Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Conversie-specialisten: help je collega’s en creëer betrokkenheid Alva van Beek

Het coronavirus zorgt voor bijzondere tijden. Voor veel websites zijn de bezoekers, hun gedrag en behoeften veranderd. Sommige websites hebben een 100 procent conversiestijging, andere een daling van 100 procent. Wat eerst de normaalste zaak van de wereld was, kan nu ineens een flinke conversiewinnaar zijn. Bijvoorbeeld de vermelding dat jouw website nog steeds levert …

Lees meer
7 tips voor productief, professioneel en ‘on brand’ videobellen Alva van Beek

  Het coronavirus dwingt ons om in rap tempo creatief om te gaan met online werken: het dagelijkse werk, conference calls, presentaties en events vinden zoveel mogelijk digitaal plaats. Maar hoe voer je video conference calls vanuit huis op een manier die je merk uitdraagt en ondersteunt? In deze blog deel ik zeven tips voor …

Lees meer
De digitale transformatie van NIMA Opleidingen Alva van Beek

Vorige week berichtten we er al over; de opleidingen NIMA Marketing, Sales en Communicatie A, B en C gaan ook tijdens de coronacrisis gewoon digitaal door. De NIMA Education Partners hebben snel hun opleidingen en cursussen gedigitaliseerd waardoor studenten nauwelijks studievertraging op hoeven lopen. Dat is een mooi staaltje ondernemerschap, NIMA is trots dat het …

Lees meer
(Ritson) ‘Forget about empathetic emails during the coronavirus outbreak and start making your brand money’ Alva van Beek

Marketers deal with crises through communications, but it is through product, price and distribution that we can make most difference to customers and keep the economy moving. I’m a big fan of McDonald’s but I’m in a real quandary about what their Brazilian team did last week. In an attempt to promote social distancing, the …

Lees meer
Nationale E-mail Benchmark 2020: effectiviteit e-mailmarketing stijgt weer Alva van Beek

DDMA heeft ze weer in kaart gebracht: de belangrijkste trends op het gebied van e-mailmarketing. Wat zijn de beste verzendmomenten en -dagen en hoe zit het met de klikratio’s in het afgelopen jaar? De nieuwste editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is dit jaar compleet vernieuwd. Dit keer geen PDF die je kunt downloaden, maar een interactief …

Lees meer
Just 8% of consumers think brands should stop advertising due to the coronavirus outbreak Alva van Beek

Consumers believe staff welfare should be a company’s first priority, while brands also have a role to play in supporting governments and wider society through the crisis. The vast majority of consumers do not think brands need to stop advertising during the Covid-19 outbreak, although they do expect companies to think about their tone and …

Lees meer
Dutch Marketing Awards ’20: Hello Fresh is Marketing Company, Arno de Jong Marketeer of the Year Alva van Beek

Donderdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Maaltijdboxleverancier HelloFresh werd uitgeroepen tot Marketing Company of the Year. Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Met duizend marketingprofessionals die meekeken …

Lees meer
(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Waarom je in tijden van crisis niet moet bezuinigen op marketing’ Alva van Beek

Nu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen en een recessie aanstaande is, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Als er ergens binnen een bedrijf snel veel valt te besparen, is het immers bij marketing en communicatie. Maar aan het stopzetten van mediacampagnes kan een stevig prijskaartje hangen. De rekening …

Lees meer
(Column Goos Eilander) ‘Onze gewijzigde blik op de toekomst’ Alva van Beek

O ja, er wordt genoeg geschreven over marketing in deze coronaperiode, lees bijvoorbeeld het artikel van Jos Govaart op Marketingfacts van eind van vorige week. Ik meen dat we na afloop van dit ellendige gedoe meer naar consumptiepatronen en verwachtingen daarover mogen en moeten kijken. Want het moet gezegd: van álle moeilijke periodes die ik …

Lees meer
Merken die zich nu naar binnen keren, verliezen langzaam hun relevantie Alva van Beek

We zitten middenin de coronacrisis. Een pandemie die naast gezondheid ook de reële economie raakt door het stilvallen van arbeid, productie en consumptie. Met alle gevolgen van dien. Volgens NOS.nl stort ook de reclamemarkt in. De onzekerheid en angst die onlosmakelijk met crises verbonden zijn, hebben een grote impact op consumentenvertrouwen en consumentengedrag. We zien bizarre …

Lees meer
(Column Mark Ritson) Marketing in the time of Covid-19 Alva van Beek

I went to university in 1989. A working-class boy, I picked the nearest university to my home, my girlfriend and everything I knew, and chose Lancaster. On 2 October my mum drove 40 minutes down the M6 and dropped me off outside my halls of residence. Student life began. I came to study marketing – …

Lees meer
Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid Alva van Beek

Net als bij ons zal ook bij jou het virus zijn binnengeslopen. Wat in eerste instantie begon als iets vreselijks ver weg in China, drong vervolgens door in Europa. Om even na carnaval ook ons land binnen te vallen. Sinds één à twee weken is het voor Nederlanders de nieuwe realiteit: het virus heeft invloed …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.