Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Cash is king. Dat staat ingelijst en wel op het nachtkastje van je Chief Finance. Het eerste wat ie ’s ochtends doet is het banksaldo van de zaak checken. Nog voor het “goedemorgen” tegen zijn of haar partner. Zo, nu ken je je CFO écht. Ik heb ook wel eens tegen mijn CFO gezegd dat “geld door zijn …
Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in de programmatic-sector? Welke veranderingen zijn gaande? Welke kansen en uitdagingen ziet de markt? Programmatic-specialisten deelden hun inzichten in maart tijdens het IAB-event Programmatic Trends 2020. De Taskforce Programmatic heeft die ontwikkelingen geobserveerd en de belangrijkste trends op een rij gezet… Lees dit artikel op
Marketeers, en met hen de bureaus en zelfstandigen die diagnose, strategie en tactiek leveren, zitten in zeer zwaar weer. Dat zal de gemiddelde Nederlander weinig boeien, maar dat uitgerekend reclame en marketing niet tot de vitale beroepen van de samenleving worden gerekend, kun je met enige ironie best ter discussie stellen. Juist nu de tijd …
We leven in een gekke tijd. Dat hoor je nu overal en het is natuurlijk ook zo. Niemand van ons heeft ooit meegemaakt dat zo’n beetje de hele wereld in quarantaine zit. Je leest overal wat dit nu voor gevaren met zich meebrengt en wat voor kansen het kan opleveren. In de marketing betekent dit …
Voor de een is het een stoffig platform waar je je cv bijhoudt, maar voor een veel grotere groep marketeers neemt het belang dat wordt gehecht aan LinkedIn – zeker voor zakelijke toepassing – enorm toe. Richard van der Blom, die al enige jaren de goedbezochte NIMA Masterclass LinkedIn verzorgt, is een groot onderzoek gestart …
Op 26 maart werd Ferdinand Goetzen gekozen tot Marketing Talent of the Year tijdens de Dutch Marketing Awards. Wij waren enorm benieuwd naar zijn visie op het marketingvak en zijn carrière. We gingen met hem in gesprek en leerden hem beter kennen. Kun je in 1 zin uitleggen wat jouw rol binnen 3D Hubs inhoudt?Als …
De vierde NIMA Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni as. bij DeFabrique in Utrecht, wordt verplaatst naar dinsdag 1 september. De dag waarop leven en werken in marketing centraal staat wordt daarmee – zoals veel evenementen – over de zomervakantieperiode getild vanwege de coronauitbraak. Verkochte kaarten en registraties van NIMA-members blijven gewoon …
In a side-street in London’s North Kensington stands one of the capital’s lesser-known museums. I confess that I had never visited it myself until recently, despite living in the area for many years and hitting the Virgin Active gym just up the road at least a couple of times a week. That’s quite an omission …
After dealing with the immediate business impact of the COVID-19 pandemic, marketers are now shifting gears to combine short-term measures with planning for a time when the crisis has receded. This viewpoint was shared by chief marketing officers from many different verticals at the second meeting of a special taskforce set up by the CMO …
Het optimisme, de openheid en de uitbundigheid van onze westerse maatschappij gaan plaatsmaken voor een wereld die voorzichtiger en minder vrij wordt. Onze mentale mindset volgt een vast ritme. Een golfbeweging – of cyclus – van perioden van toe- en afnemende onzekerheid, die telkens opnieuw een omslagpunt bereikt. Op dit moment bevinden we ons op zo’n punt. …
NIMA is als partner betrokken bij Adformatie Connects; een wekelijkse talkshow die voor de periode van de coronacrisis elke donderdag om 16.30 live wordt uitgezonden vanuit Capital C. De redactie van Adformatie wil industry leaders samenbrengen om over de impact van de coronacrisis op het marketing- en communicatievak te praten. Vanuit Amsterdam wordt het vak …
When times are tough, marketing is one of the first departments under threat. Kavita Singh shares how to demonstrate tangible value in an organisation under pressure. With the news cycle dominated by Coronavirus, it’s easy to get post-apocalyptic in your thinking. As the impact of Coronavirus remains unclear, senior marketers will think back to the …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.