. De korte termijn overheerst en tegen beter weten in zetten we de toekomst even uit. Dat is zonde. Waar de merkbelofte richting geeft aan het wát, kleurt je merkkarakter het hóe. Dat werkt in de kern heel …
Omnichannel marketing vereist een holistische visie op marketing, sales, service en product. En dat eist van bedrijven dat ze stoppen met silo’s bouwen en – nu echt – de klant in het centrum van hun activiteiten gaan zetten. Maar hoe? Waar begin je? Ik had het erover met Thijs van Bemmelen, marketingmanager bij Basware. Basware is een internationale aanbieder …
De afgelopen weken nemen wij bij NIMA alle examens, schriftelijke en mondelinge, digitaal af. Sommige studenten NIMA A, B en C vragen zich af hoe dat werkt en hoe zij zich daarop het beste kunnen voorbereiden. Om onnodige examenstress te voorkomen zet Team Study Members en Examens een aantal tips op een rij. Het ligt …
Branchevereniging IAB Nederland maakt vandaag bekend dat de uitreiking van de vierde editie van de Programmatic Awards wordt omgezet naar ‘het nieuwe digitale normaal’. Ook haalt de organisatie financiële drempels weg: drie (gratis) cases en talenten in de acht verschillende categorieën kunnen tot vrijdag 5 juni op programmaticawards.com worden aangemeld. Wendy Pouw, directeur van IAB Nederland, zegt: …
Het zijn, op z’n zachtst gezegd, spannende tijden voor lokale ondernemers. In deze blog lees je drie tips om toch te blijven werken aan je performance tijdens en na deze crisistijd. Bij elke tip vind je een of meerdere voorbeelden van kleinere bedrijven die dat momenteel op een goede manier doen. Bedrijven leggen vaak de …
Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de ideale wereld houden werknemers van hun collega’s en bedrijf en raken er op social media niet over uitgepraat. Voor veel bedrijven een droom, maar dat hoeft het niet te blijven …
Nu evenementen en bijeenkomsten tot 1 september niet toegestaan of wenselijk zijn, ontwikkelen de NIMA Education Partners in hoog tempo nieuwe digitale producten en worden bestaande klassen digitaal aangeboden. En gaan er in juni twee nieuwe NIMA Sales summercourses van start. NIMA B in one Day In het afgelopen jaar heeft NIMA in samenwerking …
Woningsdag. Koningsdagthuis. Nationale toost. Balkoningsdag. Koningsdagconcert. Gelukkig liggen de Europese wijnkelders tot de nok toe gevuld met onverkochte wijn. Mooie maandag, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken! 1. Lemon and the culture of empathy in the pandemic Enige tijd geleden hebben we uitgebreid aandacht besteed aan het onderzoek van Orlando Wood naar …
Bam, boter bij de vis. Een week geleden ging #hulpisonderweg live, een online marktplaatsplatform waar marketeers uit zowel Nederland als België belangeloos hun tijd aanbieden aan ondernemingen met vragen. Over marketing. Medebedenker Wing Cheung: “We zitten met z’n allen in de coronaboot en als we elkaar niet helpen, dan zinken we massaal.” Doel is om …
The marketing skillset is changing rapidly; by prioritising upskilling, soft skills and implementing continuous learning, brands can develop more effective marketing teams, says a leading specialist in media executive search. This month, The WARC Guide looks at important structural considerations for brand marketers looking to drive more effective marketing – including the need for marketing …
Many marketers cite ‘speaking the language of the C-suite’ to be a major challenge for the discipline, especially in an era of shrinking budgets. McKinsey research published in 2019 by ANA Magazine found a link between CMOs who can build relationships within the C-suite and the growth of their organizations. It also found that 27% of CMOs …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.