Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Donderdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Maaltijdboxleverancier HelloFresh werd uitgeroepen tot Marketing Company of the Year. Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Met duizend marketingprofessionals die meekeken …
Nu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen en een recessie aanstaande is, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Als er ergens binnen een bedrijf snel veel valt te besparen, is het immers bij marketing en communicatie. Maar aan het stopzetten van mediacampagnes kan een stevig prijskaartje hangen. De rekening …
O ja, er wordt genoeg geschreven over marketing in deze coronaperiode, lees bijvoorbeeld het artikel van Jos Govaart op Marketingfacts van eind van vorige week. Ik meen dat we na afloop van dit ellendige gedoe meer naar consumptiepatronen en verwachtingen daarover mogen en moeten kijken. Want het moet gezegd: van álle moeilijke periodes die ik …
NIMA, PIM en Adformatie brengen vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, worden bekendgemaakt. De Dutch Marketing Awards zijn de belangrijkste marketingprijzen van Nederland en zijn een samenwerking tussen marketing-beroepsvereniging NIMA, PIM en Adformatie. Tijdens talkshow gaan host Aljan …
We zitten middenin de coronacrisis. Een pandemie die naast gezondheid ook de reële economie raakt door het stilvallen van arbeid, productie en consumptie. Met alle gevolgen van dien. Volgens NOS.nl stort ook de reclamemarkt in. De onzekerheid en angst die onlosmakelijk met crises verbonden zijn, hebben een grote impact op consumentenvertrouwen en consumentengedrag. We zien bizarre …
I went to university in 1989. A working-class boy, I picked the nearest university to my home, my girlfriend and everything I knew, and chose Lancaster. On 2 October my mum drove 40 minutes down the M6 and dropped me off outside my halls of residence. Student life began. I came to study marketing – …
De ontvangst van het boek ‘De CX Travel Guide’ was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid. Het pakket van de grond rapend heb je nog een wat mopperig gevoel. Daarna houd je het boek in de hand en blader je er voor …
Net als bij ons zal ook bij jou het virus zijn binnengeslopen. Wat in eerste instantie begon als iets vreselijks ver weg in China, drong vervolgens door in Europa. Om even na carnaval ook ons land binnen te vallen. Sinds één à twee weken is het voor Nederlanders de nieuwe realiteit: het virus heeft invloed …
De verschillende NIMA Marketing, Sales en Communicatie Opleidingen gaan digitaal door, ondanks de beperkingen als gevolg van de coronacrisis. De afgelopen jaren is er door de NIMA Education Partners al veel geïnvesteerd in blended learning toepassingen die nu hun vruchten afwerpen. De eerste lessen zijn afgelopen week al gegeven waarbij de deelnemers snel gewend waren …
De vierde NIMA Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni as. bij De Fabrique in Utrecht, is verplaatst naar dinsdag 1 september. De dag waarop leven en werken in marketing centraal staat wordt daarmee – zoals veel evenementen – over de zomervakantieperiode getild vanwege de coronauitbraak. Verkochte kaarten en registraties van NIMA-members blijven gewoon geldig. …
De begrippen ‘purpose’ en ‘marketing’ verdragen elkaar niet echt. Steeds meer consumenten gruwelen van merken met een fake purpose; gelukkig komen die merken er ook steeds minder makkelijk mee weg. “Wij marketeers zijn er meestal als de kippen bij om successen te adapteren, of kopiëren. Misschien kunnen marketeers beter met hun poten van purpose afblijven.” Lees dit interview met …
Brands in China have maintained connections – and sales – in China throughout the COVID-19 outbreak by switching their marketing messages and their media mix in ways that provide lessons for brands in other countries. The pandemic is bringing significant shifts in consumer behaviour, media consumption and the use of social platforms that require brands …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.